beantwoord

Authenticatie fout met WiFi

• 14 augustus 2014
  • 12 reacties
  • 15836 keer bekeken

Hallo,

Normaal hebben we op alle apparatuur gewoon Wifi, op dit moment dus alleen op de computer en niet op telefoon en tablets.
Daarop krijgen we de melding authenticatieprobleem, wat kunnen we hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 november 2017, 18:45

Een authenticatieprobleem op je wifi geeft aan dat je apparaat niet goed kan verbinden met het wifi netwerk. Controleer dan als eerste of je het juiste wachtwoord hebt ingevuld, het wachtwoord vind je op de sticker van je modem. Aangeduid als WPA2 key.. Is dit het geval? Verwijder dan de wifi instellingen uit je telefoon, tablet of PC en verbind opnieuw met het wifi netwerk. Soms kan je met het wijzigen van je WiFi-kanaal ook voor verbetering zorgen. Heb je met een ander wifi kanaal nog steeds dit probleem? Zet je reset dan je modem.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@Loesje,

Vervelend dat jij ook een dergelijke melding ziet. Bij welke handeling krijg je deze melding precies? En wat wordt er dan weergegeven?

Michael
@Loesje,

Vervelend dat jij ook een dergelijke melding ziet. Bij welke handeling krijg je deze melding precies? En wat wordt er dan weergegeven?

Michael

Hoi Michel,

Zodra ik wifi wil openen via mijn instellingen, komt naar het normaal zoeken naar netwerk, deze melding op alle apperatuur.
@Loesje,

Michael

Hoi Michel,

Zodra ik wifi wil openen via mijn instellingen, komt naar het normaal zoeken naar netwerk, deze melding op alle apparatuur.
Authenticatieprobleem.
Reputatie 8
Badge +2
@Loesje,

Op welk platform doe je dat precies? Windows? Tablet? Smartphone?

De melding zelf zegt helaas niet zo veel. Heb je al eens geprobeerd het modem te resetten middels het verzonken 'reset-knopje' aan de achterkant van het modem? Deze dien je 20 seconden ingedrukt te houden, totdat er een 'klik' volgt en uitsluitend het 'power' lampje gaat branden.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@Loesje,

Ik heb je vragen verplaatst naar dit nieuwe topic, zodat het overzichtelijk blijft. Je reageerde namelijk op een incident van iemand anders. ;)
Het één heeft vaak niets te maken met het ander. :)

Michael
Sorry, maar dit is nieuw voor mij, moet er nog even aan wennen.
Het modem hebben we al wel een keer uit en aan gezet, maar nog niet gereset via het knopje aan de achterzijde. Ga ik vanavond proberen, je hoort nog van me of het gelukt is.
Reputatie 8
Badge +2
@Loesje,

Dat is prima, ik verneem je reactie graag!

Michael
Beste Michael,

Ik heb de router inmiddels een harde reset gegeven d.m.v. het verzonken knopje. Mijn Wifi analyzer op de beide tablets geven nu een sterk wifi signaal, alleen mijn oude netwerknaam is verdwenen.

Nieuwe naam "Zy_private " met daaronder "opgeslagen, beveiligd met WPA2".

Wanneer ik vervolgens verbinding probeer te maken met mijn oude wachtwoord, krijg ik weer de melding "authenticiteitprobleem"
en krijg geen verbinding met internet. Kortom wel Wifi signaal maar geen verbinding.
Hoe nu verder ??
Reputatie 1
Heb je het wachtwoord geprobeerd die onder op het modem staat Loesje?
Gelukt!!!
Heel erg bedankt!
Reputatie 8
Badge +2
@Loesje,

Dat is erg fijn! We gaan er vanuit dat het een incident was.

Veel plezier van de dienst gewenst! :)

Michael
Reputatie 7
Badge +7
Een authenticatieprobleem op je wifi geeft aan dat je apparaat niet goed kan verbinden met het wifi netwerk. Controleer dan als eerste of je het juiste wachtwoord hebt ingevuld, het wachtwoord vind je op de sticker van je modem. Aangeduid als WPA2 key.. Is dit het geval? Verwijder dan de wifi instellingen uit je telefoon, tablet of PC en verbind opnieuw met het wifi netwerk. Soms kan je met het wijzigen van je WiFi-kanaal ook voor verbetering zorgen. Heb je met een ander wifi kanaal nog steeds dit probleem? Zet je reset dan je modem.

Reageer