Arcadyan 7519 modem, remote management username?

• 15 juli 2014
  • 4 reacties
  • 1105 keer bekeken

Gebruik Telfort VDSL sinds begin deze maand, alles werkt naar behoren.
Heb slechts 1 vraag waar ik het antwoord nergens kan vinden: als je remote wilt inloggen op het modem moet je een gebruikersnaam en password invoeren.
Op alles wat ik gebruik krijg ik een foutmelding, terwijl local inloggen prima gaat.
Heb ook een valid remote IP ingevoerd maar denk als je de 0.0.0.0 laat staan dat het inloggen vanuit ieder adres mogelijk moet zijn.
Kan iemand de remote management username vertellen en/of bijbehorend password (admin werkt dus niet).

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 8
Badge +19

Heb slechts 1 vraag waar ik het antwoord nergens kan vinden: als je remote wilt inloggen op het modem moet je een gebruikersnaam en password invoeren.
Kan iemand de remote management username vertellen en/of bijbehorend password (admin werkt dus niet).

De username en password zijn voor remote inloggen lijken me hetzelfde te zijn als voor local inloggen.
De modem hoort (voor de consument/eindgebruiker) tenslotte maar met één combinatie van username en password toegankelijk te zijn, zowel lokaal als van buiten je eigen netwerk.
Misschien dat er voor techneuten van de provider een 'achterdeurtje' is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik neem aan dat je in de modem onder 'Remote Management' het gewenste protocol (http, FTP) hebt enabled..?

De username en password zijn voor remote inloggen lijken me hetzelfde te zijn als voor local inloggen.
De modem hoort (voor de consument/eindgebruiker) tenslotte maar met één combinatie van username en password toegankelijk te zijn, zowel lokaal als van buiten je eigen netwerk.
Misschien dat er voor techneuten van de provider een 'achterdeurtje' is maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Ik neem aan dat je in de modem onder 'Remote Management' het gewenste protocol (http, FTP) hebt enabled..?

Kan onder instelling remote management geen protocol instellen, het is een http verbinding standaard onder poort 8080, deze heb ik kunnen wijzigen naar een ander nummer omdat ik op de plek vanwaar ik contact wil ernstig beperkt ben in gebruik van poorten.
Bij moden vorige provider ging dit steeds perfect.
Het Arcadyan 7519 modem heeft bij benadering intern reeds fixed in de inlogsessie de gebruiker admin staan en dat is daar niet te wijzigen. Bij remote inloggen is de inlognaam leeg, admin invullen met het bijbehorende password geeft een foutmelding van incorrect username or password(modem is Engelse taal gelukkig).
Ik denk dat er een aparte remote user is ofwel het is eruit gepatched.
Mijn vraag hier is om de juiste remote-usernaam of een uitspraak det dit dus niet wil
Reputatie 8
Badge +19
@Arend7

Met de ZyXEL is me dit eerder wel gelukt, dus Telfort webcare mag zeggen of het met de Experiabox ook mogelijk is, en zo ja, hoe...
Reputatie 1
Badge
beetje late reactie maar ik had hetzelfde probleem...
Remote management werkt wel vanaf elk extern ip nummer als je de 0.0.0.0 laat staan en als userid Admin in vult. Let op de hoofdletter A....