beantwoord

Apparaten schakelen niet automatisch over van modem naar WiFi Versterker

• 13 april 2020
  • 8 reacties
  • 72 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Nog even dit topic herbruiken als dat kan (de hier beschreven situatie is al een tijdje, maar ik begin me er toch wat aan te irriteren).

Na aansluiten van de nieuwe modem (werkt verder goed) hebben de modem en de wifi extender ieder hun eigen naam en  WAP2 code. Dus afhankelijk waar je in huis zit moet je een andere Wifi connectie gebruiken omdat die daar het sterkste is. Voor mobiele apparaten erg onhandig. Ik neem aan dat het mogelijk is om de modem en de wifi extender (bedraad aangesloten) met dezelfde WAP2 vebinding te laten werken, zodat je automatisch van modem naar wifi extender overgaat als je je door het huis beweegt (en vice versa)?

Weet alleen niet hoe die het beste kan (zonder wellicht alles opnieuw in te richten)

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Duck-Twacy 13 april 2020, 13:13

Zijn dit de stappen als ik het handmatig wil instellen (zonder WPS knopje te gebruiken)?:

1. Zet de WiFi Versterker in de buurt van je computer of laptop
  2. Sluit de WiFi Versterker met de stroomadapter aan op het stopcontact en wacht ongeveer 1 minuut totdat de WiFi Versterker is opgestart. Het lampje ‘Power’ zal continu oranje branden
  3. Verbind de WiFi Versterker met je computer of laptop met de bijgeleverde ethernetkabel
  4. Open je browserprogramma (bijvoorbeeld Internet Explorer) en typ in de browserbalk het getal 192.168.2.149 en druk op enter
  5. Er verschijnt een inlogscherm, vul hier het 6-cijferige wachtwoord (Web Password) in dat op de achterkant van de WiFi Versterker staat
  6. Wacht enkele seconden totdat de beschikbare draadloze netwerken verschijnen en selecteer vervolgens het draadloze netwerk (SSID) van je modem waarmee je de WiFi Versterker wilt verbinden
  7. Voer de beveiligingssleutel (WPA/WPA2 Wireless Key) van je modem in. Deze staat onderop je modem of heb je zelf gewijzigd in een persoonlijk wachtwoord
  8. Klik vervolgens op Ga verder. De instellingen van de WiFi Versterker worden nu gewijzigd, dit kan ongeveer 2 minuten duren
  9. Ga nu verder met stap 2 in het stappenplan: WiFi Versterker plaatsen en aansluiten op internet
Bekijk reactie

8 reacties

Hallo @Duck-Twacy , welk merk/type modem heb je van TFT en welk type versterker heb je van TFT?

In principe is het mogelijk zowel op het modem als op de versterker dezelfde naam en WPA2-beveiliging te gebruiken inclusief hetzelfde wachtwoord.

Hwb je de witte versterker (acces point) of de nieuwere zwarte?

De witte moet je handmatig instellen je kan hem detzelfde wifi naam en wachtwoord geven als het modem, of het modem dezelfde naam als het acces point omdat die al langer in gebruik is.

De zwarte werkt iets anders, deze resetten naar fabrieks instellingen en dan pas aansluiten, dan neemt die de gegevens over van de experia box, heb je een V8 of een V10 zonder a er achter gaat de wifi uit op de experia box, bij een V10a blijft de wifi werken en zou die als een mesh systeem moeten werken.

Reputatie 1
Badge

Hoi, bedankt voor de sneller reactie

Een Experia box V8 modem en een witte Telfort wifi extender (op stickertje staat arcadyan dual band).

Volgens mij zit de wifi extender nu op een wifi code van mn oude telfort zyxel modem (die is dus al ingeruild is door de experiabox, zie in topic hierboven).. Waarschijnlijk heeft ie die code onthouden ofzo.

Vermoedelijk moet ik opnieuw de extender met het modem syncen (kan me niet herinneren of ik dat destijds gedaan heb...)

Reputatie 1
Badge

Vaarwel Telfort idd. Ik heb nota bene 2 jaar (van uit EDS/HP) op de internet backend/provisioning afdeling van Telfort gewerkt (als test analyst), introductie van VDSL en IPTV meegemaakt. Was een mooie tijd met veel jonge enthousiaste mensen.

Okay, je zou verwachten dat ik dit dan zelf wel moet kunnen uitvinden, maar ik heb genoeg andere dingen aan mn hoofd (en dit is niet mijn ding) en vaak werkt een beetje hulp dan veel sneller.

Reputatie 8
Badge +18

Heb je de versterker al even van de stroom gehaald

Reputatie 1
Badge

Zijn dit de stappen als ik het handmatig wil instellen (zonder WPS knopje te gebruiken)?:

1. Zet de WiFi Versterker in de buurt van je computer of laptop
  2. Sluit de WiFi Versterker met de stroomadapter aan op het stopcontact en wacht ongeveer 1 minuut totdat de WiFi Versterker is opgestart. Het lampje ‘Power’ zal continu oranje branden
  3. Verbind de WiFi Versterker met je computer of laptop met de bijgeleverde ethernetkabel
  4. Open je browserprogramma (bijvoorbeeld Internet Explorer) en typ in de browserbalk het getal 192.168.2.149 en druk op enter
  5. Er verschijnt een inlogscherm, vul hier het 6-cijferige wachtwoord (Web Password) in dat op de achterkant van de WiFi Versterker staat
  6. Wacht enkele seconden totdat de beschikbare draadloze netwerken verschijnen en selecteer vervolgens het draadloze netwerk (SSID) van je modem waarmee je de WiFi Versterker wilt verbinden
  7. Voer de beveiligingssleutel (WPA/WPA2 Wireless Key) van je modem in. Deze staat onderop je modem of heb je zelf gewijzigd in een persoonlijk wachtwoord
  8. Klik vervolgens op Ga verder. De instellingen van de WiFi Versterker worden nu gewijzigd, dit kan ongeveer 2 minuten duren
  9. Ga nu verder met stap 2 in het stappenplan: WiFi Versterker plaatsen en aansluiten op internet
Reputatie 8
Badge +18

Bovenstaand klopt zo kun je de versterker instellen, ik heb hier een staan die ik bedraad heb aangesloten en dan kun je ook gebruik maken van de 5 GHz band

Reputatie 8
Badge +11

Hi @Duck-Twacy, wat jammer dat het het instellen van de WiFi verbinding en versterker nog niet gladjes wilde verlopen. Ik zie dat je hier gelukkig al wel op weg geholpen bent, en goede stappen hebt gevonden om de WiFi instellingen van de versterker aan te passen. 

Is het daarmee gelukt om de WiFi instellingen te wijzigen? En zo ja, hoe gaat het nu met de verbinding?

Reageer