beantwoord

Airport Extreme guest networking icm Zyxel P-2812HNU-F1

• 14 februari 2016
  • 1 reactie
  • 633 keer bekeken

Ik wil het guest network van de Airport Extreme gaan gebruiken. Hiervoor dient de Zyxel in Bridge mode gezet te worden. Krijg ik hierdoor problemen met vast bellen en ITV? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de optie guest network wel kan gaan gebruiken? Of heeft iemand een ander idee?
icon

Beste antwoord door Enterprise 14 februari 2016, 09:44

Ik ken de Airport Extreme niet maar het lijkt me een 'gewone' router met wifi.
Om een wifirouter te kunnen gebruiken (ook een gastnetwerk) hoef je de Experiabox niet in Bridge te zetten, aansluiten op een van de LAN-poorten van de Experiabox maakt van de Airport een accesspoint en werkt ook prima, en met behoud van DHCP van de Airport.
Daarnaast is sinds de voorlaatste firmware de Experiabox niet meer in Bridge te zetten, en als je dat zou kunnen doen dan werken TV en telefonie niet meer zonder allerlei kunstgrepen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +19
Ik ken de Airport Extreme niet maar het lijkt me een 'gewone' router met wifi.
Om een wifirouter te kunnen gebruiken (ook een gastnetwerk) hoef je de Experiabox niet in Bridge te zetten, aansluiten op een van de LAN-poorten van de Experiabox maakt van de Airport een accesspoint en werkt ook prima, en met behoud van DHCP van de Airport.
Daarnaast is sinds de voorlaatste firmware de Experiabox niet meer in Bridge te zetten, en als je dat zou kunnen doen dan werken TV en telefonie niet meer zonder allerlei kunstgrepen.