AC Ryan heeft geen netwerktoegang meer

• 28 september 2012
  • 7 reacties
  • 3366 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ivm aanvagen van ITV kreeg ik van telfort een ander modem (P2812 HNU). Sindsdien krijg ik met mijn mediaplayer (ACRyan Playon HD mini). Geen toegang meer tot het netwerk. Of ik nu in de acryan een vast ip adres toeken of door DHCP maakt niet. Wat me wel vreemd voorkomt is dat de mediaplayer bij DHCP toekenning een IP adres krijgt wat volgens mij nergen op slaat nl 169.254.142.116. In de modem heb ik het pool starting adres ingesteld op 192.168.1.33 met een grootte van 10. Dan verwacht ik toch dat het adres van de mediaspeler in die range ligt?

Heb de instellingen van mijn oude modem gechecked maar kan geen verschillen ontdekken.

Voor de goed orde. Bellen gaat ok. Verder 2 pc's (bedraad) en een tablet (draadloos) die wel automatisch een goed ip adres krijgen en dus ook functioneren.

Iemand tips ?

Bedankt

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Als een device een IP-adres in de 169.254.x.y (dit is een zg APIPA adres, google het maar, dit is een aardig uitleg: http://www.webopedia.com/TERM/A/APIPA.html ) krijgt, is er géén correcte kabel gebruikt, of de kabel is defect geraakt.

het beste is om (even) de AC-Ryan met de gele bijgeleverde UTP kabel aan de modem aan te sluiten en te kijken of het dan werkt.

Ik vermoed dat de bestaande UTP kabel defect is of dat de connector niet (meer) correct op de kabel zit.

gebruik je alle 8 UTP aansluitingen in de connector?
Badge
Ik ga meteen even kijken. Nooit bij stil gestaan omdat ik gewoon de kabels van het oude in het nieuwe modem heb geprikt en het voorheen wel werkte.
Badge
Maakt geen verschil. Ik heb de mediaspeler aan het modem gehangen met de gele kabel. In het configuratie scherm van de zyxel is hij nog steeds niet opgedoken. Morgen maar verder.
Badge
Probleem opgelost. Poort 4 is bedoeld voor de ITV. Op een andere poort geen probleem. Niet aan gedacht aangezien ik heb begrepen dat poort 4 pas voor de tv "gereserveerd" wordt als de ITV is opgeleverd en dat is nog niet het geval. In ieder geval bedankt.

Geeft wel ee ander probleem; ik kom nu een poort te kort met tv, nas, mediaspeler en 2 pc's. Of kan ik wat met die WAN poort (bv voor de nas). Zo niet dan maar een router erbij aangezien ik geen zin heb in wifi als het niet perse hoeft.
Badge
Ipv router bedoel ik switch. Zoals ik het nu zie moet ik de modem aan internet hangen. Aan het modem een switch voor de pc's en mediaspeler. Tv en telefoon aan het modem en klaar?
Reputatie 8
Badge +17
Ja, poort 4 is voor iTV, als je nu een poort tekort komt op de modem, want je hebt méér dan 3 andere devices, moet je er nóg een switch aanhangen om voldoende poorten te hebben.

als je er een aan moet schaffen, neem dan wel een swith met GigaBit poorten 😉
Badge
Inmiddels een gigabit switch aangeschaft. Alles werkt alleen de computer van mijn vriendin heeft nu opeens geen netwerktoegang meer maar dat is een ander verhaal. Wat mij betreft afgesloten. Bedankt