Aansluitprobleempje

• 2 juni 2012
  • 1 reactie
  • 1660 keer bekeken

Reputatie 1
Beste .....,

Gisteren m'n nwe Telfort internet in gebruik genomen met een nieuw Zyxel P-2812HNU-F1 modem/router. Alles werkt perfect op het volgende na.
Ik had op m'n oude modem/router (siemens SX762) op een van de LAN poorten een Linksys WRT54G aangesloten als extra wireless point. Dit werkte prima. Nu heb ik de UTP kabel van deze Linksys uit de oude modem/router gehaald en op een van de LAN poorten van de Zyxel aangesloten. Het lampje van LAN4 brandt ten teken dat er iets op aangesloten zit. Ook op de linksys zie ik het 'internet' lampje branden ten teken dat ie aangesloten zit. Ik kan wireless verbinding maken met de Linksys maar op een of andere manier komt er geen internet naar de Linksys toe, ook niet als ik er een laptop via de kabel op aansluit.
Al gekeken of ik iets in de instellingen van de Zyxel kan wijzigen maar ik zie niets waarvan ik denk dat ik moet wijzigen.
Iemand hier die beter op de hoogte is dan ik?
Vast dank voor de genomen moeite, Tourtoise

1 reactie

Reputatie 1
Inmiddels opgelost, ik had een ip-adres conflict, heb de in Linksys config het ip adres van de LAN van 192.168.1.1 naar 192.168.100.1 gewijzigd. En tada......

Reageer