Aansluiten TP-link TLWR1043ND op TyLEX modem

• 23 maart 2012
  • 4 reacties
  • 3779 keer bekeken

Voor ons thuisnetwerk (printers, laptops en een desktop) en beperkt bereik van de door telfort geleverde TyLex modem wil ik een TP-link TLWR1043ND router aan de modem installeren.

Echter de router krijgt via de modem geen verbinding met internet. Wat doe ik verkeert?

De modem heeft wel verbinding.

Met vriendelijke groet,

Johan van Eldik

4 reacties

Badge +4
Tylex? Zyxel denk ik :P

Ik zou de TP-link dan gebruiken als access point, dat is makkelijker dan 2 routers na elkaar. Dat betekent: kabel tussen Zyxel en TP-link maken, deze aansluiten op de LAN-poorten van de TP-link, niet op de WAN-poort. Van te voren de DHCP-server op de tp-link uitzetten.
Het is gelukt. Ik heb de instellingen van adsl broadband op "bridge" gezet. Daarna direct verbinding.

De kabel heb ik op de LAN-poort van het modem aangesloten.
Badge +4
En die instelling heb je op de Zyxel gedaan of op de TP-link?

Als je de Zyxel op bridge zet, moet je namelijk de kabel vanaf de Zyxel wél in de wan-poort van de tp-link doen.

Als je de TP-link op bridge zet terwijl je geen kabel in de wan-poort hebt, zal die setting weinig uitmaken 🙂 (behalve dan dat het misschien automatisch de DHCP op de tp-link uitzet, wat prima is, omdat de Zyxel al de DHCP doet)

maargoed, het werkt zeg je, dus maakt misschien niet zoveel meer uit allemaal 😃
Badge
En die instelling heb je op de Zyxel gedaan of op de TP-link?

Als je de Zyxel op bridge zet, moet je namelijk de kabel vanaf de Zyxel wél in de wan-poort van de tp-link doen.

Als je de TP-link op bridge zet terwijl je geen kabel in de wan-poort hebt, zal die setting weinig uitmaken 🙂 (behalve dan dat het misschien automatisch de DHCP op de tp-link uitzet, wat prima is, omdat de Zyxel al de DHCP doet)

maargoed, het werkt zeg je, dus maakt misschien niet zoveel meer uit allemaal :D

Er zijn routers die in accespoint mode van de wan een lan poort maken, niet veel maar kan. Bijv de BUFFALO AIRSTATION WZR HP 450, die ik heb besteld, krijgt dan 5 gigabit lan poorten.
Mvg WS.

Reageer