beantwoord

1 v/d 4 netwerkaansluitingen van het modem waarschijnlijk kapot

• 11 mei 2014
  • 5 reacties
  • 921 keer bekeken

Beste Telfort,

Thuis hebben wij een heel fijn modem, de Zyxel P-2812HNU-F1. Alle 4 de vaste netwerkaansluitingen zijn aangesloten, maar sinds vorige week doet 1 van de 4 poorten het niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd, maar helaas niets helpt. Het lampje op de modem brand wel als ik mijn laptop aansluit via een kabel, maar de laptop krijgt geen ip-adres van de dhcp server. Ik vind het maar een vaag probleem.

Mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben gehad en of er een oplossing is.
icon

Beste antwoord door Franzki 11 mei 2014, 22:56

Het is toch niet een poortje waar een ITV-signaal op staat?

Verder is het interessant om te zien wat er gebeurt als je stekkertjes omwisselt tussen 2 poorten. Verhuist het probleem dan mee?

Heb je het modem al eens een volledige reset gegeven?
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het is toch niet een poortje waar een ITV-signaal op staat?

Verder is het interessant om te zien wat er gebeurt als je stekkertjes omwisselt tussen 2 poorten. Verhuist het probleem dan mee?

Heb je het modem al eens een volledige reset gegeven?
Goedemorgen!

Ah, dat zou een mogelijkheid zijn. Ik heb toevallig 2 weken geleden ITV aangevraagd, zodat we alles bij Telfort hebben. Internet en bellen hadden we al.

Dus waarschijnlijk wordt poort 4 gereserveerd voor ITV? Het vreemde is dat de plandatum van ITV 15 mei is.

Als ik het stekkertje uit poort 4 naar 1 van de andere 3 verplaats dan krijg ik wel een ip-adres ja. Ow en nee ik heb het modem nog niet gereset.
Reputatie 8
Badge +16
Het is niet nodig om het modem te resetten. Het is vermoedelijk poortje 4 dat nu al is geconfigureerd voor ITV. ITV wordt op een eigen VLAN aangeboden dus je kunt dan geen internetverbinding maken via dat poortje.

Als je meer dan 3 LAN-poortjes nodig hebt voor je internetverbinding, zou je een switch kunnen gebruiken.
Bedankt voor je reacties, vanavond kijk ik of de ITV configuratie idd op poort 4 is ingesteld en laat ik het even weten.
Je had helemaal gelijk, ITV is op poort 4 geconfigureerd... Ik had misschien beter moeten zoeken op dit forum... Toch heel erg bedankt!

Reageer