Zyxel P-2602HW-D3A VOIPstunt instellingen?

• 19 februari 2013
  • 8 reacties
  • 2512 keer bekeken

Badge
Hallo,

Heb sinds enkele weken ter vervanging van kpn isdn voip van budgetphone.nl, bevalt supergoed! Heb 2 nummers, 1 zakelijk en 1 privé. (Nummers heb ik laten porteren van ISDN naar VOIP).

Ik gebruik de beide sip accounts van mijn telfort Zyxel 2602 modem. Deze zijn nu dus beide bezet.

Echter, nu betaal ik voor uitgaande telefoontjes (bel alleen maar naar vaste NL of BE nummers) iets van 6 cent starttarief en dan nog een paar cent per minuut. Al met al kan dat toch nog wel aantikken gezien het feit dat ik op mijn zakelijke nummer best veel bel.

Nu vond ik ergens voipstunt.com, en ik begrijp dat je daar 'gratis' mee naar vaste NL en BE nummers kan bellen. Prima, dat is wat ik graag wil. Alleen, ik kan niet vinden hoe (en of) ik kan instellen in mijn zyxel modem dat hij via budgetphone inkomende gesprekken afhandelt en via voipstunt  de uitgaande. Want ik wil wel graag bereikbaar zijn op mijn geporteerde nummers uiteraard, maar als ik bel wil ik dat graag via voipstunt.nl doen in plaats van via budgetphone.

Weet iemand hoe de voipinstellingen van mijn zyxel dan moeten zijn? Is daar wellicht een trucje of handigheidje voor?

Ronald

8 reacties

Je zou bij budgetphone kunnen vragen of ze je kunnen omzetten van 2 accounts met elk 1 nummer naar 1 account met 2 nummers.
Op je modem komt dan het tweede account vrij voor voipstunt, en ik neem aan dat je dan wel ergens kunt instellen dat hij die moet gebruiken voor uitgaande calls.
(Disclaimer: ik gebruik zelf geen Telfort modem, dus misschien klopt het helemaal niet wat ik zeg.)
Als die omzetting niet kan adviseer ik de GigaSet N300A-IP, met één of meer bijpassende handsets. Daarin kun je in totaal 6 voip accounts configureren, plus verder allerlei mooie mogelijkheden.
(Claimer: die gebruik ik zelf ook. Works as advertised.)
Badge
Dank je, maar dat gaat toch niet denk ik? Want als ik 1 sip account heb met 2 nummers (zakelijk en privé), hoe weet het modem dan welke telefoon hij moet laten overgaan? Of begrijp ik iets niet?

Ronald

Je zou bij budgetphone kunnen vragen of ze je kunnen omzetten van 2 accounts met elk 1 nummer naar 1 account met 2 nummers.
Op je modem komt dan het tweede account vrij voor voipstunt, en ik neem aan dat je dan wel ergens kunt instellen dat hij die moet gebruiken voor uitgaande calls.
(Disclaimer: ik gebruik zelf geen Telfort modem, dus misschien klopt het helemaal niet wat ik zeg.)
Als die omzetting niet kan adviseer ik de GigaSet N300A-IP, met één of meer bijpassende handsets. Daarin kun je in totaal 6 voip accounts configureren, plus verder allerlei mooie mogelijkheden.
(Claimer: die gebruik ik zelf ook. Works as advertised.)
Reputatie 8
Badge +16
Ronald,

Het modem wat jij hebt kan maar 2 sip accounts aan.
Webcare kan kijken of je een nieuw modem mag hebben.
Met het nieuwe modem heb je wel de mogelijkheid om meer als 2 sip account toe te voegen
Badge
Oké, op zich is dat zeker een optie, want ik begrijp dat dit op mijn modem, ook niet met een trucje, te regelen is?

Hoe kom ik contact met webcare? Voorwaarde voor een eventueel nieuw modem (het modem wat ik heb heb ik al vele jaren overigens) is wel dat er 2 phone poorten opzitten vanwege mijn beide nummers overigens. Is dat het geval op het modem dat Telfort tegenwoordig heeft?

Ronald
Reputatie 8
Badge +16
Als je even zoekt kom je tot de ontdekking dat de P-2812HNU-F1 2 telefoon poorten heeft.
Je kan wachten op Webcare, je zou ook kunnen bellen.
Badge
Oké, ik had juist de conclusie getrokken dat modem maar 1 telefoonport heeft. Zie http://internet.telfort.nl/bestellen/modeminfo.html?type=ETH4PVOIPWLBL&name=draadloos+modem&vispDescription=Telfort&vispCode=TELFORT

Maar het gaat dus om het type HNU in plaats van HN? Dat scheelt namelijk die ene poort. Maar het is mooi dat dat niet zo is dan.

UPDATE: zojuist gebeld naar telfort klantenservice technische dienst en men gaf aan dat ik vanwege het feit dat ik al zo lang klant ben een nieuw modem krijg toegestuurd (de 2812). Superservice Telfort!
Reputatie 4
Badge +3
@ronaldstok,

Excuus voor de late reactie, ik zie inderdaad het contact met de klantenservice, allemaal in orde. :)

Henk
Reputatie 8
Badge +16
Mocht het na ontvangst van het nieuwe modem niet lukken om de gegevens correct in te stellen dan lees ik het hier wel

Reageer