Zelf ADSL2 zyxel P-2602H-D1A modem aanschaffen

• 3 september 2012
  • 3 reacties
  • 2116 keer bekeken

Badge +1
  Las ergens op dit forum dat je particulier een modem  P2602H-D1A, zou mogen aanschaffen,
het gaat erdan om, dat het orig Zyxel FW heeft.

In hoeverre is dit toegestaan, hoe zit het met het aanmelden, MAC  adres en nieuw IP dmv MAC,
software updates, worden die toch uitgevoerd?

Inmiddels is mijn modem een jaar of 7 oud, is er een nieuwere versie van dit model ZONDER WiFi !!
zoja is die leverbaar en hoe kan ik die evt krijgen zonder abo vernieuwing??

Ben benieuwd:D

3 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Bij Telfort mag je gewoon een eigen modem gebruiken... alleen worden niet alle merken/typen/modellen ondersteund.

Telfort firmware is op een eigen modem niet verplicht maar wel aan te raden. De Telfort firmware (voor de 2602) is gewoon te downloaden via de Telfort website.

PS: Ik heb hier nog wel een oude 2602 voor je zonder Wifi... :D

Anders vrees ik dat je bij een nieuwer modem standaard Wifi krijgt.
Badge +1
Hallo Franzki,

Bedankt voor je aanbod, ja lijkt me wel wat, al is het ter leering en de vermaak, oftewel om mee tehobbyen.

Wil je me een PM sturen, evt via email mag ook.
Hoop dat dat   PM  werkt

Bij Telfort mag je gewoon een eigen modem gebruiken... alleen worden niet alle merken/typen/modellen ondersteund.

Telfort firmware is op een eigen modem niet verplicht maar wel aan te raden. De Telfort firmware (voor de 2602) is gewoon te downloaden via de Telfort website.

PS: Ik heb hier nog wel een oude 2602 voor je zonder Wifi... :D

Anders vrees ik dat je bij een nieuwer modem standaard Wifi krijgt.
Reputatie 8
Badge +16
Om eerlijk te zijn... ik vraag me af of je ècht iets aan die 2602 hebt. Telfort is dit type modem al geruime tijd aan het uitfaseren... dus klanten hoeven dit niet meer terug te sturen. Daarnaast loop je het risico dat het modem er na verloop van tijd (wegens ouderdom) ermee stopt.

Het èchte advies zou zijn om een nieuw modem via Telfort aan te vragen. Hier zit wel Wifi in maar dit kun je gewoon uitschakelen.

Zelf heb ik goede ervaringen met zowel het 2601 als het 2812 modem.

Reageer