wel bellen maar niet gebeld worden

• 9 juni 2012
  • 9 reacties
  • 2992 keer bekeken

Sinds een paar dagen een nieuw modem ontvangen Zyxel P-2601HN-F1 van Telfort. Mijn vorige was defect (geen internet en bellen).
Het was gemakkelijk om het oude modem door het nieuwe te vervangen en meteen weer internet. Daarna nog de instellingen in de router aanpassen voor mijn voip provider (Voipplanet) en ik zou weer kunnen bellen. Helaas bellen gaat wel maar gebeld worden niet. De beller krijgt meteen de voicemail te horen(073-8000232).
Allerlei instellingen aangepast maar niets helpt. Wie weet de oplossing of heeft Telfort een blokkade voor een derde provider. Heeft al vele jaren goed gewerkt in mijn vorige modem.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Telfort blokkeert geen andere VoIP-providers. Maar het kan natuurlijk zijn dat je nu een firmware hebt die problemen geeft.
laatste versie V3.10(BLV 7)
Telfort blokkeert het in ieder geval niet, ik heb met een HN modem zonder problemen VoipBuster aan de praat gekregen.
Waarschijnlijk staat er een instelling niet helemaal goed, heb je dat al opgezocht bij VoipPlanet?
Meestal hebben die een stappenplan / overzicht.
instellingen staan goed, zijn al vele keren opnieuw ingesteld en modem/router al vele malen gereset. Niets helpt al 10 dagen bezig. Firewal en nat zijn ook al uitgezet. Waarom zou het nieuwe modem van telfort niet defect zijn m.b.t. sip??? Ook bij voipplanet komen ze er niet uit. heeft er iemand nog een idee?

Al vele malen kontakt gehad met helpdesk Telfort en Voipplanet (kosten lopen lekker op). De hd van Telfort kan mij niet helpen omdat bellen niet van hun is en de hd van Voiplanet doet erg zijn best maar heeft geen oplossing. Ik heb het nu gehad en denk dat ik nu overstap naar Telfort, dan zal het toch moeten werken!!
Zojuist klantendienst van Telfort gebeld om vast bellen aan te vragen en dat ik meteen weg kan als het niet werkt. ze konden het niet toevoegen, ik moest maar de helpdesk bellen die konden dat wel. Ga ik zeker niet doen. Ik heb al een zak met geld aan dat nummer betaald(0900). Ik wordt doodziek van al die HELPDESK met duur betaald 0900 nummers.
Alle mogelijke instellingen zijn door mij gedaan maar helaas niets helpt. Ik kan prima bellen maar niet gebeld worden. Nu een nieuw abonnement genomen bij Budgetphone.  Door de nummerportering gaat het helaas nog wel even duren.
Ik hoop dat ik dan wel gebeld kan worden, ik laat dat nog wel weten. Anders denk ik toch dat het voip gedeelte van het nieuwe modem defekt is.
Je kan bellen bij Telfort op 2 manieren aanvragen, via mijn Telfort of via de klantenservice. Ik vermoed dat jij hebt gebeld naar het het salesnummer voor nieuwe klanten, daar kunnen ze je idd niet helpen. Persoonlijk kies ik dan voor mijn Telfort, werkt snel en goed in mijn ervaring.
Het duurde wat langer door de portering van mijn nummer maar vandaag eindelijk weer telefoon. Wel nog even met de helpdesk van Budgetphone moeten bellen, maar binnen twee minuten was de instelling bij hun aangepast (voip naar internet) Maar nu kan ik zelf bellen EN ook gebeld worden.
Lag het toch aan de instelling bij de vorige provider?

Reageer