beantwoord

Weer probleem met voicemail : neem gesprekken niet op bij een nummer

• 10 april 2018
  • 4 reacties
  • 176 keer bekeken

Beste Telfort,
Ik heb hier over al eerder contact gehad, maar t probleem met mijn voicemail blijft!
Vreemde is dat als ik zelf naar mijn vaste nummer bel het wel goed gaat, ook bij anderen, maar bij 1 persoon die regelmatig wat inspreekt niet.
Deze persoon belt mij vanaf zijn mobiel (provider Vodafone), spreekt wat in, maar ik ontvang geen voicemailbericht, het bericht wordt niet opgenomen of zo???.
Heel vervelend, want daardoor al belangrijke dingen gemist.
Het deed zich vandaag (10 april) voor omstreek 15.30 en afgelopen wo, do en/of vrijdag einde middag steeds. Het nummer dat mij belt eindigt op 91, aangezien ik verder amper voicmail/telefoon krijg op mijn vast nummer zou dit makkelijk terug te vinden moeten zijn.
Graag een definitieve oplossing, dit duurt al maanden.
Vriendelijke groet,
Jettie
icon

Beste antwoord door Wieger DB 11 april 2018, 18:35

Hoi Jettie, welkom terug. Als ik ga kijken naar het eerdere onderzoek dat gedaan is, kwamen mijn collega's tot de conclusie dat er kort na het horen van de welkomstboodschap is opgehangen. Dan lijkt het dat er een bericht is, maar is er feitelijk niets ingesproken. Hier lijkt het heel erg aannemelijk dat de bellende partij niets inspreekt, dan dat er een probleem op het voicemailplatform speelt. Ook verbreekt de verbinding van de voicemail vrij snel, nadat er niets wordt ingesproken. Dat kan ook nog een oorzaak zijn. Zie je de kans om samen met die persoon te testen, de hele welkomstboodschap af te luisteren en daarna een bericht in te spreken? Ik ben erg benieuwd wat daar uit naar voren komt. Onze huidige veronderstelling is namelijk dat het hier toch om een gebruikersfout gaat van de bellende partij.

@Richard: Hier vind je alles voor het installeren van de vaste telefoon. Als je een storing ervaart met je telefoon, dan wil ik je vragen een nieuw topic te starten.
Bekijk reactie

4 reacties

ik heb geen vaste lijn
Hoe sluit je die aan ?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jettie, welkom terug. Als ik ga kijken naar het eerdere onderzoek dat gedaan is, kwamen mijn collega's tot de conclusie dat er kort na het horen van de welkomstboodschap is opgehangen. Dan lijkt het dat er een bericht is, maar is er feitelijk niets ingesproken. Hier lijkt het heel erg aannemelijk dat de bellende partij niets inspreekt, dan dat er een probleem op het voicemailplatform speelt. Ook verbreekt de verbinding van de voicemail vrij snel, nadat er niets wordt ingesproken. Dat kan ook nog een oorzaak zijn. Zie je de kans om samen met die persoon te testen, de hele welkomstboodschap af te luisteren en daarna een bericht in te spreken? Ik ben erg benieuwd wat daar uit naar voren komt. Onze huidige veronderstelling is namelijk dat het hier toch om een gebruikersfout gaat van de bellende partij.

@Richard: Hier vind je alles voor het installeren van de vaste telefoon. Als je een storing ervaart met je telefoon, dan wil ik je vragen een nieuw topic te starten.
Beste Wieger,
Hartelijk dank voor je antwoord, volgens de beller had hij wel wat ingesproken.
Maar ik zal vragen het samen met mij nog eens te testen, kan even duren ivm vakantie van de beller.
In elk geval bedankt voor nu!
vriendelijke groet,
Jettie
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Jettie, waar vaak de verwarring in zit (let op: dit is een aanname) is dat er wordt gesproken tijdens het horen van de welkomstboodschap. Mocht je kennis hier wel op gewacht hebben en na de pieptoon een bericht hebben ingesproken, dan willen wij dit graag verder uitpluizen. Je kan altijd terug komen in dit topic, dan helpen wij je verder.

Reageer