beantwoord

Waarom werkt mij VoipDiscount niet

  • 20 juli 2013
  • 22 reacties
  • 4312 keer bekeken

Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 modem van Telfort. Hierop probeer ik via de sip instellingen Voipdiscount te in te stellen. Helaas lukt dit niet en denk ik dat er eerst nieuwe software op de modem moet worden geinstalleerd. Klantenservice telfort raadde mij aan om deze vraag op dit forum te stellen (erg vreemd dat de Klantenservice niet kan helpen). Weet iemand hier hoe ik de modem werkend kan krijgen?

Alvast bedankt

Peter
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 21 juli 2013, 18:07

Oh en controleer je gebruikersnaam/wachtwoord even door in te loggen bij voipbuster zelf op https://www.voipbuster.com/dashboard.

Als je bovenaan de bladzijde gewoon kan inloggen met je gebruikersnaam/wachtwoord dat weet je meteen zeker of alles klopt
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat gaat er fout volgens jou?
Laat het log eens van foutmeldingen zien?
Reputatie 8
Badge +16
Klantenservice telfort raadde mij aan om deze vraag op dit forum te stellen (erg vreemd dat de Klantenservice niet kan helpen).

Niet vreemd hoor... waarom zou Telfort moeten helpen om een VoIP-account van een concurrent werkend te krijgen? Je mag al blij zijn dat Telfort in het modem de mogelijkheid biedt om een eigen VoIp-leverancier in te stellen.
Wat gaat er fout volgens jou?
Laat het log eens van foutmeldingen zien?
Ik krijg geen foutmelding, alles kan ik gewoon instellen. Na het instellen werkt de telefoon niet! Ik las hier op het forum dat er nieuw software op de modum moet worden geinstalleerd, Aangezien ik geen computernerd ben zoek ik iemand die mij hiermee op weg kan helpen.
Reputatie 8
Badge +16
Met 'nieuwe software' wordt de firmware van het modem bedoeld. Die wordt de eerste nacht dat je modem in gebruik is automatisch door Telfort geïnstalleerd. Daar hoef je dus normaal gesproken niks voor te doen.
Reputatie 8
Badge +16
Ok, Beginnen we aan het begin.

Log in op het modem en klik rechts in het scherm op systeminfo scroll in het volgende scherm naar beneden en wat staat er bij accountstatus?
Ok, Beginnen we aan het begin.

Log in op het modem en klik rechts in het scherm op systeminfo scroll in het volgende scherm naar beneden en wat staat er bij accountstatus?
Alvast bedankt voor je hulp! Deze staat op in-active.
In-Active [email]3120XXXXXX@sip.voipbuster.com[/email]
Reputatie 8
Badge +16
Je had het over voipdiscount en nu zie ik instellingen van voipbuster. Je gebruikersnaam bij voipbuster is wat anders als je telefoonnummer. Bij wie heb je een account, voipdiscount of voipbuster
Je had het over voipdiscount en nu zie ik instellingen van voipbuster. Je gebruikersnaam bij voipbuster is wat anders als je telefoonnummer. Bij wie heb je een account, voipdiscount of voipbuster
Bij beide, maar bij voipbuster heb ik ook een telefoonnummer. Dus deze wil ik graag installeren.
Reputatie 8
Badge +16
Voor Voipbuster zijn de volgende settings van toepassing als je inlogt op het modem

Ga naar  Voip - Sip - Tabblad SIP Service Provider settings

SIP Service Provider Name : Voipbuster
SIP Local Port : 5060
SIP Server Address :sip.voipbuster.com
SIP Server Port : 5060
REGISTER Server Address : sip.voipbuster.com
REGISTER Server Port : 5060
SIP Service Domain : sip.voipbuster.com

SIP Service Provider Selection
Service Provider Selection :Voipbuster 

Overige settings laten voor wat ze default zijn.

Ga naar Tabblad Sip Account

SIP Account Selection : SIP 2  
SIP Account Number: +3120xxxx

Authenticaton
Username: Je voipbuster username
pasword: je paswoord

URLType: SIP

overige settings default laten.
Voor Voipbuster zijn de volgende settings van toepassing als je inlogt op het modem

Ga naar  Voip - Sip - Tabblad SIP Service Provider settings

SIP Service Provider Name : Voipbuster
SIP Local Port : 5060
SIP Server Address :sip.voipbuster.com
SIP Server Port : 5060
REGISTER Server Address : sip.voipbuster.com
REGISTER Server Port : 5060
SIP Service Domain : sip.voipbuster.com

SIP Service Provider Selection
Service Provider Selection :Voipbuster 

Overige settings laten voor wat ze default zijn.

Ga naar Tabblad Sip Account

SIP Account Selection : SIP 2  
SIP Account Number: +3120xxxx

Authenticaton
Username: Je voipbuster username
pasword: je paswoord

URLType: SIP

overige settings default laten.
Helaas, het werkt niet.

SIP 1        In-Active    [email]3120XXXXXXX@sip.voipbuster.com[/email]
SIP 2        In-Active    [email]+3120XXXXXX@sip.voipbuster.com[/email]
SIP 3        In-Active    [email]ChangeMe@tel.telefoniedienst.nl[/email]
Reputatie 8
Badge +16
Kijk eens bij systemmonitor - log - phone log
Post het log eens hier nadat je het telefoonnummer weggehaald hebt.
Reputatie 8
Badge +10

 Helaas, het werkt niet.



Heb je wel hier en daar op 'Apply' geklikt om de instellingen te bevestigen..?

 Helaas, het werkt niet.



Heb je wel hier en daar op 'Apply' geklikt om de instellingen te bevestigen..?
Ik doe alles zoals het moet, de telefoon blijft raar piepen/klikken. Ik heb nu diverse gebruikshandleidingen geraadpleegt, precies gedaan zoals Tuut-Tuut schreef, en toch werkt het niet. Of ik vergeet iets??? Of er is toch iets niet in orde bij het modem, zo moeilijk kan het niet zijn!
Reputatie 8
Badge +16
Kijk eens bij systemmonitor - log - phone log
Post het log eens hier nadat je het telefoonnummer weggehaald hebt.


Ik quote mijzelf nog maar even.
Kijk eens bij systemmonitor - log - phone log
Post het log eens hier nadat je het telefoonnummer weggehaald hebt.
Hoi Tuut-Tuut,

Het phone-log is leeg! Waar moet ik het telefoonnummer weghalen? Bij de Sip instellingen?
Reputatie 8
Badge +16
Als je phonelog leeg is moet je even opnieuw naar systeminfo gaan vanaf de begin pagina, naar beneden scrollen en bij action op register drukken.
Als de status veranderd zijn we een stap verder.
Als je phonelog leeg is moet je even opnieuw naar systeminfo gaan vanaf de begin pagina, naar beneden scrollen en bij action op register drukken.
Als de status veranderd zijn we een stap verder.
Dat had ik ook al gedaan, helaas gebeurd er niets, zowel in firefox als in safari. Ik denk dat hier de fout zit.
Reputatie 8
Badge +16
Voer het volgende stap voor stap uit:

Voer een hard reset uit door het een scherp voorwerp op de achterzijde van het modem in het gaatje te steken tot het modem reboot.

Ga naar  Voip - Sip - Tabblad SIP Service Provider settings

Enable sip Service provider: Zet het vinkje aan
SIP Service Provider Name : Voipbuster
SIP Local Port : 5060
SIP Server Address :sip.voipbuster.com
SIP Server Port : 5060
REGISTER Server Address : sip.voipbuster.com
REGISTER Server Port : 5060
SIP Service Domain : sip.voipbuster.com

SIP Service Provider Selection
Service Provider Selection :Voipbuster

Overige settings laten voor wat ze default zijn.

Klik op apply

Ga naar Tabblad Sip Account
Selecteer rechts bij kladblokje sip1
Sip Account: zet het vinkje aan
SIP Account Selection : SIP 1 
SIP Account Number: +3120xxxx

Authenticaton
Username: Je voipbuster username
pasword: je paswoord

URLType: SIP

overige settings default laten.

Klik op apply

Ga  naar Voip - phone
Selecteer via het kladblokje phone 1 (als je telefoon is aangesloten op phone 1 line van het modem)

SIP Acount to make Outgoing Call:
Zet SIP1 aan

SIP Account to receive incoming call
zet een vinkje bij sIP 1

Klik op OK

Ga naar Connction status - rechts systeminfo aan klikken - scroll naar benden en druk op register bij SIP account 1.

Je telefoon zou nu moeten werken.
Is dit niet het geval dan ga je naar System monitor - log - tabblad Phone log.
Post het log hier op het forum.
Voer het volgende stap voor stap uit:

Voer een hard reset uit door het een scherp voorwerp op de achterzijde van het modem in het gaatje te steken tot het modem reboot.

Ga naar  Voip - Sip - Tabblad SIP Service Provider settings

Enable sip Service provider: Zet het vinkje aan
SIP Service Provider Name : Voipbuster
SIP Local Port : 5060
SIP Server Address :sip.voipbuster.com
SIP Server Port : 5060
REGISTER Server Address : sip.voipbuster.com
REGISTER Server Port : 5060
SIP Service Domain : sip.voipbuster.com

SIP Service Provider Selection
Service Provider Selection :Voipbuster

Overige settings laten voor wat ze default zijn.

Klik op apply

Ga naar Tabblad Sip Account
Selecteer rechts bij kladblokje sip1
Sip Account: zet het vinkje aan
SIP Account Selection : SIP 1 
SIP Account Number: +3120xxxx

Authenticaton
Username: Je voipbuster username
pasword: je paswoord

URLType: SIP

overige settings default laten.

Klik op apply

Ga  naar Voip - phone
Selecteer via het kladblokje phone 1 (als je telefoon is aangesloten op phone 1 line van het modem)

SIP Acount to make Outgoing Call:
Zet SIP1 aan

SIP Account to receive incoming call
zet een vinkje bij sIP 1

Klik op OK

Ga naar Connction status - rechts systeminfo aan klikken - scroll naar benden en druk op register bij SIP account 1.

Je telefoon zou nu moeten werken.
Is dit niet het geval dan ga je naar System monitor - log - tabblad Phone log.
Post het log hier op het forum.
Ik ga er straks mee aan de gang! Ik hoop dat het probleem dan opgelost is!
Reputatie 8
Badge +16
Oh en controleer je gebruikersnaam/wachtwoord even door in te loggen bij voipbuster zelf op https://www.voipbuster.com/dashboard.
Als je bovenaan de bladzijde gewoon kan inloggen met je gebruikersnaam/wachtwoord dat weet je meteen zeker of alles klopt
Oh en controleer je gebruikersnaam/wachtwoord even door in te loggen bij voipbuster zelf op https://www.voipbuster.com/dashboard.
Als je bovenaan de bladzijde gewoon kan inloggen met je gebruikersnaam/wachtwoord dat weet je meteen zeker of alles klopt
TUUT-TUUT Alles werkt nu. Heel erg bedankt. Ik ben alleen benieuwd wat er nu mis was.
Reputatie 8
Badge +16
Graag gedaan, bewaar de uitleg maar voor een volgende keer.

🆒

Reageer