beantwoord

VoIP werkt niet meer Zyxel modem

• 15 december 2014
  • 7 reacties
  • 538 keer bekeken

zoals eerder geposeerd : "Mijn modem is ook automatisch geupdate naar V3.11TUE6.b6, sins werk mijn VoIP niet meer, ik was ook andere settings kwijt.
Voor VoIP, de eerste SIP provider en account werkt altijd maar de tweede en derde nooit.
ik maak gebruik van 2 VoIp provider en dit probleem is irritant.
heb ik geprobeerd de modem naar fabrieksinstelling te doen, hetzelfde probleem :
Als ik de Phone Log kijkt , zie ik dat de twee SIP account zijn geregistreerd "SIP Registration: SIP:XXXXXXXXX: Register Success (response code: 200)"
maar in "VoIp Status" de tweede account blijft op "Registering"
ik heb wel de accounts andersom gezet maar het werkt niet : whatever in account 2 of 3 staat blijft op "Registering" en nooit op "Up" dus uiteindelijk valt de tweede SIP naar een paar uur.
wat ik op Account SIP1 invult werkt altijd.

Wat kan het zijn ?
icon

Beste antwoord door kakou 7 januari 2015, 11:25

@Stephen,

het werkt prima met de nieuwe modem : Nog bedankt voor jullie hulp !
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@Kakou,,

Je eerste VoIP account (dus het nummer dat je bij ons hebt) staat geregistreerd en werkt zoals je aangeeft.
De tweede en derde staan niet bij ons geregistreerd en hier leveren wij geen ondersteuning op.

De firmware is op 12 november 2014 geupdate. Werkt het sinds toen niet meer?

Stephen
Stephen,

Ik heb nu de Telfort account op de tweede VoIP account gezet en het doet het niet meer : Wil je mij helpen nu ? Ik kan alleen de eerste VoIP account gebruiken, de tweede en derde doet het niet. Als ik Telfort op de tweede zet werkt het ook niet.
Het is inderdaad sins de upgrade (12Nov.)
Reputatie 8
Badge +2
@kakou,

Heel bijzonder inderdaad. Het modem reageert ook niet meer als ik de VoIP-settings er naartoe wil 'pushen' vanuit ons systeem.
Om deze reden ga ik sowieso het exemplaar vervangen voor 'n nieuwe. Doorgaans heb je deze binnen 2 á 3 dagen in huis.

Laat je in een reactie weten wat je van het nieuwe modem vindt?

Michael
Bedankt, Ik ga proberen en ik laat jullie weten.
Reputatie 8
Badge +16
@kakou,

Ik zie dat het modem vandaag (27 december 2014) arriveert tussen 16:30 en 18:30 uur. Ik verneem graag van je als het VoIP probleem dan is opgelost. Alvast bedankt en een fijn weekend!

Stephen
@Stephen,

het werkt prima met de nieuwe modem : Nog bedankt voor jullie hulp !
Reputatie 8
Badge +16
@kakou,

Graag gedaan! :D

Stephen