beantwoord

VoIP uitzetten en bijbehorende VoIP poort (forwarding) vrijgeven op Experiabox V10

• 1 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 2064 keer bekeken

Aangezien ik mijn eigen telefonie regel, heb ik geen behoefte aan de standaard VoIP van Telfort.
Op dit moment werkt mijn eigen telefonie niet als gevolg van de standaard instelling (waar ik niet bij kan!), dus graag ondersteuning bij het uitzetten hiervan.

Volledige toegang tot de experiabox mag ook (was dat niet al wettelijk geregeld dat dat beschikbaar moet zijn??)

Anyway, graag ondersteuning bij het doorvoeren van deze wijziging, zodat ik mijn telefonie weer werkend kan krijgen.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Babylonia 1 augustus 2017, 13:16

Met de Experia Box V10 komt poort 5060 niet vrij om door te sturen naar achterliggende apparatuur, als de actieve VOIP in de modem/router wordt uitgeschakeld.
Bovendien krijg je de VOIP/SIP gegevens niet van Telfort om die in andere apparatuur in te geven.

Zie ook ander draadje vanaf < HIER > en vervolgreacties.

Andere mogelijkheid is om een (goedkoper) VOIP account elders af te sluiten (en eventueel je vaste nummer daar naar toe te verhuizen), en een alternatieve poort te gebruiken. De meeste VOIP providers benutten naast poort 5060 ook nog een paar andere poorten. Die worden niet geblokkeerd.

Wil je gebruik blijven maken van het specifieke Telfort VOIP-account, gaat dat dus niet op VOIP apparatuur aangesloten achter de V10.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Met de Experia Box V10 komt poort 5060 niet vrij om door te sturen naar achterliggende apparatuur, als de actieve VOIP in de modem/router wordt uitgeschakeld.
Bovendien krijg je de VOIP/SIP gegevens niet van Telfort om die in andere apparatuur in te geven.

Zie ook ander draadje vanaf < HIER > en vervolgreacties.

Andere mogelijkheid is om een (goedkoper) VOIP account elders af te sluiten (en eventueel je vaste nummer daar naar toe te verhuizen), en een alternatieve poort te gebruiken. De meeste VOIP providers benutten naast poort 5060 ook nog een paar andere poorten. Die worden niet geblokkeerd.

Wil je gebruik blijven maken van het specifieke Telfort VOIP-account, gaat dat dus niet op VOIP apparatuur aangesloten achter de V10.
Ik heb al mijn vaste telefonie elders geregeld, dus het hele Telfort VoIP deel gebruik ik niet en mag daarom w.m.b. uitgezet/gesloopt/vrijgegevens.

Waarschijnlijk moet ik dus inderdaad met andere poorten aan de gang.
Ook goed, als het maar werkt.

Bedankt!
Reputatie 8
Welke VOIP-provider gebruik je?
Van een aantal ken ik wel een reeks alternatieve poorten.

BudgetPhone: poorten 5061 /tm 5064
Zelf vond ik eerder voor CheapConnect poort 5070, en verder ook nog de poorten:
http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,61.msg157.html#msg157

VoipBuster, Betamax, PowerVoip, FreeVoipDeal poort 6000

Hoe je in de V10 een vast IP-adres ingeeft (voor je VOIP apparatuur) en port forwarding uitvoert zie:
< DEZE reactie > en een reactie met plaatjes elders op een forum < HIER >
Bedankt voor alle info, moet goed komen nu! 😉
Reputatie 8
Succes. Laat je wel weten of het is gelukt?
Andere poorten was inderdaad de oplossing.

Zou toch in de toekomst wel mijn eigen sip gegevens in de EB10 willen kunnen opgeven.
Hopelijk komt dat ooit nog...

Reageer