beantwoord

voip toestel aanmelden op Arcadyan

• 8 oktober 2013
  • 25 reacties
  • 5551 keer bekeken

Wie weet welk wachtwoord er voor de diverse Internal Accounts wordt gebruikt?
Bij kpn was dit kpn, maar wat gebruikt Telfort?
In ieder geval geen telfort ;)
Heb voor account *104 al *104 / 104 geprobeerd (wat normaal standaard is)
icon

Beste antwoord door WillemD 8 december 2013, 17:21

En opgelost. Het wachtwoord blijkt voip te zijn.
Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Verklaar je nader aangezien het mij totaal niet duidelijk is wat je probeert aan te melden op je modem
Zie titel ;)
Een voip toestel. Deze meld je aan op de internal accounts van het modem, deze fungeert nl ook als sipserver.
Lijkt een beetje op het idee van de kpn app voor de androidtoestellen.
Reputatie 8
Badge +16
Leuk maar dit zegt me nog steeds vrij weinig, wat voor een voiptoestel probeer je aan te sluiten?
Zolang als je cryptische omschrijvingen blijft hanteren denk ik dat je weinig hulp zult krijgen.
Hmm.
Lijkt me toch heel duidelijk... Maar kan aan mij liggen aangezien ik vaker met voip/sip-toestellen werk.
Voor het aanmelden van zo'n toestel op het modem heb je accountgegevens nodig. Op de Arcadyan V8 kun je vanaf account *104 sipclients installeren, dit kan een voip/sip-toestel zijn of een sip-cliënt als sipdroid.
Bij Kpn was het wachtwoord voor deze accounts kpn.
Bij username vul je bij je client *104 in, je sipserver is het modem, poort is 5060.
Blijft het wachtwoord over die bij Telfort nergens gedocumenteerd staat.
Hoop dat het zo iets duidelijker is.
Reputatie 8
Badge +16
Helaas ik heb geen enkel idee
Hopelijk kan een van de moderators me hiermee helpen, andere oplossing is dan een voipkastje van Linksys ofzo eraan hangen of gaan puzzelen hoe ik iptv via een Fritzbox oid werkend kan krijgen.
Mijn voorkeur gaat wat dat betreft uit naar 1 apparaat.
Badge
Worden deze instellingen niet automatisch naar het modem gepusht? Eventueel kun je zelf het VoIP-wachtwoord aanpassen via Mijn Telfort: https://internet.telfort.nl/telefonie/settings.html. De overige SIP-gebruikersgegevens zijn hier te vinden: https://www.telfort.nl/klantenservice/dsl/Internet-TV-bellen/SIPgebruikersgegevens.htm.
Reputatie 8
Badge +10
Worden deze instellingen niet automatisch naar het modem gepusht?

Ja, maar alleen de instellingen van het Telfort nummer waarvoor je een abonnement hebt.
Arjen probeert hiernaast meerdere (?) telefoonnummers van externe VoIP-providers in te stellen en dat moet handmatig.
Nee, dat is het niet Enterprise.
Wat ik wil is een voip handset aanmelden 😉
Reputatie 8
Badge +10

Wat ik wil is een voip handset aanmelden ;)

Maar niet voor een Telfort telefoonnummer neem ik aan?
Jawel.
Je meldt op het modem een ip-toestel aan op een van de interne accounts, in de Arcadyan zijn alle accounts vanaf *104 beschikbaar.
*101 en *102 zijn de 2 interne poorten waar je je vaste toestel of dect-toestel op aansluit.
Je ip-toestel fungeert dan als een normaal toestel waarmee je met je telfortnummer kan bellen en gebeld worden.
Zo kun je bijvoorbeeld ook je mobiele telefoon als handset gebruiken in huis.
De nieuwe kpn app doet eigenlijk hetzelfde.
Bij kpn was het wachtwoord voor deze interne accounts bekend, nl. kpn.
Reputatie 8
Badge +10
Als je dit nou in je startpost had gezet dan had dat een hoop onnodige vragen gescheeld... 😉
Ach ja. Probleem is dat ik er soms vanuit ga dat ik al duidelijk genoeg ben ;)
Dat is denk ik het probleem van heel veel technische mensen 😛
Reputatie 8
Badge +10
:D

Zullen we dan nu maar eens aan Telfort webcare gaan vragen of en zo ja, welk wachtwoord je nodig hebt..?
Nog ooit gevonden Arjen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
En opgelost. Het wachtwoord blijkt voip te zijn.
Top!
Ga ik hier ook meteen mee aan de gang.
Had nog niet verder gezocht 😉
Badge
Als het is gelukt wat zijn de gegevens dan ?

Ik probeer het hier ook maar ik krijjg het niet voor elkaar.
Nummer/ID = *109 (bijvoorbeeld)
Wachtwoord = voip
SIP server = 192.168.2.254 (of in ieder geval het IP adres van je telfort-modem)
Badge
Alles werkt na veel pogingen alleen iemand een idee voor een goed client voor android ?
Het is al even geleden dat ik met Android heb gewerkt, maar ik meen me te herinneren dat SipDroid een heel behoorlijke client is.
Badge +4
Csipsimple gebruik ik wel eens. Stel geen hoge eisen, maar voldeed.

Vraagje: als je je voip-toestel op deze manier aanmeldt, op welk nummer gaat hij dan rinkelen? Je primaire Telfort-nummer, het secundaire? Allebei?

Vraagje: als je je voip-toestel op deze manier aanmeldt, op welk nummer gaat hij dan rinkelen? Je primaire Telfort-nummer, het secundaire? Allebei?

Dat stel je in in de interface van het modem. Daar kun je voor elke account (de *109 uit mijn voorbeeld) instellen welke extensie voor uitgaande gesprekken en welk voor inkomende gesprekken gebruikt moet worden.

Heb je maar één vast telefoonnummer dan spreekt hieruit dat bij een inkomend gesprek alle toestellen zullen "rinkelen".
Badge +4
geinig, tnx 🙂 Dan kan ik met mijn ene VOIP-toestel dus zowel registreren op Telfort-modem als op Cheapconnect en Betamax. Als ik gebeld wordt op Telfort-nummer, Betamax-nummer of Cheapconnect-nummer gaat VOIP-toestel rinkelen. Als ik uitbel, stel ik VOIP-toestel in dit via Betamax te doen. Ik had me er nog niet zo in verdiept, maar was ff bang dat ik apart voor Telfort een analoog toestel moest gaan zoeken 😉
Badge +4
Hmmmm, maar dit werkt natuurlijk niet met glasvezel, waar de telefoon aan je FTU moet hangen... Hmmmm, hoe ga ik mn telfort-nummer in gebruik nemen zonder een extra telefoon op te hangen?😕

Reageer