Voip steeds op in-active

• 14 augustus 2012
  • 17 reacties
  • 4525 keer bekeken

Badge
  • Starter
  • 36 reacties
Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1 modem en een voip account bij budgetphone.

Tot voor kort werkte dit redelijk probleemloos alleen sinds de laatste tijd houdt mn voip account het geen 10 min. meer vol en springt op in-active.

Via tabblad voip - sip - Sip account - Modify kan ik het account weer actief zetten. (Active SIP Account)

En via tabblad sip service provider weer een vinkje bij Enable SIP Service Provider.

Hierna gaat het een paar minuten goed en is de verbinding weer weg.

Iemand een idee waar te zoeken ?

17 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welke firmware heb je in het modem?

Heb je het modem al een keer gereset naar de fabrieksinstellingen?
Badge
 V3.10(TUE.4)-20120702 

Gereset naar fabrieks nog niet...
Badge
Heb je alleen budgetphone account geconfigureerd?
(Dus maar 1 SIP account)
Badge
Klopt...ik gebruik alleen budgetphone.
Badge
Ok dus niet bekend probleem door 2 sip acces.

Heb je de timeout settings ingesteld zoals op budgtphone website?
Volgens mij moet je ze verhogen. Zal in mijn modem eens kijken.
Badge
Toevoeging: timer settings(Sip account 'more button' staan achtereenvolgens: 6000, 512, 1800, 1800.
Weet niet zeker op dit default waardes zijn.

Bij mij werken deze waardes zonder problemen.
Badge
Hmm dat zijn de waardes die ik hier ook heb.  Vreemd !
Badge
Firmware is recent.
Account instellingen lijken ook goed aangezien het goed werkt de eerste 10 minuten. Welke sip server heb je ingesteld?
Badge
sip1.budgetphone.nl

Maar nu wil inloggen helemaal niet meer...

Register Fail, error_cause 81 (response code: 401)
Badge
Dat is juiste sip server. Als je helemaal niet kan inloggen zou ik de naam/wachtwoord controleren.
Badge
Ok dus niet bekend probleem door 2 sip acces.

Heb je de timeout settings ingesteld zoals op budgtphone website?
Volgens mij moet je ze verhogen. Zal in mijn modem eens kijken.

Welk probleem wordt hier naar verwezen.  Ik probeer 2 sip accounts te gebruiken,  2x naar telfort,  zodat ik 2 lijnen tegelijk kan gebruiken.
Badge +1
wie weet er  hoe ik de sipaccount moet instelle voor mijn voip buster in belle kan gewoon met telfort   wie weet me dat duidelijk te make alvast bedankt.
Ik ben geïnteresseerd om over te stappen op telfort Internet & Interactieve TV. (zonder bellen)
Voor dat ik overstap wil ik graag zekerheid over het volgende: Ik maak gebruik van een VOIP dienst voor een zakelijke toepassing via een professionele VOIP aanbieder met 2 SIP accounts Via mijn huidige Internet aanbieder is dit geen probleem en werkt dit naar behoren.

De vragen:
1) Indien ik op telfort Internet & Interactieve TV zou overstappen en gebruik maak van het modem ZyXEL P-2812HNU-F1 kan ik dan nog steeds van mijn eigen Voip aanbieder gebruik blijven maken?
2) Krijg je van telfort gebruikersnaam en ww om zelf de instellingen in het modem eventueel te wijzigen.
3) Is de klantenservice van telfort makkelijk bereikbaar?
Aangezien je bij een overstap meteen voor een jaar vastzit zou ik aardig in paniek raken als het achteraf niet blijkt te werken.
bedankt voor jullie feedback.
Reputatie 8
Badge +16
Je kunt zelf de instellingen van het Zyxel modem aanpassen... en dus ook een andere SIP-provider instellen. Alleen geeft Telfort daar maar beperkte support op.
Je kunt zelf de instellingen van het Zyxel modem aanpassen... en dus ook een andere SIP-provider instellen. Alleen geeft Telfort daar maar beperkte support op.

Hoi Franzki, bedankt voor je reactie.  Ik maak gebruik van deze VOIP diensten op meerdere woonadressen met diverse providers. UPC, Ziggo en Tele 2.  maar ook op diverse vakantie lokaties. Hier hoeft niets in het modem aangepast te worden. Verwacht jij dat dit wel moet bij Telfort met dit Zyxelmodem? 
Ik gebruik een grandstream vast toestel en een draadloze siemens gigaset. Uiteraard moeten hier de Sip accounts met gebruikernaam en ww ingevuld worden. 
Reputatie 8
Badge +16
Met een los SIP-device zou het vermoedelijk gewoon moeten lukken... de accounts hoef je dan inderdaad niet in het modem te zetten.
Badge +1
Met een los SIP-device zou het vermoedelijk gewoon moeten lukken... de accounts hoef je dan inderdaad niet in het modem te zetten.

hoi  franzki en hier  heb je het over de  sip telefoons waar je het progammaatje van je  voip zo kunt instelle en klaar

ip telefoons kom er net op dat zijn zulke telefoons toch???

Reageer