beantwoord

VOIP SIP met bijv, linphone of MicroSIP?

• 30 juni 2015
  • 12 reacties
  • 1064 keer bekeken

Reputatie 1
Ik krijg het maar niet voor elkaar om met linphone en of MicroSIP (windows software) verbinding te maken met SIP (lokaal, dus alleen via wifi/modem) Ik heb alle SIP gegevens, gebruikersnaam (telefoonnummer) en het wachtwoord die ik per brief heb ontvangen (bellen toegangscode). Tot zo ver dergelijke informatie gebruikt:

- sip.telefoniedienst.nl - proxy/sip
- tel.telefoniedienst.nl - domain/url
- 192.168.1.252 - ook geprobeerd als domain
- *102, *103, *104 - Voor als telefoon nummer niet nodig was, gebruikte de interne account nummers, zelfs geprobeerd zonder *.
- telefoon nummer
- wachtwoord.

Ik heb uren al alles geprobeerd en door elkaar gemixt, maar ik lukt gewoon niet. Kan iemand me hierbij helpen die ervaring hier mee heeft?
icon

Beste antwoord door Domien 1 juli 2015, 11:13

Hehe, hij werkt, bedankt! Het probleem lag met het wachtwoord. Kan ik dat 'voip' wachtwoord ook aanpassen?
Bekijk reactie

12 reacties

Wil je per sé het Telfort modem passeren? Anders kun je dat modem de telefoonverbinding laten opbouwen en in je software je modem (192.168.2.254) als provider, proxy, domain, etc. invullen. Zelf heb ik trouwens het idee dat het modem niet te passeren is, dat het m.a.w. niet toegestaan wordt om de telefoonverbinding anders dan via het modem op te bouwen.

Ik ken beide softwarepakketten niet, maar misschien heb je wat aan onderstaand voorbeeld uit mijn pakket:
Reputatie 1
Wil je per sé het Telfort modem passeren? Anders kun je dat modem de telefoonverbinding laten opbouwen en in je software je modem (192.168.2.254) als provider, proxy, domain, etc. invullen. Zelf heb ik trouwens het idee dat het modem niet te passeren is, dat het m.a.w. niet toegestaan wordt om de telefoonverbinding anders dan via het modem op te bouwen.

Ik ken beide softwarepakketten niet, maar misschien heb je wat aan onderstaand voorbeeld uit mijn pakket:

Het hoeft niet per sé via de modem, als ie maar werkt via de PC en of Mobiel. (in dit geval, eerst PC). Ik heb de gegevens geprobeerd, maar dan krijg ik helaas een timeout:

Als ik iets verkeerds heb ingevuld, laat het me weten. (zelfs geprobeerd bij SIP proxy: 192.168.2.254:5060), ook bij server met poort, werkt helaas niet. Ik zie dat je 3CX phone system management console gebruikt? Wist ik in het begin niet, maar makkelijk te vinden via google. Die lijkt me 'iets' te breed voor mij.
Nee, geen 3CX - het is nog veel erger 🙂 Maar dat moet op zich niet uitmaken. Zeker weten het juiste wachtwoord ingevuld? Het zou zo namelijk wel moeten werken. Het wachtwoord is in het modem 'voip' - niks geheim aan (althans in mijn Arcadyan VGV7519 niet, daar staat het vermeld in de helppagina).
Extensie *104 enabled in het modem en aan het juiste externe telefoonnumer gekoppeld? Dan zou het toch moeten werken. Misschien zit er ergens een firewall die 5060 gesloten houdt?
Excuses. Je hebt gelijk, het gaat wel om 3CX. Geen idee waar mijn hoofd zojuist zat.
Reputatie 1
Nee, geen 3CX - het is nog veel erger 🙂 Maar dat moet op zich niet uitmaken. Zeker weten het juiste wachtwoord ingevuld? Het zou zo namelijk wel moeten werken. Het wachtwoord is in het modem 'voip' - niks geheim aan (althans in mijn Arcadyan VGV7519 niet, daar staat het vermeld in de helppagina).
Extensie *104 enabled in het modem en aan het juiste externe telefoonnumer gekoppeld? Dan zou het toch moeten werken. Misschien zit er ergens een firewall die 5060 gesloten houdt?

Account 4 [*104] is gekoppeld aan mijn nummer sinds gisteren, poort 5060 UDP staat open. Mag ik vragen waarom 192.168.2.254? Die lokaal in mijn netwerk niet bestaat.
Dat is bij mij het IP van het modem. Ik dacht dat dat standaard was?
Reputatie 1
Standaard is dat i.d.d 192.168.2.254, maar heb ik gewijzigd naar 192.168.1.252.

Hoe pak jij de SIP address met @ op? *104@IP of nummer@IP?
Reputatie 8
Badge +10
Dat is bij mij het IP van het modem. Ik dacht dat dat standaard was?

Gateway adres van de ZyXEL 2812 is 192.168.1.254 en van de Experiabox is dat 192.168.2.254.
Ik doe daar verder helemaal niets mee. In het begin heb ik problemen gehad met de telefoonverbinding van Telfort (na 15 minuten werd elk inkomend gesprek beëindigd). Er werd geen oplossing voor gevonden en uiteindelijk ben ik zelf gaan experimenteren. Het bleek dat wanneer ik die 3CX server draaide telefoongesprekken probleemloos verliepen en "urenlang" in stand werden gehouden. Daar heb ik vervolgens nooit meer iets aan veranderd - het werkte en dus vond ik het verder wel best.
Een ingewikkelde infrastructuur heb ik nooit opgebouwd, want geen belang bij. Als iemand me belt op mijn 'Telfort-nummer' gaan gewoon alle toeters en bellen in huis aan, dat is voor mij genoeg.
Reputatie 1
Hehe, hij werkt, bedankt! Het probleem lag met het wachtwoord. Kan ik dat 'voip' wachtwoord ook aanpassen?
Voor zover ik weet niet.
Reputatie 1
Tot zo ver ik weet, heb ik mijn telefoon nummer niet nodig, alleen de gateway IP, ID waar de telefoon nummer gekoppeld mee is, wat in mijn geval *104 is en voip wachtwoord. Mogelijk ook de UDP 5060 poort openen. Hierbij is dus alles beantwoord ^_^.

Reageer