voip en 112

• 13 maart 2013
  • 7 reacties
  • 2434 keer bekeken

Badge
hallo

Bel via zyxel 2812 uit via voipbuster, voipstunt, freevoipdeal en dergelijke als sip account geconfigureerd (maar net welke het goedkoopste is voor de betrefffende bestemming), allemaal betamax klonen in ieder geval.

Nu vroeg ik me af: kan ik 112 bellen met de genoemde voipstunt e.d.? Weet iemand dat, heeft iemand daar ervaring mee? Met bijvoorbeeld callvoip kan het wel geven ze aan, maar die gebruik ik alleen voor inkomend verkeer, uitkomend is dat veel duurder dan betamax. 

Uitproberen is ook niet echt gewaardeerd bij 112 denk ik, 😕, dus vandaar mijn vraag.

Groet

Ronald

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Als je een nummer mee laat sturen kan het wel denk ik en anders koop een 2e hands  fritzbox daar kun je dial rules in zetten en dus 112 bv met callvoip laten verlopen

ps heb hier ook Callvoip (voor inkomend nummer)  voipbusterpro (voor uit bellen naar alle vaste nummers) en intervoip (voor mobiele nummers)
Badge
helder Cobus, je hebt er dus geen ervaring mee begrijp ik (gelukkig maar...)

Kan dat ook in de zyxel 2812, die dialrules???

nog even een tip: gebruik voor uitbellen freevoipdeal of voipstunt voor vaste nummers (maar dat is bij veel betamax klonen gratis) en voor naar mobiel bellen dialnow.com  kost maar 1 c pm!

Als je een nummer mee laat sturen kan het wel denk ik en anders koop een 2e hands  fritzbox daar kun je dial rules in zetten en dus 112 bv met callvoip laten verlopen

ps heb hier ook Callvoip (voor inkomend nummer)  voipbusterpro (voor uit bellen naar alle vaste nummers) en intervoip (voor mobiele nummers)
Sorry, zit je dan steeds de configuratie aan te passen voor ieder gesprek ??

Maar als je callvoip voor inkomend gebruikt zal die in ieder geval altijd geconfigureerd zijn neem ik aan. En die doet 112 wel. Dan lijkt het me het beste 112 altijd via callvoip te doen. Ik neem aan dat dat niet zo vaak voorkomt dat je je over de kosten nog zorgen moet maken.
Badge
nee, ik bedoelde meer aan te geven dat ik af en toe switch (bijv als mijn beltegoed op is). Maar uitbellen via callvoip alleen voor 112 isdus niet handig... Hoe zou ik dat moeten doen dan? Dan moet ik voor dat ene (nood)geval callvoip even instellen als uitgaand... Das niet zo handig bij spoed toch?

Sorry, zit je dan steeds de configuratie aan te passen voor ieder gesprek ??

Maar als je callvoip voor inkomend gebruikt zal die in ieder geval altijd geconfigureerd zijn neem ik aan. En die doet 112 wel. Dan lijkt het me het beste 112 altijd via callvoip te doen. Ik neem aan dat dat niet zo vaak voorkomt dat je je over de kosten nog zorgen moet maken.
Reputatie 6
Badge +7
Koop gewoon een fritzbox 7340 (op marktplaats te vinden onder de 50 euro) deze kan vdsl en adsl aan en er kunnen 10 voip nummers in en je kunt met de dial rules alles instellen wat je wilt.
Badge
Oké, is die 7340 nog modern genoeg qua beveiligingen e.d.? Nog nieuwere / andere opties wellicht?

Nog een vraag: in die 7340 kan ik dus dial rules instellen zodat hij alle vaste nummers via het sipaccount van voipbuster belt en alleen 112 via 1 van de 2 sipaccounts van callvoip?

Overigens, ik ben op zich dik tevreden over mijn 2812 modem, is het ook een idee er een aparte voipadapter bij te plaatsen? Is goedkoper neem ik aan, maar weet niet of er zijn waar je ook de door mij gewenste instellingen mee kunt maken?

Koop gewoon een fritzbox 7340 (op marktplaats te vinden onder de 50 euro) deze kan vdsl en adsl aan en er kunnen 10 voip nummers in en je kunt met de dial rules alles instellen wat je wilt.
Reputatie 6
Badge +7
Idd deze heeft ook nog een dect station 2 gigabit lan aansluitingen tot 10 voipnummers eventueel als nas te gebruiken enz enz. de opties zijn niet te geloven van deze alleskunner.

Reageer