Voicemailmelder

• 24 maart 2014
  • 8 reacties
  • 1603 keer bekeken

Bestaat de mogelijkheid om een voicemailmelder aan te sluiten op de modem? Ik vind het maar lastig om via de mail te kijken of er iemand heeft gebeld.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Wat wil je precies aansluiten?

Een antwoordapparaat kun je gewoon aansluiten op een telefoonpoortje van het modem.
Een nummermelder kan ook (als je telefoon dat al niet kan).
Wat wil je precies aansluiten?

Een antwoordapparaat kun je gewoon aansluiten op een telefoonpoortje van het modem.
Een nummermelder kan ook (als je telefoon dat al niet kan).

Het is een kastje van ptt-telecom waarin een lampje gaat knipperen als er telefoon is geweest. Dat heb ik weggehaald toen we telefoon via een modem kregen. Misschien kan ik dat weer plaatsen tussen de modem en de telefoon: kabeltje van modem naar melder, van melder naar telefoon. Heb ik inmiddels gedaan, de telefoon werkt nog, nu testen d.m.v. bellen met mijn gsm of het lampje gaat knipperen wanneer ik de telefoon niet opneem. Knippert het lampje, weet ik dat er gebeld is en kan ik via mijn mail afluisteren wie het was. Na het inspreken van de voicemail gaat het lampje niet knipperen.
Achter op het kastje zit een klein gaatje waarboven programmeren staat, helaas heb ik de gebruiksaanwijzing niet meer.
Reputatie 8
Badge +16
http://kpn-klantzm.custhelp.com/euf/assets/documents/handleiding_Voicemailmelder.pdf

Of het ook echt gaat werken is natuurlijk een andere vraag...
http://kpn-klantzm.custhelp.com/euf/assets/documents/handleiding_Voicemailmelder.pdf

Of het ook echt gaat werken is natuurlijk een andere vraag...

Het werkt inderdaad niet. Een paperclip in het gaatje gestopt, het lampje knippert dan een aantal seconden, dus dat is inorde.
Telfort is wel een dochter maar geen KPN, waarvoor dit systeem is bedoeld. In elk geval bedankt voor de handleiding.
Bestaat er een Telfort voicemailmelder of nummermelder? Wanneer ik voicemailmelder in het zoekvenster invul wordt er niets gevonden.
Reputatie 8
Badge +16
Wat wèl werkt is een telefoontoestel kopen met nummerherkenning. Dan kun je meestal ook zien of je een gemist gesprek hebt.
Wat wèl werkt is een telefoontoestel kopen met nummerherkenning. Dan kun je meestal ook zien of je een gemist gesprek hebt.
Ok' bedankt voor de tip.
Reputatie 1
Badge +1
Hallo con-v,

Zou eigelijk gewoon moeten werken met beperkingen , handig lijkt het mij niet (voor zover ik weet heeft telfort geen nummer waar je de vocemail kunt beluisteren en aan en uit kunt zettten .

Maar waarom moeite hier in steken terwijl je nummer weergave hebt, weet je meteen wie er gebeld heeft!!
Hiervoor kun je een telefoon gebruiken met nummer weergave of een willekeurige nummer melder.

B.V.B De Madrid , Madrid 25 , Bordeaux 200HV Om maar wat oude zooj die ooit door KPN geleverd is te noemen.
Bij de laatste zie je ook nog de naam als hij in het telefoon boek staat en een knipperend ledje.
Deze telefoons hebben helaas wel baterijen nodig om nummer weergave te kunnen doen.

Oude meuk voor een klein bedrag met nummer weergave moet niet moeilijk te vinden zijn.
Hallo con-v,

Zou eigelijk gewoon moeten werken met beperkingen , handig lijkt het mij niet (voor zover ik weet heeft telfort geen nummer waar je de vocemail kunt beluisteren en aan en uit kunt zettten .

Maar waarom moeite hier in steken terwijl je nummer weergave hebt, weet je meteen wie er gebeld heeft!!
Hiervoor kun je een telefoon gebruiken met nummer weergave of een willekeurige nummer melder.

B.V.B De Madrid , Madrid 25 , Bordeaux 200HV Om maar wat oude zooj die ooit door KPN geleverd is te noemen.
Bij de laatste zie je ook nog de naam als hij in het telefoon boek staat en een knipperend ledje.
Deze telefoons hebben helaas wel baterijen nodig om nummer weergave te kunnen doen.

Oude meuk voor een klein bedrag met nummer weergave moet niet moeilijk te vinden zijn.

Dan ga ik deze kant maar op, bedankt.

Reageer