beantwoord

Voicemail vaste telefoon

• 1 januari 2017
  • 7 reacties
  • 1053 keer bekeken

Kan iemand mij vertellen waarom Telfort niet duidelijk laat weten dat er geen voicemailberichten meer gemailed worden?
Ik heb een paar belangrijke berichten gemist, omdat ik deze via de mail verwacht,
ik wist niets van het afschaffen van deze dienst.

Vriendelijk verzoek aan Telfort om dergelijke wijzigingen helder en klaar te communiceren.
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 4 januari 2017, 11:36

Hi joha59, welkom op het forum!

Je hebt als het goed twee e-mails en een sms hierover van ons ontvangen: één e-mail met de onderwerpregel "Informatie over wijzigingen binnen uw abonnement" en een sms én e-mail met de onderwerpregel "Nieuwe mogelijkheden met Bellen Thuis". In de eerste mail lees je:

"Voor het bellen en gebeld worden op uw vaste telefoon gaan we dit jaar over naar een nieuw telefonieplatform. Hierdoor komen er nieuwe mogelijkheden voor u beschikbaar. U kunt straks eenvoudig gesprekken doorschakelen, bijvoorbeeld naar uw mobiele nummer. Ook kunt u uw voicemails gratis telefonisch beluisteren door te bellen naar 1233. We stoppen met het sturen van een e-mail als u een voicemail heeft."

In de sms lees je: "Beste klant, u kunt nu met Bellen Thuis uw vaste telefoon doorschakelen en uw voicemail telefonisch beluisteren via 1233. Kijk snel op telfort.nl/bellenthuis voor meer informatie. Groet, Telfort"

En in de tweede e-mail: "Vanaf nu kunt u bellen en gebeld worden vanaf het nieuwe telefonieplatform. U hoeft hier niets voor te doen. Op dit platform is nu doorschakelen van uw vaste telefoon voor u beschikbaar. Het beluisteren van uw voicemail doet u voortaan door gratis te bellen naar 1233."

Wellicht heeft je spamfilter de mails gefilterd en misschien is de sms niet aangekomen omdat er een oud of onjuist telefoonnummer bij ons bekend is! Excuus voor het ongemak. Ik raad je aan om in Mijn Telfort te controleren of je gegevens goed staan.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Ongeveer 2 maanden geleden stond de wijziging in de telfort nieuwsbrief die per mail wordt verstuurd mits je daar een abonnement op hebt en ook nog per sms is verstuurd, het is dus wel degelijk gecommuniceerd
Ik vind de nieuwsbrief geen goede manier dit te communiceren, bovendien stond erin vermeld dat kenbaar gemaakt zou worden als de dienst gedeactiveerd zou worden. Hiervan heb ik nooit een melding gehad, onvoldoende gecommuniceerd dus.
Logischer is dat je een bericht mailt naar het adres waar de voicemail berichten op werden ontvangen!
Badge +13
Hi joha59, welkom op het forum!

Je hebt als het goed twee e-mails en een sms hierover van ons ontvangen: één e-mail met de onderwerpregel "Informatie over wijzigingen binnen uw abonnement" en een sms én e-mail met de onderwerpregel "Nieuwe mogelijkheden met Bellen Thuis". In de eerste mail lees je:

"Voor het bellen en gebeld worden op uw vaste telefoon gaan we dit jaar over naar een nieuw telefonieplatform. Hierdoor komen er nieuwe mogelijkheden voor u beschikbaar. U kunt straks eenvoudig gesprekken doorschakelen, bijvoorbeeld naar uw mobiele nummer. Ook kunt u uw voicemails gratis telefonisch beluisteren door te bellen naar 1233. We stoppen met het sturen van een e-mail als u een voicemail heeft."

In de sms lees je: "Beste klant, u kunt nu met Bellen Thuis uw vaste telefoon doorschakelen en uw voicemail telefonisch beluisteren via 1233. Kijk snel op telfort.nl/bellenthuis voor meer informatie. Groet, Telfort"

En in de tweede e-mail: "Vanaf nu kunt u bellen en gebeld worden vanaf het nieuwe telefonieplatform. U hoeft hier niets voor te doen. Op dit platform is nu doorschakelen van uw vaste telefoon voor u beschikbaar. Het beluisteren van uw voicemail doet u voortaan door gratis te bellen naar 1233."

Wellicht heeft je spamfilter de mails gefilterd en misschien is de sms niet aangekomen omdat er een oud of onjuist telefoonnummer bij ons bekend is! Excuus voor het ongemak. Ik raad je aan om in Mijn Telfort te controleren of je gegevens goed staan.
Ik heb van Telfort alleen een mailtje gehad "Informatie over wijzigingen binnen uw Alles-in-1-pakket". Daar staat iets in over de voicemail.
Sorry, meer kan ik er echt niet van maken. En in de spam map tref ik ook niets aan.
Reputatie 8
Badge +17
Begin mei 2016 heb je onderstaande mail ontvangen:

Telfort heeft (mij) meermaals gecommuniceerd over de omschakeling naar het nieuwe telefonie platform...
Dit is precies het bericht dat ik bedoel, deze heb ik dus wel ontvangen.
Alleen ... voicemail wordt makkelijker, dat is de mening van Telfort.
Ik vond het superhandig dat ik een mail kreeg met het voicemail bericht.
En nogmaals:
waarom sturen ze geen mail naar het adres waar ook de voicemail naartoe werd gestuurd?

Concluderend vind ik nog steeds dat het te mager is gecommuniceerd en vind ik het jammer dat Telfort
deze dienst heeft afgeschaft.
Reputatie 8
Badge +17
waarom sturen ze geen mail naar het adres waar ook de voicemail naartoe werd gestuurd?dat is dan een ander mailadres als je standaard telfort mailadres?! Zo ja, dan is het toch niet zo gek?
bovendien je hebt die mail toch ontvangen? dat jij er verder niets mee doet is toch niet aan Telfort te wijten?

Concluderend vind ik nog steeds dat het te mager is gecommuniceerd en vind ik het jammer dat Telfort
deze dienst heeft afgeschaft.
jouw mening, ik ben van mening dat Telfort hierover wél voldoende gecommuniceerd heeft; niet alleen via mail maar ook naar het bij Telfort bekende mobile telefoonnummer (tenminste, bij mij, omdat ik bij Telfort mijn moiele nummer bekend gemaakt heb) 😛

Reageer