Voicemail vast telefoonnummer uitschakelen

Jitske
Ik wil de voicemail op mijn vaste telefoonnummer uitschakelen maar dat lukt niet.

Bij “Mijn Telfort” heb ik “Voicemail berichten ontvangen in je e-mailbox” “uit” gezet. Voor de rest kun je hier niets uitschakelen v.w.b. de voicemail.

Via 1233 heb ik ook geprobeerd de voicemail uit te schakelen, maar dat lukt ook niet. Ik krijg dan de melding: “Uw telefoonnummer is afgeschermd voor de abonnees die u opbelt”.

Via e-mail contact opnemen met Telfort is niet mogelijk. Alleen via een heel duur 0900 nummer is men met een persoonlijke vraag te bereiken. Slechte service vind ik :(

Weet iemand een oplossing?

15 reacties

nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
Je kent deze service pagina?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/voicemail-vast-bellen-instellen-afluisteren-of-uitzetten.htm
Jitske
Natuurlijk ken ik die "service pagina".
Zoals je kunt lezen lost dat niets op want via 1233 krijg ik de melding: “Uw telefoonnummer is afgeschermd voor de abonnees die u opbelt”!?
nelly jacoba
Reputatie 4
Badge +2
Dan wordt het waarschijnlijk toch de 50 cent per gesprek besteden aan dat "hele dure" 0900 nummer.
Je kan het trouwens ook nog via Twitter of Facebook account van Telfort proberen.
Daar is reactietijd van Telfort korter dan hier op het forum.
Tuut-Tuut
Reputatie 5
Badge +3
Zet nummerherkenning AAN, bel daarna 1233 en zet je voicemail UIT, daarna in je Mijn Telfort Nummerherkenning weer UIT.
Jitske
Tuut-Tuut schreef:

Zet nummerherkenning AAN, bel daarna 1233 en zet je voicemail UIT, daarna in je Mijn Telfort Nummerherkenning weer UIT.

Ik heb de nummerherkenning AAN gezet. Nog steeds hetzelfde. Als ik 1233 bel krijg ik de melding: “Uw telefoonnummer is afgeschermd voor de abonnees die u opbelt”!?
Jitske
Ik heb telefonisch contact gehad met de klantenservice van Telfort maar deze kon het probleem niet oplossen. Men zou het probleem doorzetten naar de 2e helpdesk zodat het op korte termijn zou worden opgelost.

Tot op heden heb ik geen enkele reactie ontvangen (zelfs niet we zijn er mee bezig) en het probleem met de voicemail en met het bellen naar 1233 (zie boven) is ook niet opgelost.

Slechte service. :@:(:@:(
Zeker een punt om mee te nemen bij een abonnement op Telfort Internet, TV en Bellen (glasvezel)!!!!
Deborah - Telfort
Badge +1
Hoi Jitske, sorry voor het wachten op een bericht. Niet fijn dat het niet lukt om je voicemail uit te zetten! Is het inmiddels voor je opgelost door mijn collega's? Mocht dat niet zo zijn, dan vraag ik graag bij hen de status op! Kan je mij jouw postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een apart bericht sturen? Dan ga ik ermee aan de slag. Ik kijk uit naar je reactie!

@nelly jacoba, @Tuut-Tuut,

Thanks voor het meedenken!
Jitske
Deborah - Telfort schreef:

Hoi Jitske, sorry voor het wachten op een bericht. Niet fijn dat het niet lukt om je voicemail uit te zetten! Is het inmiddels voor je opgelost door mijn collega's? Mocht dat niet zo zijn, dan vraag ik graag bij hen de status op! Kan je mij jouw postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een apart bericht sturen? Dan ga ik ermee aan de slag. Ik kijk uit naar je reactie!

Beste Deborah. Ik kreeg geen werkende oplossing via de eerste helpdesk. Men zou het probleem doorgeven aan de tweede helpdesk. De tweede helpdesk reageerde helemaal niet. Via dit forum kreeg ik ook geen werkende oplossing en op e-mails (info@telfortglasvezel.nl) werd ook door Telfort niet gereageerd.
Vandaar toch maar weer een keer gebeld met het dure telefoonnummer van de eerste helpdesk. Waarschijnlijk omdat ik nogal boos was werd ik nu wel rechtstreeks doorverbonden met iemand die het probleem met de voicemail kon oplossen.

Samengevat de voicemail op mijn vaste telefoonnummer van Telfort is nu uitgeschakeld. Als ik 1233 bel dan krijg ik nog steeds de melding: “Uw telefoonnummer is afgeschermd voor de abonnees die u opbelt”.

Al met al ben ik superontevreden over de klantenservice van Telfort en de bereikbaarheid ervan.:@
Deborah - Telfort
Badge +1
Hi Jitske, niet fijn dat de communicatie zo stroef is verlopen! Ik kan me indenken dat je dit anders ziet. Fijn dat je voicemail uitgeschakeld is. Ik heb in mijn systeem iets veranderd, waardoor je telefoonnummer weer zichtbaar zou moeten zijn voor anderen. Kan je me laten weten of het nu goed werkt? Ik ben erg benieuwd.
Jitske

Hi Jitske, niet fijn dat de communicatie zo stroef is verlopen! Ik kan me indenken dat je dit anders ziet. Fijn dat je voicemail uitgeschakeld is. Ik heb in mijn systeem iets veranderd, waardoor je telefoonnummer weer zichtbaar zou moeten zijn voor anderen. Kan je me laten weten of het nu goed werkt? Ik ben erg benieuwd.

Ik zie als ik inlog bij "Mijn Telfort" dat je de nummerherkenning AAN hebt gezet. Dat had ik zelf 7 dagen geleden ook al geprobeerd n.a.v. het advies van @Tuut-Tuut (zie boven).
Dit is geen oplossing als ik 1233 bel met de vaste lijn dan krijg ik nog steeds de melding: “Uw telefoonnummer is afgeschermd voor de abonnees die u opbelt”.
Deborah - Telfort
Badge +1
Hi Jitske, bedankt voor je reactie. Jammer dat het aanzetten van nummerherkenning niet heeft geholpen. Ik vermoed dat je modem even wakker geschud moet worden. Kan je jouw modem voor 2 minuten stroomloos maken? Je modem wordt dan herstart. Ik hoor graag of dit heeft geholpen!
Jitske

Hi Jitske, bedankt voor je reactie. Jammer dat het aanzetten van nummerherkenning niet heeft geholpen. Ik vermoed dat je modem even wakker geschud moet worden. Kan je jouw modem voor 2 minuten stroomloos maken? Je modem wordt dan herstart. Ik hoor graag of dit heeft geholpen!

Beste Deborah, ik heb het modem voor 2 minuten stroomloos gemaakt en vervolgens herstart, maar ik krijg nog steeds de melding: “Uw telefoonnummer is afgeschermd voor de abonnees die u opbelt”.
Nog een andere suggestie?
Deborah - Telfort
Badge +1
Hoi Jitske,

Bedankt voor het herstarten van het modem. Wat betreft de melding “Uw telefoonnummer is afgeschermd voor de abonnees die u opbelt”. Ik heb het kunnen oplossen. Op de een of andere manier werd het aanzetten van nummerweergave niet verwerkt. Vandaar dat de aanpassing in Mijn Telfort niet werkte. Handmatig is dit nu wel gelukt! Kan je me laten weten of je de melding nog krijgt? Ik ben benieuwd.
Jitske
Beste Deborah,

Ik heb voor de zekerheid eerst het modem maar weer herstart om die oorzaak uit te sluiten maar ik krijg nog steeds de melding: “Uw telefoonnummer is afgeschermd voor de abonnees die u opbelt”. Het probleem is nogal hardnekkig begrijp, ik maar nog steeds niet opgelost.

Gisteren kreeg ik ook een brief van Telfort waarin staat dat op 18 april 2017 mijn Telfort glasvezelabonnement is aangepast. Dit zou op 18 april zijn aangevraagd. Contractduur 12 maanden.
Ik heb helemaal niets gewijzigd/aangepast resp. doorgegeven!?!:@:@
Deborah - Telfort
Badge +1
Hoi Jitske,

Dit lijkt inderdaad op een hardnekkig probleem! Als ik opnieuw de instellingen bekijk, dan zie ik dat je instellingen weer zijn teruggezet naar 'onbekend'.:?:? Ik ga het daarom samen met andere collega's voor je uitzoeken. Zodra ik meer weet, laat ik je dat weten.

Wat betreft de brief, deze heb je ontvangen naar aanleiding van de wijziging met nummerweergave. De contractduur van 12 maanden klopt alleen niet en die informatie kan je als niet verzonden beschouwen. Jouw contract is namelijk niet aangepast! Je hoeft je hierover geen zorgen te maken. Excuses voor de verwarring.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)