beantwoord

voicemail vast telefoon

• 23 januari 2014
  • 9 reacties
  • 1689 keer bekeken

Reputatie 1
Als er een bericht is ingesproken op mijn vaste telefoon, hoelang duurt het dan totdat ik een voicemail bericht ontvang via mijn email?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 8 juli 2017, 10:58

Hoi waddus, met de overgang naar het nieuwe voicemailsysteem is deze functie niet meegenomen. Hierover is inderdaad zoals anderen al aangeven een bericht over gestuurd vanuit Telfort. Ik kan me heel goed voorstellen dat de nieuwe situatie niet naar je wens is. Jammer genoeg kan ik het niet voor je aanpassen. Wel heb ik je feedback gedeeld met de verantwoordelijke collega's. Het is heel begrijpelijk dat je naar alternatieven gaat kijken. Als je advies wilt over mogelijke keuzes, dan denk ik graag met je mee!
Bekijk reactie

9 reacties

Telfort heeft de dienst afgeschaft om voicemail berichten te mailen, kom ik ook net achter.
Je moet via 1233 je voicemail instellen waardoor je de berichten kunt beluisteren,
een mail versturen doen ze dus niet meer.
Het was wel prettig geweest als Telfort dit wat duidelijker had gecommuniceerd, of ik moet ergens iets gemist hebben,
maar ik wist nergens van tot ik op het forum ging zoeken.
Reputatie 8
Badge +17
Telfort heeft dit gecommuniceerd via mail.
Reputatie 8
Badge +19
En zoals gebruikelijk via je hoofd-emailaccount dat je bij je abonnement hebt gekregen, en waar je bijvoorbeeld je faktuurnotificatie en de nieuwsbrief op binnenkrijgt.
Maar deze mailaccount moet je dan natuurlijk wél checken, mededelingen van Telfort komen niet binnen op andere Telfort mailboxen of een eigen GMail-account.

P.S. je reageert op een vraag van bijna 3 jaar geleden, ik betwijfel of de vraagsteller dit nog gaat zien...
Geen mailtje gehad van Telfort hierover. Zo'n mailtje gaat dan toch naar het e-mail adres waar de voicemail berichten worden ontvangen,
dat lijkt me vrij logisch. Nu is het volledig langs me heen gegaan en moet ik er door ondervinding achter komen.
Reputatie 1
vergelijkbaar, Wist er niets van. Heb net via 1233 eea geregeld.
Echter: in handleiding staat dat 1233 verschijnt in display telefoon. Laat ik nu een telefoon hebben die die display niet heeft (jaren 90 gekocht). Wat nu? Ik vind het overdreven dat ik telkens via 1233 mailbox zou moeten checken. Zoveel voicemails krijg ik nu ook weer niet. Wat is de reden dat ik geen melding meer zou kunnen krijgen via email? Kleine moeite toch?
Zojuist kom ik er ook achter dat de voicemail melding niet op email gemeld wordt. Daardoor al verschillende kwade contacten gehad die wel voicemail inspraken maar van mij dus geen reactie kregen. telfort gebeld en inderdaad bestaat de dienst niet meer g.v.d. Hoe halen ze het in hun hoofd? moet ik elk moment checken of er een bericht is?
Slechte beurt van Telfort!!
Reputatie 7
Badge +13
Hoi waddus, wanneer het voicemailsysteem van Telfort gebruikt wordt, dan zie je dit vaak niet terug op het scherm van je toestel. Dit is namelijk een ander voicemailsysteem dan het voicemailsysteem van je toestel. Je kan er voor kiezen om de voicemail van Telfort uit te schakelen en de voicemail op je telefoon te gebruiken. Dan zie je inderdaad wanneer er nieuwe berichten binnen zijn gekomen..

Hoi loet48, het is al enige tijd zo dat de voicemail niet meer per e-mail verstuurd wordt. Hierover is vorig jaar nog een e-mail gestuurd vanuit Telfort. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om vanuit kennissen te horen dat je niet reageert. Een optie is inderdaad om dagelijks te bellen naar 1233 om te luisteren of er nieuwe berichten zijn. Een andere oplossing kan zijn om de voicemail van Telfort uit te schakelen en de voicemailfunctie in je toestel te gebruiken. Veel toestellen geven dan aan wanneer er een nieuw bericht is.
Reputatie 1
bedankt voor je antwoord. Alleen, mijn (oude) telefoon heeft die mogelijkheid niet. Siemens Gigaset a 100.
Het komt er dus op neer dat het probleem blijft. Nogmaals waarom niet een mailtje gestuurd, zoals het was.
Ik zit er nu over te denken de vaste lijn af te sluiten en gewoon alles via mobiel te gaan doen(overigens, dat is niet telfort)
Reputatie 7
Badge +13
Hoi waddus, met de overgang naar het nieuwe voicemailsysteem is deze functie niet meegenomen. Hierover is inderdaad zoals anderen al aangeven een bericht over gestuurd vanuit Telfort. Ik kan me heel goed voorstellen dat de nieuwe situatie niet naar je wens is. Jammer genoeg kan ik het niet voor je aanpassen. Wel heb ik je feedback gedeeld met de verantwoordelijke collega's. Het is heel begrijpelijk dat je naar alternatieven gaat kijken. Als je advies wilt over mogelijke keuzes, dan denk ik graag met je mee!

Reageer