beantwoord

Voicemail

  • 27 oktober 2018
  • 17 reacties
  • 350 keer bekeken

ik krijg mijn voicemail berichten van telfortglasvezel in mijn spam bij mijn telfort.nl mail
hoe kan ik dit wijzigen?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 november 2018, 09:30

Hoe heb je de cliënts ingesteld? Is dat met MAP of POP? Ik wil je aanraden om het op IMAP in te stellen. Krijg je dan wel de spam te zien?

Is het gelukt beer2? Ik ben erg benieuwd. Ik heb namelijk geen reactie meer van je mogen ontvangen. Mocht je nog hulp nodig hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi beer2, welkom op het Forum. Ik begrijp dat als je een voicemailbericht krijgt op jouw vaste lijn dat je een e-mailnotificatie hiervan krijgt. Alleen deze komt dus in de Spam? Heb je al eens ingelogd in webmail en dan deze mail als niet spam gemarkeerd? Komt deze daarna weer in de Postvak In?
ja dat heb ik gedaan! Maar hielp niet.
Zelfde oorzaak?
https://forum.telfort.nl/e-mail-310/moe-van-jullie-spam-filter-78649
ja dan komt hij wel in postvak-in maar bij de volgende voicemail staat deze weer bij de spam
en dat geldt ook voor andere mails die in de spam komen! M.a.w. dat verplaatsen is maar eenmalig voor een (goede) afzender
Reputatie 8
Badge +11
Gebruik je webmail of een e-mailcliënt? Is het wellicht een idee om een filter aan te maken hier in die de mails van deze specifieke afzender verplaatst naar het Postvak In? Zo krijg je de mails wel altijd binnen.
ik gebruik thunderbird ( en ook outlook) maar de spammail die je op de webmail wel ziet, wordt bij downloaden van gewone mail niet gedownload!
Reputatie 8
Badge +11
Hoe heb je de cliënts ingesteld? Is dat met MAP of POP? Ik wil je aanraden om het op IMAP in te stellen. Krijg je dan wel de spam te zien?
Reputatie 8
Badge +11
Hoe heb je de cliënts ingesteld? Is dat met MAP of POP? Ik wil je aanraden om het op IMAP in te stellen. Krijg je dan wel de spam te zien?

Is het gelukt beer2? Ik ben erg benieuwd. Ik heb namelijk geen reactie meer van je mogen ontvangen. Mocht je nog hulp nodig hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag.
ik heb bij outlook 2007 imap ingesteld en inderdaad dan zie ik de telfortglasvezel-voicemail in de map spam.
Voor Thunderbird moet ik dat nog doen, maar heb in hun "help" gevonden hoe dat moet.

Desalniettemin blijft het raar dat telforglasvezelmail bij telfortmail als spam gezien wordt!
En als je op webmail tegen die glasvezel.. zegt "geen spam"' dan heeft dat geen permanent effect.
Dat werkt wel bij gmail!

Zo nu en dan komt mijn telfortmail bij bv anderen met gmail ook in de spam!

Al met al slechte zaak bij telfort!
Het is hun geluk dat ik tevreden ben met de digtale televisie en geen zin heb om te switchen.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je ook al naar de filters gekeken in outlook en thunderbird? Dat je filters instelt dat alle mails met @telfortglasvezel.nl naar de Postvak in geloodst worden? Op die manier kun je denk ik goed counteren dat je geen mails meer mist. Je zou ook nog contact kunnen zoeken met de Abusedesk. Zij kunnen je alles vertellen over spam.
Reputatie 1

Voorheen kreeg ik altijd een e-mailbericht als er een voicemail was ingesproken, maar nu niet meer. Hij komt ook niet bij spam binnen, gewoon geen bericht.

De tekst die ik had ingesproken is ook vervangen door een standaard bericht in plaats van door de tekst die ik ingesproken had. 

Heeft dit met de omzetting te maken? Die is vorig jaar augustus al geweest, maar ik kwam er pas achter dat mensen berichten hadden ingesproken waarvan ik niet op de hoogte was.

@hmmthomassen  je bedoelt van oud naar nieuwglasvezel en de vaste telefoon?

Dan is het antwoord kort, ja, dat bestaat helaas niet meer.

Reputatie 1

En hoe weet ik dan als er een voicemail wordt ingesproken?

 

Niet, of een telefoon aanschaffen met een indicatie van gemiste oproepen.

Reputatie 8
Badge +11

Je kan een voicemailbelbericht inschakelen. Met het instellen van Voicemail Belbericht je een melding als er een nieuw voicemailbericht is ingesproken. Je hoeft dan niet meer te bellen naar 1233 om te horen of er een voicemail is. Als je een voicemail hebt ontvangen, dan komt het nummer 1233 als gemiste oproep op het display van de vaste telefoon.

  • Volg de onderstaande stappen om het ontvangen van een melding bij voicemailberichten aan te zetten:
    • Bel 1233 en ga naar het hoofdmenu.
    • Optie [2] instellingen.
    • Optie [4] meer instellingen.
    • Optie [6] melding bij voicemailberichten.
    • Toets [1] aanzetten belbericht
  • Via hetzelfde menu kan de klant het ontvangen van een melding bij een voicemailbericht ook weer uitzetten

Helemaal vergeten ik ging van instellen via Mijn Telfort uit.

Reageer