beantwoord

Vervalt SIP i.c.m. FritzBox per 1 augustus?



Toon het eerste bericht

210 reacties

Reputatie 1
Badge
Nog niet maar denk dat ze wel moeten komen met een uitleg lijkt mij.

Hopelijk komt Telfort snel met een reactie, ondertussen heb ik zelf ook maar eens bij de helpdesk een vraag uitgezet. Mocht er een reactie komen, dan zal ik hem hier plaatsen.
Reputatie 6
Badge +7
Hier is de eerste reactie.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/routerdwang-mag-niet-meer-63642/index1.html#post535871
Reputatie 1
Badge
Hier is de eerste reactie.

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/routerdwang-mag-niet-meer-63642/index1.html#post535871


Dank je, 'k ga het draadje in de gaten houden!
Hallo

Ik heb het volgende en leuke probleem.
Ik heb een Fritzbox. Zoals beschreven netjes de instellingen via de DIAG opgehaald van Telfort uit de experia modem.
Toen ik het allemaal ingevuld had in mijn Fritzbox 7490 werkte dit meteen.

Ik ben nu overgestapt naar een Fritzbox 7581 en dezelfde instellingen werken niet meer.
Ik kom toch de ontdekking dat het IP adres van ims.imscore.net wat via routing bereikbaar zou zijn ineens geblokkeerd lijkt.
Het oude modem had uiteraard een compleet andere IP dan ik nu heb met het nieuwe modem.

Wie kan mij helpen? Wat doe ik verkeerd. Of heb ik gewoon een gevalletje PGH ( Pech gehad)
Reputatie 8
Het oude modem had uiteraard een compleet andere IP dan ik nu heb met het nieuwe modem.
Dat "uiteraard" hoeft helemaal niet hoor. Nogal wat gebruikers zijn tegenwoordig met hun internet-aansluiting bij Telfort / KPN ondergebracht onder een zogenaamde "SNI-F" leverstraat. (En er worden steeds meer aansluitingen overgezet). Ongeacht welke modem/router je achter de aansluiting hangt, blijf je in dat geval hetzelfde WAN-IP adres houden.

Ik zou verder toch nog eens de instellingen nalopen van je VOIP-instellingen.
(Één lettertje of cijfertje verkeerd ingevuld, en het loopt niet meer). Het domein "ims.imscore.net" verandert niet.
Het enige waar mogelijk verschil zou kunnen zijn is de Outbound Proxy Server van ims.imscore.net.
In deze draad hier zou in het laatste nummertje nog een verschil kunnen zijn.
In de plaats van 145.7.97.61 zou dat 145.7.97.60 kunnen zijn. Zie eerdere reactie < HIER >
Ik heb mijn oude Experia uitgelezen. Daaruit kwam 82.169.160.118 als antwoord adres voor ims.imscore.net Dit adres kon ik ook pingen met zowel de experia als met mijn oude Fritzbox.
Nu is dit adres onbereikbaar. En dus geblokkeerd voor het IP wat op mijn WAN/DSL zit. Proxy 61 dient geen oplossing. En de instellingen zijn correct. Heb dit op beide modems namelijk getest. Copy paste...
Reputatie 8
Ik heb mijn oude Experia uitgelezen. Daaruit kwam 82.169.160.118 als antwoord adres voor ims.imscore.net
Is dat niet je eigen IP-adres ??

Bij diverse controles krijg ik een adres in Enkhuizen als locatie.
(Maar dat zegt nog niet altijd iets. Verschillende databases zijn niet altijd up-to-date).

Voor het IP van de eerder genoemde proxy server alsook het domein ims.imscore.net krijg ik Den Haag als locatie.
Lijkt me beter te kloppen omdat het met elkaar overeenkomt. Niet je eigen opgave.
http://whois.domaintools.com/imscore.net

Je kunt gewoon onder de instellingen van de telefoon in de Experia Box V8 zien wat het proxy server adres is.
Controleer dat eens.
Babylonia het ip is echt een resolve van Imscore naar mijn Experia modem. Dit is zeker niet mijn Ip adres. Ik kan gewoon niet pingen naar dit adres vanaf mijn huidige Fritzbox. Dit kon wel vanaf mijn Experia en 7490 Fritzbox. Dus zolang ik geen juist resolve heb op de ims.imscore.net gaat mijn voip nooit werken vrees ik. Telfort wil niet helpen. Die willen dat je hun modem gebruikt. Wat uiteraard een bizar idee is.
Reputatie 8
Zoals eerder aangehaald, de "Outbound Proxy Server" die voor jou geldig is kun je terugvinden onder de VOIP-gegevens in de Experia Box V8. Zie schermafdrukken waar te vinden:
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritzbox-7490-nieuwe-sip-instellingen-sinds-4-11-2-16-61858/index1.html#post529465

Welke proxy-server staat er bij jou in de Experia Box V8?
Wat je daarin terug vindt, moet je overnemen voor in de Fritz!box.
(Ben benieuwd of dat het IP is wat je eerder hebt opgegeven als zijnde: 82.169.160.118 ).
AVM heeft dit weekend een update uitgebracht onder versie 6.80 .. Ik kon hiermee dus mijn oude backup terug zetten.
Blijkbaar heb ik toch iets niet goed gedaan.. Nu werkt mijn telefoon weer. Geen idee wat .... Tnx voor de hulp en reply

Reageer