beantwoord

Vervalt SIP i.c.m. FritzBox per 1 augustus?

Toon het eerste bericht

210 reacties

Badge +1
Ja, dat moet gewoon met de Experia V8 ook kunnen. Maak gewoon een gratis account aan bij 12Connect. Dan krijg je een 085 nummer waar je het mee kunt testen.
Als ik nu een voip provider kies voor zowel inkomend als uitgaand telefoonverkeer moet ik dan een Fritzbox aanschaffen?
Kan dit ook bij de Experia V8 als ik het telefoongedeelte van Telfort uit m'n abonnement haal? ( heb nu een3 in 1 pakket )
Dus het "telefoon gedeelte" is dan vrij.
en dan met de SIP account gegevens van bijvoorbeeld 12connect kan ik dan in dat modem invoeren ?

Momenteel kan je in de experiabox gewoon een extra sip account configureren als je dat wilt. Maar of dat ook zo blijft is maar de vraag natuurlijk.
Reputatie 3
Badge +2
Bedankt voor de informatie , had al een tijd geleden al eens gekeken naar de SIP accounts in de experiabox , ik heb er nu ook nog een 2e account staan , volgens mij nog uit het tijdperk van Compuserve..
Ik ga komende tijd er mee aan de slag en kijken of dit per 1 augustus nog wel mogelijk blijft op dit modem.
Dan gaat het VOIP gedeelte wel weg bij Telfort., mocht het niet lukken dan ga ik toch geen Fritzbox aanschaffen. voor die paar keer bellen wordt het dan wel erg duur. Zo vaak / lang bellen we ook niet naar buiten.
[
Sommigen kiezen voor een aparte provider voor inkomende telefoontjes en een andere voor uitgaande telefoontjes. ....

En als ik een prepaid Cheapconnect afneem, mét nummerbehoud, Dan wordt ik gebeld op dat nummer, en kan ik dat nummer ook gebruiken om uit te bellen via VOIPbuster?
Ze laten er geen gras over groeien:
Ik vind net een brief in de bus waarin ik wordt gevraagd het modem te resetten. Dit zou het laden van nieuwe software moeten triggeren. Deze nieuwe software is, volgens de brief, noodzakelijk voor 'vast bellen'.
Badge
Bedankt voor de reacties. Aangezien ik niet direct alle uitingen goed kan beantwoorden, heb ik wat vragen uitgezet binnen de organisatie. Zodra ik hier meer over verneem, kom ik bij jullie terug. Dank jullie wel voor het begrip! :)

Heb je inmiddels een duidelijk antwoord op de vragen uit dit topic?
Aangezien er door telfort geen duidelijk antwoord wordt gegeven heb ik mijn telefoonnummer overgezet naar cheapconnect.
Vandaag is het nummer geporteerd en de in en uitgaande gesprekken lopen nu via cheapconnect. Het overzetren was een fluitje van een cent en de kwaliteit van de verbinding is prima.

Ben nu alleen in afwachting van de bevestiging van telfort dat mijn vast bellen deel van mijn abo is beeindigd. Toen ik vandaag hierover belde met Telfort kon dat om een of andere reden niet gelijk worden gewijzigd.

Jammer, was tot nu toe zeer tevreden over mijn internet-vast bellen combo bij telfort, maar ik ben echt niet van plan mijn fritzbox op te geven voor iets wat wordt gebracht als verbetering maar mij alleen maar een verslechtering op zou leveren.
Reputatie 1
Ook ik ben zojuist geporteerd naar cheapconnect.
Portatie is goedgekeurd en wordt over een kleine week definitief.
Wat is verstandig: Telfort nu al bellen om het bellen eraf te halen of om nog even te wachten totdat het nummer geporteerd gedaan is?
Reputatie 8
Badge +16
Wat is verstandig: Telfort nu al bellen om het bellen eraf te halen of om nog even te wachten totdat het nummer geporteerd gedaan is?
Volgens mij stopt een abonnement automatisch als je een nummer wegporteert. Zonder nummer kun je de dienst immers niet meer gebruiken.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de reacties. Aangezien ik niet direct alle uitingen goed kan beantwoorden, heb ik wat vragen uitgezet binnen de organisatie. Zodra ik hier meer over verneem, kom ik bij jullie terug. Dank jullie wel voor het begrip! :)

@RonHuis: Tot op heden nog geen reactie, was net van plan om een PM te sturen naar deze meneer 🙂 Eigenlijk past het zwijgen wel een beetje in het beleid van Telfort... Niemand geeft antwoord rondom dit onderwerp, of geeft aan het niet te weten. Tot zover de kwaliteit van de ondersteuning 😞
Badge

@RonHuis: Tot op heden nog geen reactie, was net van plan om een PM te sturen naar deze meneer 🙂 Eigenlijk past het zwijgen wel een beetje in het beleid van Telfort... Niemand geeft antwoord rondom dit onderwerp, of geeft aan het niet te weten. Tot zover de kwaliteit van de ondersteuning :(

@ericc Het is inderdaad opvallend stil vanuit Telfort. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit beleid is.
Gisteren ook maar de stap gezet en een nummerportatie aangevraagd. Is nieuw voor me, en dus ook wel "spannend", maar tot nu toe loopt alles vlekkeloos. Ook de datum voor de portatie staat al vast.
Reputatie 1
Volgens mij stopt een abonnement automatisch als je een nummer wegporteert. Zonder nummer kun je de dienst immers niet meer gebruiken.

Vandaag toch maar even gebeld voor de zekerheid.
In maart heb ik mijn internet snelheid laten verhogen van het oude 30/3 naar 40/4. Blijkbaar ga je hiermee een nieuw jaarcontract aan, ook voor bellen (omdat dit in het pakket zit). Ik zou dus tot maart 2017 het bellen abonnement moeten doorbetalen.
Vreemd, waarom geven ze dan wel toestemming om het nummer te laten porteren? Dit vond mevrouw Telfort ook redelijk apart dus heeft ze bellen er toch afgehaald.

Dus let op! als je je nummer geporteerd hebt, even een belletje naar Telfort om te checken of ze het dus ook stop zetten. Het is dus mogelijk om een telefonie abonnement te hebben zonder telefoonnummer!
Badge +1
In 'Mijn Telfort' kan je ook de telefonie optie uitvinken. Zou dat niet genoeg zijn?

In de email van Telfort staat:

Wilt u door deze wijzigingen uw abonnement aanpassen of kosteloos opzeggen? Dat kan tot 1 juli 2016.
Badge
Mijn vader heeft ook reeds z'n brief gekregen, ik nog niet.
Beide zitten we bij Telfort en beide een Fritz!box, zonder enige problemen.
Als ze dit gaan doorzetten dan is het einde telfort met vast bellen of helemaal naar xs4all overstappen.
Reputatie 1
Telfort gaat dit doorzetten..
Hou rekening met 1 maand opzegtermijn!

Ik heb zojuist Telfort opgezegd en ga naar Online.nl.
Nog goedkoper ook.
Badge +1
Online.nl geeft ook geen SIP gegevens zo te zien. Er is een manier om er achter te komen blijkbaar maar dat is bij Telfort ook. Je schiet er dus weinig mee op.
Reputatie 8
Badge +16
In maart heb ik mijn internet snelheid laten verhogen van het oude 30/3 naar 40/4. Blijkbaar ga je hiermee een nieuw jaarcontract aan, ook voor bellen (omdat dit in het pakket zit). Ik zou dus tot maart 2017 het bellen abonnement moeten doorbetalen.
In dit geval (een wijziging van de voorwaarden en abonnementsprijs) zou je gewoon tussentijds moeten kunnen opzeggen.

Misschien dat Webcare dat kan bevestigen...?
Reputatie 1
Online.nl geeft ook geen SIP gegevens zo te zien. Er is een manier om er achter te komen blijkbaar maar dat is bij Telfort ook. Je schiet er dus weinig mee op.

Ik heb het zwart op wit van hun in een mail dat ze dit dus wel hebben.
Zie kopie mail;

"Bedankt voor uw e-mail.

Wij hebben dit voor u nagevraagd bij onze technische afdeling.
Het is echter zo dat dit wel mogelijk is bij Online.nl, maar dat wij hier geen ondersteuning in bieden.
Waarmee dus bedoeld wordt; Ja het kan, gaat het mis is het eigen verantwoordelijkheid.
We zijn niet van plan om hier binnenkort vanaf te stappen.

Indien u toch nog problemen ervaart of andere vragen heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Imke
Serviceteam Online.nl

Gestelde vraag:
Beste ..

een vraag van een Telfort klant, gebruikt Online het SIP protocol voor bellen? En zijn deze SIP gegevens ook beschikbaar voor de klant?
Dit omdat Telfort dit gaat afschaffen en ik daardoor mijn eigen modem (Fritzbox) niet meer kan gebruiken.

ik ben nu op zoek naar providers die het SIP protocol nog wel gebruiken (en niet binnenkort daar ook vanaf stappen natuurlijk).

Met vriendelijke groet,

Ron."
Badge +13
Ik geef graag een antwoord op de vragen in dit topic over de e-mail waarin wordt uitgelegd dat bellen via een SIP-account komt te vervallen.

Kan ik in de nieuwe omgeving nog een eigen modem (bijvoorbeeld een Fritz!Box) gebruiken?
Je kunt in de nieuwe omgeving voor Bellen Thuis alleen nog gebruik maken van de door Telfort geleverde modems (Arcadyan 7519VGV en Zyxel 2812HNU).

Waarom worden de inloggegevens voor vast bellen niet meer verstrekt?
1. Dit is een manier om misbruik van gebruikersgegevens tegen te gaan.
2. De SIP-gegevens worden automatisch ingeladen in het Telfort-modem: dit zorgt ervoor dat Bellen Thuis altijd gemakkelijk zelf te installeren is.

Kan ik Bellen Thuis stopzetten en de rest van mijn Telfort-abonnement houden?
Ja, het is mogelijk om je abonnement aan te passen via Mijn Telfort en als je dat wil, kun je nummerbehoud aanvragen.

Sta ik in mijn recht als ik mijn abonnement op basis van deze wijziging wil verbreken?
Ja, tot 1 juli mag je je contract kosteloos beëindigen op basis van de overgang naar het nieuwe platform voor IP-telefonie. Als je bij Telfort blijft, dan gaan we ervan uit dat je akkoord gaat met onze dienstverlening die is toegespitst op het Telfort-modem.
Reputatie 1
Badge

Waarom worden de inloggegevens voor vast bellen niet meer verstrekt?
1. Dit is een manier om misbruik van gebruikersgegevens tegen te gaan.
2. De SIP-gegevens worden automatisch ingeladen in het Telfort-modem: dit zorgt ervoor dat Bellen Thuis altijd gemakkelijk zelf te installeren is.

@Jurgen: Bedankt voor de toelichting. Alleen jammer dat we genoegen moeten nemen met deze twee redenen, vind ze persoonlijk wel heel erg zwakjes als argumenten.

Puntje twee is niet eens een argument, dat is alleen maar makkelijk voor Telfort. Zie trouwens niet in hoe het automatisch invullen van een wachtwoord (en deze niet verstrekken) misbruik van gebruikersgegevens tegen gaat...
Neem aan dat de fritzbox nog gewoon te gebruiken is zonder tel van Telfort. Of zet Telfort dit extreme klantonvriendelijke en klantwegjagende beleid verder door, door alles verder dicht te timmeren? Overigens netjes dat klanten kunnen opzeggen en dus zelf een keuze kunnen maken.
Reputatie 1
Badge
Neem aan dat de fritzbox nog gewoon te gebruiken is zonder tel van Telfort. Of zet Telfort dit extreme klantonvriendelijke en klantwegjagende beleid verder door, door alles verder dicht te timmeren? Overigens netjes dat klanten kunnen opzeggen en dus zelf een keuze kunnen maken.

@Daniel42, ik verwacht dat Telfort daar niets aan gaat veranderen. Je kunt je Fritz nog wel gewoon voor internet gebruiken. Alle communicatie gaat over het telefonie gedeelte, niet over het aanpassen van de internet instellingen.
Badge

@Daniel42 Precies deze vraag heb ik aan telfort-webcare gesteld. Ik wilde weten of ik mijn Fritzbox kon blijven gebruiken en vast-bellen kon porteren naar een andere provider. Hieronder staat het antwoord van telfort:
code:
  Hey Ronald, je kunt jouw eigen modem gewoon blijven gebruiken. Als het goed is kun je bij jouw nieuwe provider voor Vast Bellen gewoon nummerbehoud aanvragen. Die provider regelt dit dan. Je kunt ook bellen met 0900-9596. Mijn collega's zijn er vandaag 09:30 - 17:00. Laat je het weten als je nog vragen hebt? -Ingrid 
Badge +1

Kan ik Bellen Thuis stopzetten en de rest van mijn Telfort-abonnement houden?
Ja, het is mogelijk om je abonnement aan te passen via Mijn Telfort en als je dat wil, kun je nummerbehoud aanvragen.

Ons telefoonnummer is nu geporteerd en ik probeer "Vast Bellen" stop te zetten in Mijn Telfort maar dit gaat niet. Ik kan het vinkje niet uitzetten. Misschien omdat het contract pas afloopt op 22-10-2016 maar dat is nu niet van toepassing.

Kan Webcare dit even voor me aanpassen?

Reageer