beantwoord

Versneld verzoek nummerportering

• 11 april 2017
  • 3 reacties
  • 826 keer bekeken

Badge
Op 7 april heb ik mijn huidige Telfort abonnement van internet standaard en interactieve televisie laten omzetten naar Telfort glasvezel alles in 1.
Ik had eerst een vaste telefonie abonnement bij een andere provider namelijk Optibel.
Wij belden altijd via het Optibel kastje dat aangesloten was op het Telfort modem.
Begin April werkte de Optibel adapter niet meer en was mijn telefoonnummer afgesloten. Ik dacht er zal wel storing zijn bij Optibel, want internet werkte gewoon.
Ik was verrast toen ik ging kijken op de Optibel website. Optibel had besloten de dienst per 1 April voor al haar klanten te beëindigen. Ze hadden al hun klanten per aangetekende brief geïnformeerd hierover, maar wij hadden nooit iets ontvangen. Ik heb contact gezocht met InterNLnet waar Optibel onderdeel van is en het bleek dat zij een adreswijziging van mij in het verleden nooit goed hebben verwerkt, zodat ik nog geregistreerd stond op een oud adres.
Ik heb gelijk uitgezocht of de mogelijkheid er nog was om alsnog mijn oude vertouwde telefoonnummer geporteert te krijgen naar Telfort. Die mogelijkheid was er, indien Telfort niet te lang meer zou wachten met een porteringsverzoek.
Ik heb gelijk contact opgenomen met Telfort en situatie uitgelegd. Om mijn nummer over te zetten moest ik logisch een ander abonnement met bellen erin. Dat is Telfort glasvezel alles in 1 geworden. Er is mij toegezegd dat het porteringsverzoek met enige spoed aangevraagd zou worden.
Nu heb ik gisteren contact gezocht met InterNLnet, maar zij hebben van Telfort nog geen porteringsverzoek ontvangen.
Mijn nummer is al een aantal dagen afgesloten en is voor mij belangrijk dat dit terugkomt. Dat dit nog wel even gaat duren dat begrijp ik wel, als het verzoek ertoe maar snel wordt gedaan om mijn nummer weer veilig te stellen.
Mijn vraag is dan ook wilt u z.s.m een porteringsverzoek indienen om mijn oude nummer alsnog veilig te stellen??
Kunt u mij op de hoogte brengen en houden van de status hiervan?
Alvast hartelijk dank!
Mvg,

Houweling
icon

Beste antwoord door Michael 14 april 2017, 14:54

Hoi Houweling, dank voor het aanmaken van een topic. Bij Telfort is het inderdaad niet mogelijk om bijvoorbeeld een 010-telefoonnummer in Amsterdam te gebruiken. Technisch gezien kan dit wél, sinds de invoering van VoIP. Providers als bijvoorbeeld InterNL doen het kennelijk wel, wij hebben er destijds voor gekozen om dit niet te doen. Met een regionaal telefoonnummer kun je immers snel afleiden uit welke plaats/regio de persoon belt, en dat vinden wij wel zo prettig. Het heeft wat dat betreft dus niet zoveel met onwil te maken, maar meer met een keuze in bedrijfsvoering.

Helaas kan ik hierin ook niets voor je betekenen.

Als je nog aanvullende vragen hebt, laat ze dan gerust weten.
Bekijk reactie

3 reacties

Badge
Is inmiddels onder behandeling door Wilco van de klantenservice!
Badge
Ik ben zeer teleurgesteld. Telfort heeft aangegeven mijn nummer niet te gaan porteren. Ik woon in een andere regio dan waar het nummer thuis hoort.
Bij mijn vorige provider was dit geen enkel probleem. Het nummer van mij kan gewoon door Telfort worden geporteerd geven ze aan en zij zullen hiermee instemmen als Telfort hun een verzoek doet.
Ik kreeg van InterNLnet de volgende reactie:

Geachte heer Houweling,

Bedankt voor uw reactie.

Vervelend om te horen dat het niet gelukt is.
Gelijk even wat extra info hierover:
Optibel is een VoIP dienst (Voice over IP = telefoneren via een dataverbinding).
Doordat Optibel op deze manier werkte, werkte de dienst overal (zelfs in het buitenland) en was deze niet regio gebonden.

In principe levert Telfort ook VoIP maar blijkbaar wel regio gebonden.
U zou nog kunnen vragen aan Telfort waarom de ene partij wel regiovrije VoIP diensten kan leveren en hun niet.
Verder kan ik u hier helaas niet bij helpen, mijn excuses hiervoor.

Dus mijn vraag is: waarom kan Telfort geen regio vrije VOIP dienst leveren???
Is het dan pure onwi, als de ene partij het wel kan en de andere niet?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Houweling, dank voor het aanmaken van een topic. Bij Telfort is het inderdaad niet mogelijk om bijvoorbeeld een 010-telefoonnummer in Amsterdam te gebruiken. Technisch gezien kan dit wél, sinds de invoering van VoIP. Providers als bijvoorbeeld InterNL doen het kennelijk wel, wij hebben er destijds voor gekozen om dit niet te doen. Met een regionaal telefoonnummer kun je immers snel afleiden uit welke plaats/regio de persoon belt, en dat vinden wij wel zo prettig. Het heeft wat dat betreft dus niet zoveel met onwil te maken, maar meer met een keuze in bedrijfsvoering.

Helaas kan ik hierin ook niets voor je betekenen.

Als je nog aanvullende vragen hebt, laat ze dan gerust weten.

Reageer