beantwoord

Verlenging internet, televisie, maar vastbellen mocht eruit.

• 25 juni 2016
  • 10 reacties
  • 305 keer bekeken

Aangezien mijn contract voor internet, tv en bellen, afliep besloot ik te gaan shoppen. Telfort wilde mij echter 3 maanden gratis internet aanbieden bij een verlenging. Na deze aanbieding te hebben overwogen, heb ik op een later moment een medewerker gesproken om te laten weten dat ik wel interesse had in het aanbod, maar omdat ik al tijden geen gebruik maak van vastbellen, heb ik verzocht dit uit het pakket te halen. Volgens de medewerker deed het systeem "raar" op het moment dat ze dit wilde doen en vertelde me dat ze hier "een notitie voor haarzelf van zou maken" en "ermee aan de slag ging". Als bevestiging van het annuleren van vastbellen kon ik een email verwachten.

Sinds 13 juni heb ik echter niets meer vernomen omtrent het vastbellen en volgens Mijn Telfort zit dit nog steeds in het pakket. Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Mr. Chang 7 juli 2016, 23:50

Op 5 juli heeft klantenservice contact met mij opgenomen. Een vriendelijke medewerker heeft excuses aangeboden voor de ontstane situatie en heeft gelijk actie ondernomen om het vastbellen te annuleren. Op 7 juli was dit eveneens in Mijn Telfort aangepast.

Michael - Telfort, hartelijk dank voor je adequate actie!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Heb je het abonnement verlengd met 1 jaar en als ik het goed begrijp is vast bellen tot nu toe niet beeindigt dat kun je overigens checken in mijn Telfort
Correct, een verlenging met een jaar, met het verzoek tot wijzigen/annuleren van vastbellen. In Mijn Telfort echter nog geen wijziging zichtbaar van het nieuwe abonnement.

Overigens ben ik bang dat ik door mijn eigen onoplettendheid nu vast zit aan het contract met vastbellen. Ze hebben mij blijkbaar al wel toen via de mail het nieuwe contract gestuurd waarin OOK vastbellen a E2,50 wordt genoemd. Dat was niet wat ik met de medewerker heb afgesproken, maar er staat ook duidelijk dat men 14 dagen heeft om dit contract te ontbinden... Vandaag is het dag 15 😞

Hoewel het zonde is, kom ik natuurlijk echt wel over die E2,50 per maand het komende jaar heen. Echter wel een wijze les: zit de klantenservice sneller op de huid als een afspraak die je telefonisch maakt niet gelijk zwart op wit wordt doorgestuurd.
Reputatie 8
....maar er staat ook duidelijk dat men 14 dagen heeft om dit contract te ontbinden... Vandaag is het dag 15 😞
Dag 15 dat je via e-mail in kennis bent gesteld van het nieuwe abonnement, of dag 15 dat je met de medewerker hebt gesproken??
Bedenktijd gaat in na ontvangst van e-mail of schriftelijke bevestiging met wat je overeen bent gekomen.
Telefonisch gesprek is niet de startdatum van de bedenktijd.
Ze heeft blijkbaar het nieuwe contract gelijk na het gesprek op 13 juli verstuurd. Heb op die dag verschillende mails van Telfort (o.a. voor mobiel) gehad en ben te snel door deze mail geklikt. Stom!
We lijken op elkaar, ook ik heb mijn abo laten verlengen met korting maar de vaste telefonie is vervallen vanwege portering naar een andere provider. Het vinkje voor vast bellen kregen ze echter niet weg en staat ook weer op het nieuwe contract, ook op de komende factuur staat het vast bellen nog op (in mijn geval een oud vast bellen contract voor € 5,18 = gratis bellen met alleen een start tik).

Even bellen met de klantenservice en dan wordt er handmatig gecorrigeerd, dit moest echter door een andere afdeling gedaan worden, hierover wordt ik binnen 5 dagen gecontacteerd als het goed is en de teveel berekende bedragen worden dan gecrediteerd
Gedeelde smart is halve smart, PedroN! Toch frappant dat we tegen dezelfde soort issues zijn gelopen. Dan kijk ik toch weer met een scheef oog naar Telfort: wil iemand dit toch gaan oppakken of ben ik zoals PedroN genoodzaakt om weer te gaan bellen?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mr. Chang,

Bijzonder verhaal inderdaad. Begrijp ik het goed dat Vast bellen nu alsnog geactiveerd bij je nieuwe contract? Mocht dit het geval zijn, en dit is onterecht, dan is dit vást aan te passen. Als je je naw-gegevens en 06-nummer naar mij stuurt in een privébericht, dan pak ik het zo snel mogelijk voor je op.

Mijn excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Mr. Chang,

Bedankt voor de gegevens. Ik heb jouw verzoek om Vast bellen op te zeggen doorgezet naar de klantenservice. Zij zullen dit verder oppakken en jou hierover benaderen. Ik ga ervan uit dat ze dit voor je in orde kunnen maken.

Laat je het me weten als je meer weet? 🙂
Op 5 juli heeft klantenservice contact met mij opgenomen. Een vriendelijke medewerker heeft excuses aangeboden voor de ontstane situatie en heeft gelijk actie ondernomen om het vastbellen te annuleren. Op 7 juli was dit eveneens in Mijn Telfort aangepast.

Michael - Telfort, hartelijk dank voor je adequate actie!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Mr. Chang,

Bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te horen dat er snel en naar wens is gehandeld. Dat zie ik graag!

Graag gedaan hoor!

Mocht je nog een vraag hebben, maak je dan een nieuw topic aan? Hier gaat 'n slot op.