beantwoord

Verkeerd telefoonnummer na overstappen

• 10 december 2018
  • 8 reacties
  • 437 keer bekeken

Beste Telfort,

Mijn schoonouders zijn begin augustus overgestapt van KPN naar Telfort. Sindsdien zijn zij niet meer bereikbaar op hun oude telefoonnummer en krijgen ze geregeld telefoontjes van mensen welke verkeerd verbonden zijn.

In de modem staat er een ander telefoonnummer geregistreerd (eindigend op 6214) . Inmiddels hebben ze meerdere malen telefonisch contact gehad met Telfort, het advies om de modem te resetten heeft nog niet tot het gewenste resultaat geleid. We hebben het vermoeden dat er iets is misgegaan bij het overstappen. Graag zouden mijn schoonouders hun oude telefoonnummer terug willen.

Met vriendelijke groet,

Alexander
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 17 december 2018, 13:03

Hoi Alexander, ik kan mij heel goed voorstellen dat jullie balen dat het nummer niet meer toe te wijzen is. Als ik het kon, dan had ik dat zeker gedaan. Maar dat is niet mogelijk omdat het nummer is toegewezen. Nu geef je aan dat het nummer niet in gebruik is, dat kan kloppen. Het nummer staat nu waarschijnlijk bij KPN in de wacht om weer toegewezen te worden. Alleen de eerste twee maanden kan ik het nummer nog aanvragen, daarna niet meer.

Ik heb ook nog overal gezocht in alle bevestigingen en orders die ik terug kan vinden, maar nergens zie ik nummerbehoud terug. Ik zie alleen de toewijzing van het nummer dat ze nu hebben. Het nummer is dus echt niet meer terug te halen door mij. Het enige wat ik nu nog kan doen is een compleet nieuw nummer voor ze aanvragen. Als ze dat willen dan hoor ik dat graag en ga ik aan de slag.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Duits, welkom bij ons op het Forum. Ik lees dat jouw schoonouders een ander nummer hebben gekregen sinds de overstap van KPN naar ons. Daar balen ze van, dat kan ik mij voorstellen.

Ik wil dan ook graag kijken of ik dat nummer nog kan toevoegen aan het abonnement van jouw schoonouders. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dat nummer nog beschikbaar is omdat het al een tijdje geleden is dat ze over zijn gegaan. Ze zijn wel binnen hetzelfde netnummer verhuisd toch? Want dan kan alleen het nummer behouden worden. Wanneer ze verhuisd zijn naar een ander netnummer, dan krijgen ze sowieso een ander nummer. In ieder geval wil ik graag kijken wat ik kan betekenen. Zou je daarvoor de postcode + huisnummer, naam van de contractant en laatste vier cijfers van het IBAN van jouw schoonouders aan jouw profiel willen toevoegen? Dit mag onder het kopje Extra informatie, deze is alleen voor ons zichtbaar. Ook zie ik graag het te behouden nummer terug in jouw profiel. Dan ga ik kijken wat ik voor je ze kan betekenen.
Beste Bart, bedankt voor je bericht. Het betreft geen verhuizing, ze zijn enkel overgestapt. In het profiel staat al het klantnummer van mijn schoonouders vermeld, ik zal deze aanvullen met telefoonnummers en IBAN nummer.
Profiel is aangevuld!
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de gegevens Duits. Ik heb gekeken, ik kan echter het nummer niet meer toevoegen. Dit omdat het langer geleden is dan 2 maanden. Na 2 maanden vervalt het nummer namelijk bij de oude provider. Ik zie ook dat het oude nummer al is toegewezen dus ook niet vrij is. Het oude nummer toevoegen is helaas niet meer mogelijk.

Aangezien ze regelmatig gebeld worden door mensen die verkeerd verbonden zijn is het wel mogelijk om een nieuw nummer te voegen in plaats van het huidige nummer. Is dat nog een optie?
Beste Bart,

Dit is toch niet de kwaliteit die ik van Telfort mag verwachten? Dit telefoonnummer was jaren in het bezit van mijn schoonouders. Als ik het telefoonnummer bel, dan krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is. Jullie zouden de overstap regelen, hierin was al een hoop fout gegaan waardoor het abonnement bij KPN niet was opgezegd. Misschien is het hier ergens mis gegaan? Ik verwacht een gepaste oplossing.

Met vriendelijke groet,

Alexander
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Alexander, ik kan mij heel goed voorstellen dat jullie balen dat het nummer niet meer toe te wijzen is. Als ik het kon, dan had ik dat zeker gedaan. Maar dat is niet mogelijk omdat het nummer is toegewezen. Nu geef je aan dat het nummer niet in gebruik is, dat kan kloppen. Het nummer staat nu waarschijnlijk bij KPN in de wacht om weer toegewezen te worden. Alleen de eerste twee maanden kan ik het nummer nog aanvragen, daarna niet meer.

Ik heb ook nog overal gezocht in alle bevestigingen en orders die ik terug kan vinden, maar nergens zie ik nummerbehoud terug. Ik zie alleen de toewijzing van het nummer dat ze nu hebben. Het nummer is dus echt niet meer terug te halen door mij. Het enige wat ik nu nog kan doen is een compleet nieuw nummer voor ze aanvragen. Als ze dat willen dan hoor ik dat graag en ga ik aan de slag.
Beste Bart,

Jullie hebben de eerste factuur gecrediteerd, omdat jullie fouten hebben gemaakt bij het overstappen. Dit lijkt mij toch wel traceerbaar?

Mijn schoonouders zijn niet opzoek naar een nieuw telefoonnummer, maar willen hun oude nummer terug!
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben er nog weer ingedoken. Wat ik terug zie is dat de overname niet door ons is gedaan, waardoor ze een maand extra bij KPN nog hebben moeten betalen. Deze is gecrediteerd. Dat is wat ik kan achterhalen. Dit was in juli. Ik zie nergens een melding over het telefoonnummer. Ook kan ik die in geen enkele order terug vinden. Ik wil ook heel graag het nummer weer aan ze geven, maar dat kan gewoonweg niet. Ik kan de aanvraag niet meer doen omdat het langer dan 2 maanden is geleden.

Reageer