beantwoord

Verhuizing naar gemeente met ander kengetal. Toch met behoud van hetzelfde nummer?

• 18 februari 2018
  • 5 reacties
  • 3903 keer bekeken

Binnenkort verhuizen we naar een andere gemeente. Nu wilde ik mijn adreswijzigingen gaan maken en vroeg me dus af wat ons nieuwe telefoonnummer gaat worden. In mijn bevestiging staat dat we hetzelfde nummer behouden. Dat lijkt me niet te kloppen, aangezien we naar een regio met een ander netnummer verhuizen. Is het tegenwoordig wel mogelijk om je nummer door het Nederland te behouden? Zo niet, dan ontvang ik graag alsnog zsm ons nieuwe nummer.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 19 februari 2018, 15:24

Hoi sclemens, welkom op het forum. Het is bij ons niet mogelijk om je nummer buiten de regio voor een netnummer mee te nemen. Wij maken gebruik van een centraal register voor de indeling van de kengetallen. Op basis daarvan wordt je telefoonnummer bepaald. In jouw geval komt er ook een nieuw nummer, deze heb ik aan je verstuurd per privébericht. Wel heb ik dit meegegeven aan de collega's die de bevestigingen en verhuizingen verwerken. Zoiets kan tot de nodige verwarring leiden. Excuses voor de verwarring.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 1
Badge
Binnenkort verhuizen we naar een andere gemeente. Nu wilde ik mijn adreswijzigingen gaan maken en vroeg me dus af wat ons nieuwe telefoonnummer gaat worden. In mijn bevestiging staat dat we hetzelfde nummer behouden. Dat lijkt me niet te kloppen, aangezien we naar een regio met een ander netnummer verhuizen. Is het tegenwoordig wel mogelijk om je nummer door het Nederland te behouden? Zo niet, dan ontvang ik graag alsnog zsm ons nieuwe nummer.

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telefoonnummers/nummer-meenemen/telefoonnummer-meenemen

https://forum.telfort.nl/internet-267/nummerbehoud-bij-verhuizen-naar-ander-netnummer-gebied-50735
Dat forumbericht had ik ook gezien, maar omdat het al 2 jaar oud was, twijfelde ik of het wellicht veranderd was. Uit de pagina van Consuwijzer blijkt van niet.

Telfort heeft hier dus een fout gemaakt door te zeggen dat we ons oude nummer zullen behouden. Ik neem dus aan dat Telfort hier maandag op zal reageren en ons van een nieuw nummer gaat voorzien.
Reputatie 8
Badge +17
Bij Telfort kan het niet. Familie verhuisde van Nieuwegein naar Vianen; is een ander netnummer en daarom kon het nummer niet verhuisd worden.

Bij budgetphone kan het wél en is net zo duur als Telfort met onbeperkt vast en onbeperkt mobiel bellen.

zie: https://www.budgetphone.nl/nl/persoonlijke-abonnementen
Ik dacht inderdaad dat anno het voip/sip tijdperk netnummers achterhaald zijn blijkbaar niet helemaal.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi sclemens, welkom op het forum. Het is bij ons niet mogelijk om je nummer buiten de regio voor een netnummer mee te nemen. Wij maken gebruik van een centraal register voor de indeling van de kengetallen. Op basis daarvan wordt je telefoonnummer bepaald. In jouw geval komt er ook een nieuw nummer, deze heb ik aan je verstuurd per privébericht. Wel heb ik dit meegegeven aan de collega's die de bevestigingen en verhuizingen verwerken. Zoiets kan tot de nodige verwarring leiden. Excuses voor de verwarring.

Reageer