beantwoord

Verhuist; Alles-in-1 pakket huistelefoon werkt niet meer

  • 24 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 279 keer bekeken

Reputatie 1

Zoals de titel zegt ben ik verhuist. Na wat gedoe met televisie en internet is dit allemaal werkende. Alleen de huistelefoon blijft niet bruikbaar.

 

Als ik probeer te bellen hoor ik een toon om de achtergrond en verder niks. Bellen naar het nummer zorgt er voor dat je direct wordt overgeschakeld naar de voicemail.

 

Heb de Experia Box V8 al meerdere malen gereset. Zowel een andere kabel geprobeerd als een andere poort. Maar niks lijkt enig verschil te maken.

Voor de verhuizing werkte hij wel nog gewoon. 

 

Iemand een oplossing? 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 30 oktober 2019, 09:35

Goedemorgen @MaikeyMike, volgens mij heb je gisteren contact gehad met de klantenservice, en heeft een reset van het modem het probleem toen opgelost. Alles ziet er goed uit als ik het nu nakijk. Merk je dit zelf ook en is nu alles in orde? 

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17

Na een verhuizing duurt het meestal een aantal dagen voordat de phone werkt 

Reputatie 1

Dat heb ik inderdaad eerder ergens gelezen.

Echter is het al meer dan een week geleden. En als ik vanuit Telfort te horen krijg via SMS dat de verhuizing rond is (dit wordt een week eerder dan de verhuizing geregeld). Lijkt het mij dat alles gewoon moet werken.

Reputatie 8
Badge +17

Na 1 week zou het dus wel moeten werken, denk dat er iets misgaat bij Telfort, vul je forumprofiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare Telfort wie je bent zodra ze aan je topic toe zijn 

Reputatie 8
Badge +10

Goedenavond @MaikeyMike, niet fijn dat je vaste telefoon het na de verhuizing nog niet doet. Goed dat je het hier aangeeft.

Ik zie dat @jimny je al een stukje op weg geholpen heeft, dat is fijn. Wat hij aangeeft klopt, doordat de verhuizing ook administratief helemaal afgerond moet worden, duurt het vaak een paar dagen langer voordat de vaste telefoon weer werkt. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat het vandaag precies een week is. De verhuizing staat in de administratie nog niet helemaal afgerond, waardoor de telefoon het nog niet doet. 

Als dit morgenochtend nog zo is, geef ik dit voor je door aan een specialist, zodat hier naar gekeken wordt. Kan je morgenvroeg voor de zekerheid het modem nog een keer helemaal resetten en laat je me weten of het dan werkt? 

Reputatie 1

Zoals gevraagd heb ik de modem nogmaals gereset. Helaas blijft de uitkomst het zelfde.

Reputatie 8
Badge +10

Hi @MaikeyMike, dankjewel voor het testen. Ik zie dat vrijdag later op de dag de verhuizing ook in de administratie helemaal is afgerond. Dat ziet er dus goed uit, maar hoe staat het er nu voor met de vaste telefoon? Heb je het modem in het weekend of vanochtend nog gereset? En als het onverhoopt nog niet werkt, wat hoor je dan als je probeert te bellen? 

Reputatie 1

Tot op heden nog altijd geen vaste telefoon. Router is gister nog gerest, maar nog altijd geen baat. 

Als we proberen te bellen dan speelt hij de toetsen af en vervolgens hoor je alleen op de achtergrond het geluid alsof er opgehangen is.

Als er gebeld wordt naar de huistelefoon wordt je direct doorverbonden met de voicemail.  

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @MaikeyMike, volgens mij heb je gisteren contact gehad met de klantenservice, en heeft een reset van het modem het probleem toen opgelost. Alles ziet er goed uit als ik het nu nakijk. Merk je dit zelf ook en is nu alles in orde? 

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort ,

 

Na een paar keer resetten, waaronder gister. Werkt alles inderdaad weer zoals vroeger.

Reputatie 8
Badge +10

@MaikeyMike Fijn om te horen, zo hoort het natuurlijk. Als je vragen hebt of als we iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust op het forum weten.

Reageer