beantwoord

Verbruik Vast Bellen inzien

• 19 april 2020
  • 14 reacties
  • 69 keer bekeken

Reputatie 1

Ik begrijp niet hoe e.e.a. nu opgelost wordt… ik bel soms met de vaste lijn, die lijn zit gratis in het pakket erbij en heb nu een onwaarschijnlijk hoog verbruik in rekening gekregen. Dat wil ik kunnen nazien, maar ook ik krijg te zien dat ik geen verbruik heb terwijl er wel degelijk stevig gefactureerd wordt. Ooit was dat wel in orde maar nu niet meer. Dit speelt bij mij onafhankelijk van systeem of browser, het ligt echt aan de server-kant bij Telfort. Kan dit nu een keer goed worden opgelost ?

Ik hoor graag,

Groet, Fred.

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 21 april 2020, 13:17

Dag @Fred1. Van harte welkom hier. Het lijkt me vervelend dat je je verbruik niet in kunt zien. Ik zie dat de community je ook al van de nodige uitleg heeft voorzien. Het klopt dat Vast Bellen in je pakket zit, maar dit betreft alleen de aansluiting voor Vast Bellen. Als je geen ‘Bellen Onbeperkt’ pakket hebt, dan betaal je een vast tarief per minuut. Zie daarvoor de tarieven voor Vast Bellen. Op je factuur kun je inderdaad geen specificatie vinden van de verbruikskosten, maar alleen een overzicht van de verbruikskosten van de afgelopen periode. De specificatie moet je in Mijn Telfort kunnen zien. Het gesprekskostenoverzicht is bijgewerkt tot de vorige dag. 

Als dat niet het geval is, dan wil ik dit graag melden bij het ontwikkelteam. Kun je een screenshot delen van wat je ziet in je Mijn Telfort omgeving? Kun je eens controleren of je het in de app wel kunt zien? En wil je aan mij doorgeven welke browsers + browserversies je hebt getest? Die informatie heb ik nodig om een melding te kunnen maken. Zou je verder nog je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.

Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Fred1 , gratis vaste telefoon bestaat niet, als je een onbeperkt-vast-bellen pakket hebt betaal je daar per maand een stevige prijs voor en als je dat pakket niet hebt betaal je per minuut en afhankelijk van het soort nummers dat je draait kant dat aardig in de papieren lopen.

In MijnTelfort thuis kun je precies zien wat voor soort vast-bellen-pakket je hebt.

Reputatie 8

Zeker met de tarieven die providers doorgaans in rekening brengen.
14 cent per minuut en 14 cent starttarief.

Daar zijn veel goedkoper oplossingen voor te bedenken, via “betamax” VOIP providers.
Zie tweede gedeelte van volgende bericht met achterliggende verwijzingen < HIER >

Reputatie 1

Dag 

Hallo @Fred1 , gratis vaste telefoon bestaat niet, als je een onbeperkt-vast-bellen pakket hebt betaal je daar per maand een stevige prijs voor en als je dat pakket niet hebt betaal je per minuut en afhankelijk van het soort nummers dat je draait kant dat aardig in de papieren lopen.

In MijnTelfort thuis kun je precies zien wat voor soort vast-bellen-pakket je hebt.

Dank je wel voor je reactie, ik heb het blijkbaar niet duidelijk uitgelegd. Ik maak dus af en toe gebruik van het bellen met de vaste lijn. Daarvoor worden terecht kosten in rekening gebracht. Ik verwacht dat ik onder het tabblad ‘verbruik’ daarvan een specificatie kan zien (welke nummers, hoelang gebeld, welke kosten per gesprek) Echter, ik krijg op het tabblad ‘verbruik’ alleen maar te lezen dat ik ‘geen verbruik’ zou hebben gehad, het geen niet klopt. Er wordt mij wel degelijk verbruik in rekening gebracht en ik heb ook daadwerkelijk gebeld. Ik wil wel kunnen zien waaraan dat geld is opgegaan.

Hopelijk kan Telfort hierover uitsluitsel geven.

Groet, Fred.

@Fred1 Het staat toch ook op de factuur welke gesprekken je hebt gehad en welke kosten dat heeft voortgebracht.

Vraag me af of ze dit nog zullen gaan fixen zo kort voor het opslokken in de KPN systemen.

@Fred1 Het staat toch ook op de factuur welke gesprekken je hebt gehad en welke kosten dat heeft voortgebracht.

Vraag me af of ze dit nog zullen gaan fixen zo kort voor het opslokken in de KPN systemen.

Ooit lang geleden kon je bij KPN van de vaste lijn exact het hoe en wat inzien. Niet pas achteraf op de factuur. Je wil daar toch wel inzicht in hebben, voor de rekening komt.

Bij jouw huidige Magenta provider zal dat verwacht ik ook pas achteraf zichtbaar zijn.

Hoe dit nu bij KPN werkt weet ik niet exact zover ik weet ook pas achteraf bij Telfort zag je, zover ik het nog goed weet enkel een totaal geen details die staan/ stonden helaas ook niet op de factuur.

Het vreemde is bij de mobbiele factuur waren dat soort details juist wel zichtbaar.

Over het gratis beter gezegd inbegrepen zijn van een telefoonlijn deels klopt dat mijn eerste abonnement bij Telfort was alles in één voor € 45,00 geen apart regeltje zoals na 2018 dat het € 2,50 extra kost en dat zonder te bellen.

Ik heb eerlijk gezegt geen idee of dat vroeger al bij kpn kon, de telefoon thuis word niet gebruikt om mee uit te belllen, en ik kijk ook nooit in de My-Thuis omgeving, en Mobiel.staat alleen  hoeveel minuten en Mb’s je nog hebt.

Ik hoef het ook niet te weten van te voren, 1x per maand controleren is genoeg.

Reputatie 8

Ooit lang geleden kon je bij KPN van de vaste lijn exact het hoe en wat inzien. Niet pas achteraf op de factuur. Je wil daar toch wel inzicht in hebben, voor de rekening komt.

Zoals de situatie "nu” is:
Een specificatie van de gevoerde gesprekken staat niet op de factuur.
Alleen een totaal bedrag, hooguit uitgesplitst “als groep” bijv. m.b.t. betaalde service-nummers e.d.

Het verbruik online is ook alleen maar achteraf in te zien. Voor het laatste half jaar.

Voor lopende periodes, nog niet gefactureerd.
Kun je alleen recente actuele gesprekken terugzien in het logboek van de modem/router.
Erg gebruiksvriendelijk is het allemaal niet.

Zelfs “spotgoedkope” betamax uitbel VOIP providers, zoals “VoipBuster” en “PowerVoip” bieden een betere service, doordat alle gesprekken tot enkele seconden terug overzichtelijk per maand worden getoond. (Tot het laatste half jaar terug).

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Doornekamp33 , op de huidige Telfort-facturen staat alleen een bedrag aan belkosten, geen specificatie meer, dat kun je zien en opvragen in MijnTelfort Thuis, maar @Fred1 ziet dat (nog) niet (meer) in zijn MijnTelfort.

Oke, staat dat er niet meer bij, lekker lastig dan, ben inmiddels al een klein jaar weg dus maak dat allemaal niet meer mee.

Dat heeft mijn huidige provider ook beter voor elkaar. Van de vaste lijn zijn alle gesprekken van de lopende periode inzichtelijk. 

Op zich zolang het bedrag op de factuur maar klopt is dit huidige systeem van Telfort/KPN prima. Het heeft ook met ouderlijk toezicht te maken zien of er met de huislijn naar vriendjes of vriendinnetjes wordt gebeld.

De aanstaande migratie is geen excuus dat het huidige systeem niet goed hoeft te werken.

Reputatie 8
Badge +16

Ik kan het zelf niet testen omdat ik eigenlijk niet meer bel via mijn vaste lijn… maar bijvoorbeeld in de MijnTelfort app zie ik gewoon een kopje ‘verbruik’. En *vroeger* kon je bijna realtime de gespreksgegevens inzien inclusief nog niet gefactureerde gesprekken. Maar nogmaals… ik kan het zelf niet controleren omdat ik wel vastbellen heb maar eigenlijk niet meer bel.

Zolang je het Telfort modem niet herstart/reset kun je daar meestal ook nog in de logs terugvinden welke gesprekken er zijn gevoerd.

Reputatie 8
Badge +9

Dag @Fred1. Van harte welkom hier. Het lijkt me vervelend dat je je verbruik niet in kunt zien. Ik zie dat de community je ook al van de nodige uitleg heeft voorzien. Het klopt dat Vast Bellen in je pakket zit, maar dit betreft alleen de aansluiting voor Vast Bellen. Als je geen ‘Bellen Onbeperkt’ pakket hebt, dan betaal je een vast tarief per minuut. Zie daarvoor de tarieven voor Vast Bellen. Op je factuur kun je inderdaad geen specificatie vinden van de verbruikskosten, maar alleen een overzicht van de verbruikskosten van de afgelopen periode. De specificatie moet je in Mijn Telfort kunnen zien. Het gesprekskostenoverzicht is bijgewerkt tot de vorige dag. 

Als dat niet het geval is, dan wil ik dit graag melden bij het ontwikkelteam. Kun je een screenshot delen van wat je ziet in je Mijn Telfort omgeving? Kun je eens controleren of je het in de app wel kunt zien? En wil je aan mij doorgeven welke browsers + browserversies je hebt getest? Die informatie heb ik nodig om een melding te kunnen maken. Zou je verder nog je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan.

Reputatie 1

Dag Natasja,

Je schreef: Op je factuur kun je inderdaad geen specificatie vinden van de verbruikskosten, maar alleen een overzicht van de verbruikskosten van de afgelopen periode. De specificatie moet je in Mijn Telfort kunnen zien. Het gesprekskostenoverzicht is bijgewerkt tot de vorige dag. 

En dat laatste geeft bij mij dus altijd de melding: 

Let op!

U heeft nog geen verbruik. 

Het gaat op dezelfde manier mis op al mijn systemen, onafhankelijk van OS (ik heb Windows, Linux, ChromeOS) en browsers (Chrome, Chromium, Firefox, Edge, Brave).

Ik realiseer me dat Telfort bijna exit is, dus doe verder maar geen moeite meer. Als het bij KPN nog steeds niet werkt, ga ik daar wel klagen. Dank, ook aan alle actieve forum-leden die de moeite hebben genomen mij een antwoord te sturen, zeer gewaardeerd!

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @Fred1. Dat je die melding krijgt lijkt op een probleem in de communicatie tussen Mijn Telfort en het administratieve systeem. Ik kan dit melden bij de Mijn Telfort ontwikkelaars, maar ik begrijp uit je bericht dat je dit niet meer nodig vindt. Mocht je van gedachten veranderen, dan weet je me te vinden. Dan kan ik alsnog een melding maken. :slight_smile:

Reageer