beantwoord

Vaste verbinding telefoon

• 21 november 2015
  • 45 reacties
  • 955 keer bekeken

Even de vraag MN TV doet t weer. Maar MN telefoon lijn blijft dood alles geprobeerd wat kan ik nu nog doen?? Kan niet bellen want hij doet t niet! Postcode 1777hn
icon

Beste antwoord door Stephen 21 november 2015, 14:43

@All,

Helaas is er ook nog een storing met vast bellen. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om de storingspagina in de gaten te houden voor updates. Excuses voor het ongemak.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

45 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Haal je telefoon even volledig van stroom af, mocht je gebruik maken van een losse telefoon met basisstation haal dan het basisstation van stroom af. Eventueel daarna nog een keer het modem opnieuw opstarten.
Helaas werkt dit niet...heb t wel een vaker gehad moest kanaal aangepast worden online maar dat kan ik alleen met telfort doen
Reputatie 8
Badge +16
Dat moet je even uitleggen want dit begrijp ik niet. Wat voor soort telefoon heb je en hoe is deze aangesloten
Op de modem t is 1 met basis station. Zit achter op de modem in phone 1....modem type experia v8
Reputatie 8
Badge +16
Dan begrijp ik je opmerking over kanaal wisselen nog steeds niet.
De vorige keer moest ik online in MN google balk wat invoeren 19 nog wat cijfer en daarna deed hij t weer
Reputatie 8
Badge +16
Weet je ook nog wat je moest aanpassen?
Nee haha dat is t probleem
Hoor alleen toettoettoet
Reputatie 8
Badge +16
Even de volgende vragen beantwoorden:

Maak je gebruik van Wifi?
Is de naam van je Wifi ooit een keer aangepast?
Gebruik je voor telefonie het telefoon abonnement van Telfort?
Heb je zelf ooit een keer aanpassingen gedaan in je modem bijvoorbeeld voor een Xbox of ander speelcomputer?
Ja maak gebruik van wifi
Nee naam niet aangepast
Ja abo van telfort
Nooit aanpassingen gedaan.
:))
Reputatie 8
Badge +16
Modem even resetten, dit doe je door op de achterzijde van het modem een paper-clip in het ronde gaatje te steken naast de aansluiting voor de stroomadapter. Hou deze vast tot je modem opnieuw opstart. Wacht dan even rustig tot je modem weer volledig online is en kijk of het lampje bij voice gaat branden.
Al zo vaak geprobeerd helpt helaas niet
Voice gaat gewoon niet branden 😞
Reputatie 8
Badge +16
Ga in je webbrowser naar : http://192.168.2.254
Hier krijg je het inlog scherm van je modem, wachtwoord is 1234, je zal dit mogelijk gelijk moeten aanpassen.
Ga nadat je ingelogd bent op het modem bovenaan de bladzijde naar Voice.
Vervolgens links in het menu naar Status, Staat op de bladzijde die je dan krijgt je telefoonnummer met de vermelding Registered?

Als het antwoord Ja is lees dan verder, onderstaande stappen hebben alleen zin als je telefoonnummer op registred staat.
Ga links in het menu naar Internal accounts., op de bladzijde die je nu krijgt staat er achter de eerste Account (account 1 ) een vinkje in de kolom Enabled?

Zit je telefoon aangesloten op telefoon poort 1 (groene) van het modem?
Reputatie 8
Badge +16
En nogmaals even ter controle, Het modem uit en aan zetten is echt wat anders dan resetten met een paperclip, heb je het modem echt al eens gereset zoals gevraagd?
Staat no account activade

En ja zit in poort 1
Ja heb modem echt gereset
Reputatie 8
Badge +16
Laatste mogelijkheid, zet je modem uit, steek de paper-clip in het reset gaatje en hou deze ingedrukt terwijl je gelijktijdig de stroom weer aanzet, blijf de paper-clip vasthouden tot je modem alle lampjes laat knipperen en weer uit gaat, laat het modem weer starten en controleer nogmaals zoals hierboven beschreven of je telefoonnummer nu wel zichtbaar is met registered.
Ga in je webbrowser naar : http://192.168.2.254
Hier krijg je het inlog scherm van je modem, wachtwoord is 1234, je zal dit mogelijk gelijk moeten aanpassen.
Ga nadat je ingelogd bent op het modem bovenaan de bladzijde naar Voice.
Vervolgens links in het menu naar Status, Staat op de bladzijde die je dan krijgt je telefoonnummer met de vermelding Registered?

Als het antwoord Ja is lees dan verder, onderstaande stappen hebben alleen zin als je telefoonnummer op registred staat.
Ga links in het menu naar Internal accounts., op de bladzijde die je nu krijgt staat er achter de eerste Account (account 1 ) een vinkje in de kolom Enabled?

Zit je telefoon aangesloten op telefoon poort 1 (groene) van het modem?

staat op no accounts activated
Laatste mogelijkheid, zet je modem uit, steek de paper-clip in het reset gaatje en hou deze ingedrukt terwijl je gelijktijdig de stroom weer aanzet, blijf de paper-clip vasthouden tot je modem alle lampjes laat knipperen en weer uit gaat, laat het modem weer starten en controleer nogmaals zoals hierboven beschreven of je telefoonnummer nu wel zichtbaar is met registered.

nee nog niet helaas :

en voice gaat gewoon niet branden
Reputatie 8
Badge +16
Dan is het wachten op Webcare, om te zien of zij je kunnen helpen. Mogelijk kunnen zij je telefoongegevens vanaf de server opnieuw naar je modem sturen.
Dan is het wachten op Webcare, om te zien of zij je kunnen helpen. Mogelijk kunnen zij je telefoongegevens vanaf de server opnieuw naar je modem sturen.

ik was er al bang voor.... als nog harstikke bedankt ::D

ik was er al bang voor.... als nog harstikke bedankt ::D

Ik heb het zelfde probleem. Dus als ik het goed begrijp moet ik zelf er achter aan om dit probleem te laten oplossen, of doen hun dit automatisch zelf?