beantwoord

Vaste telefoon werkt niet na installatie nieuwe glasvezelverbinding

• 9 juli 2019
  • 10 reacties
  • 344 keer bekeken

Reputatie 1
monteur heeft de nieuwe spullen geinstalleerd werkt allemaal goed behalve de vaste telefoon alles gedaan wat in de hulpsite van telfort aangeeft
behalve een andere telefoon proberen maar die deed het een dag ervoor dus , ik Zie in de modem dat de telefoon niet geregistreerd staat en ook geen telefoonnummer ernaast je kan een testbelletje geven dat doet hij gewoon dus kan iemand mij helpen waant ik begrijp het verder niet meer
en ik denk dat het bij telfort ligt ?

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door RS2000 14 juli 2019, 11:46

Hallo @frelju ,

Als je verder toch geen instellingen hebt gewijzigd dan kan je nog proberen om het modem een reset te geven, hoe je dat doet staat hier uitgelegt: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Het modem laad dan alle instellingen opnieuw in, ook die van de telefonie.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo @frelju
Het kan wel 2 dagen duren voor de vaste telefoon weer werkt.
Als je op de link hieronder kijkt, zie je onder punt 16 staan dat het 1 dag kan duren maar bij diverse andere klanten duurde het wel 2 dagen las ik in andere draadjes.
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670
Reputatie 1
Bedankt RS2000, ik wacht af het staat er inderdaad zag verontrustende berichtjes van nog veel langer zonder telefoon dus ik dacht reageer maar snel maar zoals ik zei ik wacht af fijne avond !
Reputatie 3
Badge
Als het donderdag nog niet werkt dan helpt een herstart van het modem wellicht.
Als het dan nog niet werkt gewoon weer even melden dan kan er een Telfort medewerker naar kijken.
Jij ook fijne avond.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @frelju, je bent net overgezet op de nieuwe glasvezelverbinding lees ik. Ik kan me voorstellen dat je ook graag de vaste telefoon snel weer wilt kunnen gebruiken. Ik zie dat je al op weg geholpen bent door @RS2000, dat is fijn :)

Ik kijk graag voor je na wat de status nu is en hoe het zit met de vaste telefoon. Ik heb alleen nog geen gegevens van je, kan je voor mij je postcode, huisnummer en vaste telefoonnummer invullen in je forumprofiel? Als je ze invult bij 'Extra informatie' zijn ze alleen zichtbaar voor jou en voor mij. Laat je me weten wanneer je ze hebt ingevuld en ook als er iets verandert?
Reputatie 1
alexandra , dankjewel voor je antwoord
heb de benodigde gegevens in mijn forumprofiel gezet !

mvg frelju
Reputatie 8
Badge +10
@frelju Dankjewel, ik heb de gegevens gevonden! Ik zie inderdaad dat de overgang naar de nieuwe verbinding bijna klaar is. Zo gauw deze in de administratie helemaal afgerond is, werkt de vaste telefoon ook weer. Dat gebeurt zo snel mogelijk, ik hou de voortgang voor je in de gaten. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt of als er intussen iets verandert.
Reputatie 1
Is goed alexandra maar de telefoon doet het nog niet bedankt voor het in de gaten houden !
Reputatie 3
Badge
Hallo @frelju ,

Als je verder toch geen instellingen hebt gewijzigd dan kan je nog proberen om het modem een reset te geven, hoe je dat doet staat hier uitgelegt: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Het modem laad dan alle instellingen opnieuw in, ook die van de telefonie.
Reputatie 1
Rs2000, vaste telefoon werkt weer , heb gereset naar fabrieksinstellingen had ik al 2x maar nou doet het ding het dankjewel voor jullie hulp en een
fijne dag verder
mvg.
Reputatie 8
Badge +10
Hoi @frelju, fijn dat de vaste telefoon het weer doet, dat is wel zo handig en prettig natuurlijk. Mocht je nog vragen hebben of als ik iets voor je kan doen, laat het gerust weten.

Reageer