beantwoord

Vaste telefoon werkt niet

• 5 februari 2020
  • 11 reacties
  • 338 keer bekeken

Sinds een tijdje gaat de vaste telefoon niet meer over

De telefoon rinkelt niet als er gebeld wordt.

Als ik iemand bel kan diegene mij wel horen, maar ik hoor niets.

Ik heb het modem als gereset, maar dit helpt niets.

Storing in het modem ?

Gr  Sybrand

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 5 maart 2020, 11:13

Dat is vreemd inderdaad @Sybrand. Welk type Experia Box heb je van ons? Als dat een V8 of V10 is, heb je 2 telefoonpoorten, zou je het toestel eens in de andere poort kunnen aansluiten en deze instelling in het modem aan te passen. Dit kan je doen door deze stappen te volgen:

1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
    • Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken
  3. Ga naar Voice (op de V8) of Voip (op de V10) en dan naar Account Mapping gaan
  4. Hier kan je het telefoonnummer naar de tweede poort wijzigen

Gaat de telefoon wel vaker over als je deze op de tweede poort hebt aangesloten?

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8

Echt een “reset?
Dat is met een omgebogen paperclip achter in het resetgaatje, en dan net zolang ingedrukt vasthouden totdat de led-lampjes van status wisselen (afhankelijk van modem-model circa 10-15 sec.)?   Daarmee worden de telefoniegegevens opnieuw geladen.

Of  heb je alleen het modem “uit” en weer “aan” gezet.  Dat is softwarematig iets anders.

Je kunt een telefoonkabeltje ook eens in het andere RJ11 telefoonpoortje proberen.
(Experia Box V10A heeft slechts één telefoonpoortje).

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Sybrand, welkom op het forum. Wat vervelend dat de telefonie niet werkt! Daar gaan we naar kijken. Ik ben net als Babylonia benieuwd hoe je de reset hebt gedaan, zou je dat kunnen toelichten?

Als dat geen verbetering geeft, ben ik ook benieuwd wat er gebeurt als je een andere telefoon probeert. Je kunt bijvoorbeeld een toestel lenen van de buren om te testen. Bij zowel het bellen als gebeld worden hoor jij niets zei je, dat kan ook zijn dat het toestel geen geluid meer geeft, vandaar dat ik ook benieuwd ben wat een ander toetel doet.

Ik hoor het graag van je.

Hallo @Babylonia en @Jasper - Telfort , ik heb eerst de reset met aan/uit gedaan en daarna met de paperclip

Beide werkten niet, ik heb het met 2 toestellen geprobeerd en beiden werkten niet.

Morgen probeer ik 1 toestel bij mijn ouders die hebben een modem van kpn.

Ik heb een experia v8 modem.

Gr, Sybrand

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Sybrand, de modem heeft zo in ieder geval de juiste stappen doorlopen. Ik ben benieuwd naar de bevindingen met het toestel bij je ouders. Gaat het hierbij trouwens om een draadloos telefoontoestel met meerdere handsets, of zijn het telefoons die met een kabel zijn verbonden met de modem? 

Als het een toestel is met meerdere handsets en die doen hetzelfde, geeft dat nog geen duidelijk beeld. Dat gaat dan nog via hetzelfde basisstation.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Sybrand, heb je het andere toestel vorige week nog kunnen testen? Ik ben benieuwd hoe het daarmee is gegaan :slight_smile:

@Jasper-telfort,

Sorry voor de late reactie.

Ik heb inmiddels een nieuwe telefoon besteld.

Ik kan bellen en gebeld worden, alleen gaat de telefoon maar 1 maal over en geeft dan geen belgeluid meer.

Ook heb ik nogmaals een harde rest van het modem gedaan en ook dat werkt niet helaas.

Voor de rest werkt internet, wifi en de tv prima op het modem.

Reputatie 8
Badge +11

Welkom terug @Sybrand, dat is geen probleem. Dat de telefoon het nu weer doet is fijn, al gaat het nog niet helemaal goed. Dat het toestel geen belgeluid geeft meer is raar. Is er mogelijk een instelling in het toestel zelf waarmee je dat kunt aanpassen?

Ik heb alles al geprobeerd , maar niks helpt.

Je hoort 1 keer de ringtone en dan blijft het stil.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is vreemd inderdaad @Sybrand. Welk type Experia Box heb je van ons? Als dat een V8 of V10 is, heb je 2 telefoonpoorten, zou je het toestel eens in de andere poort kunnen aansluiten en deze instelling in het modem aan te passen. Dit kan je doen door deze stappen te volgen:

1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
    • Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken
  3. Ga naar Voice (op de V8) of Voip (op de V10) en dan naar Account Mapping gaan
  4. Hier kan je het telefoonnummer naar de tweede poort wijzigen

Gaat de telefoon wel vaker over als je deze op de tweede poort hebt aangesloten?

@Jasper - Telfort 

Telefoon omgeschakeld naar poort 2 , Probleem opgelost !!

Topic kan gesloten worden wat mij betreft.

Gr Sybrand

Reputatie 8
Badge +11

Dat is fijn om te lezen, gelukkig is het daarmee verbeterd! Zo weet je tenminste weer wanneer je gebeld wordt :slight_smile:

Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden, we helpen je graag.

Reageer