beantwoord

Vaste telefoon werkt niet

• 20 oktober 2019
  • 27 reacties
  • 487 keer bekeken

Beste Telfort,

Al enige tijd gaat mijn telefoon niet over, als ik met mobiel mijn nummer bel gaat mijn mobiel over maar rinkelt mijn vaste telefoon niet, als ik opneem krijg ik wel verbinding.

Ik dacht dat het aan mijn vaste telefoon lag dus heb ik een andere gehaald. dit loste het probleem niet op.

Dus modem gereset.

dit maakte het alleen erger, ik hoor nu tuut-tuut-tuut-tuut-enz op mijn vaste telefoon, voice lampje op experiabox v8 is nu uit (eerst niet) en ik kan mijn nummer niet bereiken met mijn mobiel.

vervolgens andere experiabox v8 aangesloten, dit heeft ook geen positief effect….

En zo handig dat jullie geen service aan klanten verlenen op zondag…… echt van deze tijd….kuch….

icon

Beste antwoord door erik cx 23 oktober 2019, 21:38

net even de nieuwste experia box v8 die ik heb terug geplaatst, gewacht tot ik internet had en toen nog even gewacht, en…

Tot mijn verbazing werkt het nu wel, ik heb weer telefoon!!

Fijn fijn!

(Vorige bericht had ik blijkbaar te vroeg uitgekraamd…. :blush: )

Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 8
Badge +7

…. naar boven afgerond op € 1,00.

….
Dat is mijn eer te na en heb verzocht mijn verzoek als niet-geschreven te beschouwen

​En voor  “€ 3,17, toch weer 2 koppen koffie“ met wat je eerder noemde
had je die procedure en administratieve rompslomp wel willen volgen?

IMO behoorlijk kleinzielig gedoe.

Bedankt voor je ‘positieve’ reactie weer.

Ik weet nu in ieder geval dat het systeem van claimen op zich goed werkt.

Reputatie 8
Badge +17

Telefonie 2,50 per maand de compensatie zal tegen 0,60 cent lopen, maar aangezien@JanD een echte boekhouder is , is dat mooi meegenomen

:wink:

Hallo@jimny , je had toch gelijk, ik heb recht op € 0,16, naar boven afgerond op € 1,00.

Men wilde weten of ik van dat aanbod gebruik wilde maken.

Dat is mijn eer te na en heb verzocht mijn verzoek als niet-geschreven te beschouwen en het dossier te sluiten:relaxed:

Bezint eer ge begint JanD  

Reputatie 8

…. naar boven afgerond op € 1,00.

….
Dat is mijn eer te na en heb verzocht mijn verzoek als niet-geschreven te beschouwen

​En voor  “€ 3,17, toch weer 2 koppen koffie“ met wat je eerder noemde
had je die procedure en administratieve rompslomp wel willen volgen?

IMO behoorlijk kleinzielig gedoe.

Reputatie 8
Badge +7

Telefonie 2,50 per maand de compensatie zal tegen 0,60 cent lopen, maar aangezien@JanD een echte boekhouder is , is dat mooi meegenomen

Hallo @jimny , je had toch gelijk, ik heb recht op € 0,16, naar boven afgerond op € 1,00.

Men wilde weten of ik van dat aanbod gebruik wilde maken.

Dat is mijn eer te na en heb verzocht mijn verzoek als niet-geschreven te beschouwen en het dossier te sluiten:relaxed:

Hoi Bart,

Bedankt voor je reacties en hulp!

Vriendelijke groet

Erik

Reputatie 8
Badge +11

@erik cx, top dat het inmiddels weer werkt. Er was inderdaad een kleine verstoring. Die was nog niet bekend op moment van melden. Vandaar de nieuwe Experia Box. Maar gelukkig werkt alles weer. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @jimny , volgens de voorwaarden is de compensatie 1/30 van je maandabonnement, citaat:

Je hebt recht op een vergoeding als de netwerkstoring langer dan 12 uur duurt. De vergoeding is wettelijk vastgesteld op 1/30 van de maandelijkse abonnementskosten per dag.

Mijn maandabonnement is € 47,50 : 30 x 2 = € 3,17, toch weer 2 koppen koffie.

Reputatie 8
Badge +17

Reputatie 8
Badge +7

Ik zou zeggen, ga je gang.

Heb ik gedaan.

Reputatie 8

Ik zou zeggen, ga je gang.

Reputatie 8
Badge +7

Nu kunnen we gaan claimen, want de telefoonstoring heeft langer dan 12 uur geduurd.

Reputatie 8

De storing van telefoon lag bij Telfort, en is inmiddels opgelost.
(Probleem was dus niet afhankelijk van de modem/router).

Nog even mijn oude experiabox teruggeplaatst,

in eerste instantie deed telefoon het niet, maar na reset werkt deze ook helemaal.

Voor mij lijkt het alsof er bij telfort ook iets is gedaan…

Maar ik elk geval:

Het WERKT!! :relaxed:

net even de nieuwste experia box v8 die ik heb terug geplaatst, gewacht tot ik internet had en toen nog even gewacht, en…

Tot mijn verbazing werkt het nu wel, ik heb weer telefoon!!

Fijn fijn!

(Vorige bericht had ik blijkbaar te vroeg uitgekraamd…. :blush: )

Hoi Bart,

Bedankt voor je update……

Tja, volgens mij hebben ze niet opgelet,

Ik heb een nieuw modem, deze heeft het zelfde probleem. (de juiste modem, geen andere prut, gewon de goede experia box)

Gaat niet werken, denk ik dan….

Maar ja als ze niet kunnen lezen/luisteren krijg je dat blijkbaar…. :pensive:

Zal nog wel even duren zo…..

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb even gekeken hoe het ervoor staat. Ik zie dat mijn collega's een nieuw modem hebben gestuurd. Deze ontvang je binnen twee werkdagen. Ik hoor graag of deze het probleem oplost. 

Hoi Bart, bericht stond nog niet op mijn scherm toen ik het bovenstaande bericht typte.

Bedankt voor je reactie, ik wacht af!

Klantenservice heb je ook niets aan….

Beweren eerst alleen maar dat je door de modem te resetten weer verbinding kan krijgen…. dat dat de enige oplossing is!

nu een paar keer geprobeerd maar geen succes :pensive:

dus nog maar een keer met de klantenservice gebeld (3e x vandaag)

Eindelijk een normale dame aan de lijn die ineens verteld dat er “tweede lijn ticket” is aangemaakt en dat het DAGEN (!!!) gaat duren voordat ik hier iets over hoor….

Blij word ik er niet van…..

Reputatie 8
Badge +11

Hoi@erik cx, welkom hier. 

Ik lees geen vaste telefonie. Dat is niet zo fijn. Je hebt al meerdere malen gereset, maar zonder effect. Je hebt zojuist ook nog gebeld, maar ook daar kwam je niet verder. Ik heb nu een melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij gaan het verder uitzoeken en zullen contact met je opnemen. Wil je laten weten als er contact is geweest. 

Reputatie 8

Heb m.b.t. een andere test hier ook nog eens een keer de Experia Box V8 terug gehangen.
En zeker iets van 4 - 5x een fabrieksreset gegeven.
Zowel via het menu, als met omgevouwen paperclip.
Lang genoeg gewacht, maar ook hier laat de VOIP data zich niet opnieuw inladen.

Dus ik vermoed iets achterliggend bij de Telfort/KPN systeem software wat niet goed werkt?
Maar even afwachten wat webcare hierover te melden heeft.

Ja ik denk ik ondertussen ook, ik heb hier alles geprobeerd wat ik kan bedenken….

Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 8

Met twee modem/router modellen dezelfde fout, lijkt me er wat anders aan de hand te zijn.

Toch even gewisseld…. geen effect, hetzelfde als na laatste reset/wissel

Ja de 2e heb ik van telfort, bij een storing werd gedacht aan de experia box, maar voor die binnen was bleek de storing over, heb ik op de plank laten liggen en nu gebruikt.

Terug wisselen zal ik proberen, maar als de familie even geen internet nodig heeft…. vanavond rond etenstijd of zo… :)

Reputatie 8

na reset/vervangen modem)

Je hebt kennelijk twee Experia Box V8 modem/routers.
Heb je die 2e van Telfort?

En wat als je de oude Experia Box V8 weer terug hangt?

Reageer