beantwoord

Vaste telefoon per abuis afgesloten

• 25 februari 2020
  • 10 reacties
  • 290 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Gisteren wilde ik mijn 2e tv ontvanger opzeggen en naderhand bleek per abuis mijn 2e telefoonnummer te zijn afgesloten, welke ik al zo'n 30 jaar in gebruik heb. Ik krijg een ander nummer die niemand kent en wat heel belangrijk is, al mijn familiekleden kennissen en vooral de klanten van mijn vrouw, merendeels ouderen, bellen het meest op dat nummer. Toen ik de mail kreeg met de melding dat het oude nummer was afgesloten heb ik direct met de klantenservice gebeld en kreeg eerst te horen dat het nummer niet meer terug te draaien was. Na wat over en weer gepraat kreeg ik te horen dat ik de volgende dag, vandaag dus, na 19 uur weer moest bellen om het ongedaan te laten maken. Kan iemand van de moderatoren mij hierbij assisteren, bv. Stephen, die mij in het verleden reeds had geholpen?

Hierbij een deel van de ontvangen mail:

Beste meneer Koops,

U heeft uw abonnement aangepast. In de bijlage van deze e-mail vindt u een overzicht van de producten en extra diensten die u nu heeft. Met de prijzen die daarbij horen.

Dit heeft u opgezegd

Bellen Onbeperkt Vast tweede nummer

2e interactieve TV-ontvanger

Dit is uw nieuwe telefoonnummer

Dit telefoonnummer vervalt

Goed om te weten

●U kunt over 5 dagen bellen met uw nieuwe telefoonnummer.

Admin: privégegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 25 februari 2020, 13:19

Hoi @raykps, ik kan me voorstellen dat het niet de bedoeling is dat een nummer wat voor zoveel dingen wordt gebruikt zomaar wijzigt! Ik ben meteen voor je gaan kijken, de wijziging was gisteren inderdaad al te ver doorgelopen om nog terug te kunnen draaien. Dat betekent ook dat die order nu afgerond is, waardoor het juiste nummer weer toegevoegd moet kunnen worden. Dat heb ik nu net voor je aangevraagd, daar zal je nog een nieuwe bevestiging van gekregen hebben.

Zodra deze nieuwe order gereed is zullen jullie het juiste nummer weer kunnen gebruiken.

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Heel vervelend is dit, vul je forum profiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare meteen wie je bent 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @raykps, ik kan me voorstellen dat het niet de bedoeling is dat een nummer wat voor zoveel dingen wordt gebruikt zomaar wijzigt! Ik ben meteen voor je gaan kijken, de wijziging was gisteren inderdaad al te ver doorgelopen om nog terug te kunnen draaien. Dat betekent ook dat die order nu afgerond is, waardoor het juiste nummer weer toegevoegd moet kunnen worden. Dat heb ik nu net voor je aangevraagd, daar zal je nog een nieuwe bevestiging van gekregen hebben.

Zodra deze nieuwe order gereed is zullen jullie het juiste nummer weer kunnen gebruiken.

Reputatie 1
Badge

Inmiddels een mail gekregen dat mijn oude nummer terugezet wordt, dus probleem opgelost.

Hèhè, dat was ff zweten….

Minpuntje, pas over 5 dagen gaat het in :sweat:

Reputatie 8
Badge +18

Inmiddels een mail gekregen dat mijn oude nummer terugezet wordt, dus probleem opgelost.

Hèhè, dat was ff zweten….

Minpuntje, pas over 5 dagen gaat het in :sweat:

Gelukkig ben je er op tijd bij en heb hier op het forum vaak gezien dat het niet meer teruggedraaid kon worden, dus die 5 dagen kom je vast ook wel te boven toch 

Reputatie 8

Gelukkig kon het nummer weer worden hersteld.

Maar het klopt gewoon niet dat je binnen enkele dagen (of 5 dagen ?) een order niet zou kunnen herstellen? Wettelijk geldt 14 dagen bedenktijd, om zaken die online zijn geregeld te herstellen !!
Afgezien van nieuwe services die “meteen” ingaan, nadat je die hebt geactiveerd.
Maar daar moet dan ook specifiek een melding van worden gegeven vóóraf aan de actie !!
Bovendien geldt een maand opzegtermijn van een dienst (opheffen oude nummer).

Eenmaal beëindiging van een telefoonnummer blijft dat nummer zeker nog twee - drie maanden op die gegevens gereserveerd (vast) op die oude gegevens,  zodat eventueel onbedoelde mutaties nog vrij eenvoudig ongedaan kunnen worden gemaakt.

Persoonlijk heb ik het zelfs meegemaakt dat een vast telefoonnummer wat ik voor iemand had geregeld bij een onafhankelijke VOIP leverancier, nog “aan het account” was gekoppeld,
één jaar nadat het telefoonnummer niet meer was verlengd.

Op dat moment --na één jaar-- had ik het alsnog kunnen herzien volgens de VOIP-provider,
als bij nader inzien daarvoor zou zijn gekozen.
(Gewoon weer activering van het VOIP nummer).

Die situatie dat het na één jaar nog was gekoppeld moet echter wel worden gezien als toevallige samenloop van omstandigheden, ofwel een uitzondering.

Reputatie 1
Badge

Dat is heel goed opgemerkt, waarvoor mijn dank 👊🏽

Reputatie 8
Badge +11

Na het verwijderen van een nummer wordt het inderdaad nog 2 maanden in bescherming gehouden, ook zodat het niet zomaar bij iemand anders terecht kan komen. Als iemand jou dan zou proberen te bellen en zomaar bij iemand anders uitkomt is ook niet de bedoeling natuurlijk. Ondanks dat het nummer 2 maanden beschermd is, willen we daar niet zo lang op wachten natuurlijk. Voor het activeren van een telefoonnummer staat standaard 5 werkdagen, dat is inclusief het overnemen van een eventuele andere provider. Nu staat het nummer al bij ons en op ons platform, dus het kan zijn dat het eerder al werkt. Daar heb ik helaas geen invloed op, dus ik hoop ook dat het sneller geregeld is.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @raykps, de order waarmee ik het juiste nummer weer heb toegevoegd is zo te zien afgerond nu, het nummer is weer actief. Ik zie ook dat je vrijdag nog contact hebt gehad met de klantenservice, over het activeren van de tweede telefoonpoort op het modem. Is het daarmee gelukt en zijn beide juiste telefoonnummers nu weer in de lucht?

Reputatie 1
Badge

Ja Jasper, beide nummers zijn weer hersteld. Bedankt voor jullie inzet.

Reputatie 8
Badge +11

Dat is fijn om te lezen @raykps! Daar ben ik ook blij om :slight_smile:  Graag gedaan en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Reageer