beantwoord

Vaste telefoon nr. Behoud aanvragen

Mijn schoonmoeder is voor 3 maanden terug in een verzorgingshuis gekomen, we wisten niet of dit voor een paar maanden was of permanent. Ondertussen wel een telefoon en internet abonnement afgesloten bij Telfort. Het bleek dus permanent. Dus ik Telfort bellen of haar oude vaste telefoon nummer kon worden overgezet van Ziggo op haar oude adres, naar haar nieuwe adres. Uiteraard kon dit alleen ging het fout telkens zetten ze in plaats van haar oude nr. Haar nieuwe nr. Over. Zelfs na 3x wisten ze haar oude nr. Met mijn eigen nr. Over te zetten. Niets kon veranderd worden want dat kon pas na 5 dagen. Maar inmiddels zit ik over 5 dagen met het oude nr van mijn schoonmoeder op mijn eigen vaste telefoon. Al wat ik probeer maar bij Telfort maken ze de fout en ik word er voor gestraft ofwel los het zelf maar op. Klantenservice mocht de klacht van haar meerdere niet doorzetten, mij durfde die meerdere zelfs niet te spreken wat ik ook vertelde helaas ging niet. 3x minimaal een half uur aan de telefoon gezeten om de fout recht te zetten kost mij toch weer 130 minuten van mijn eigen gsm bundel. En nog steeds niet opgelost. Dus nu zit ik inmiddels met 2 problemen 1x over 5 dagen heb ik het telefoon nr van mijn schoonmoeder ieder die mij privé dan wil bellen kan mij er niet meer aan krijgen. En mijn schoonmoeder zit nog steeds met haar nieuwe nummer dat niemand kent mensje is 85 en heeft al meer dan 50 jaar hetzelfde nummer. Plus tegenwoordig heeft men de nieuwe we op privacy helaas word dit bij Telfort niet zo nou genomen. Men gaat hier slordig mee om en de verificatie word niet of nauwelijks gedaan. Als iemand kwaad wil kan deze zo maar een vreemd telefoon nummer aan iemand toe kennen, aangezien hoe makkelijk ik dat kon zonder controle. Slechte zeer slechte klanten service. Word zelfs geen oplossing voor je gezocht na alles wat ze zelf verkeerd hebben gedaan.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 9 augustus 2018, 11:52

Hoi Petro,

Bedankt voor de gegevens. Ik heb nu het nummerbehoud aangevraagd voor jouw schoonmoeder. Ze krijgt hier nog een bevestiging van.

Wat betreft jouw nummer, ik zie een melding staan van de afdeling levering dat deze niet kan worden overgenomen. Dit omdat je in een postcode woont die een ander netnummer heeft. Daardoor loopt de order niet door. We kunnen wel een nieuw nummer voor je aanvragen. Ik hoor graag als je dat wilt.

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi PetroZw, wat een verhaal zeg. Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt. Het enige wat je wil is dat jouw schoonmoeder het juiste nummer krijgt. Dit is tot op heden niet gelukt, dat is erg spijtig. Nu wil ik graag kijken of ik het allemaal voor jouw schoonmoeder kan regelen. Jouw schoonmoeder wil gewoon haar nummer behouden. Zou je in een privébericht haar postcode + huisnummer, naam van de contractant, geboortedatum, laatste vier cijfers van het IBAN en het te behouden nummer willen sturen? Graag ontvang ik in dit topic een reactie als je dat gedaan hebt. Ook ontvang ik graag dezelfde gegevens van jou om jouw nummer terug te zetten. Ik hoor graag van je.
Hoi Bart,
Heb zojuist een privé bericht met alle gegevens na je toegestuurd.

Vriendelijke groet Petro
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Petro,

Bedankt voor de gegevens. Ik heb nu het nummerbehoud aangevraagd voor jouw schoonmoeder. Ze krijgt hier nog een bevestiging van.

Wat betreft jouw nummer, ik zie een melding staan van de afdeling levering dat deze niet kan worden overgenomen. Dit omdat je in een postcode woont die een ander netnummer heeft. Daardoor loopt de order niet door. We kunnen wel een nieuw nummer voor je aanvragen. Ik hoor graag als je dat wilt.
Hallo Bart,

Nee laat asjeblief op mijn oude nr. Staan aangezien dit iedereen heeft.

Mag ik jou hartelijk bedanken voor wat je hebt gedaan, hier kunne ze een voorbeeld aan nemen.

Vriendelijke groeten Petro Zwitserloot
Reputatie 5
Badge +8
Graag gedaan. Jij hebt nu het nummer dat op eindigt op 930. Is dat het nummer dat je aan iedereen hebt gegeven? Het 030 nummer valt niet over te nemen namelijk vanwege de verhuizing naar een ander netnummer.
Is goed zo klopt allemaal.
Bedankt
Reputatie 5
Badge +8
Helemaal super! Graag gedaan en mocht ik nog een keer iets voor je kunnen doen, dan hoor ik dat graag.
Reputatie 8
Bart - Telfort schreef:

Het 030 nummer valt niet over te nemen namelijk vanwege de verhuizing naar een ander netnummer.

We zijn als zodanig "opgevoed" dat netnummers niet zijn over te zetten naar andere regio's. Zo wordt het in algemene informatie m.b.t. telefonie ook aangegeven. Toch blijken er tegenwoordig andere technieken te kunnen worden toegepast dat het geen probleem meer is netnummers mee te nemen.

Ik heb ook een schoonmoeder, is eerder al eens verhuisd van Eindhoven naar Tilburg.
Twee verschillende netnummers. 040 versus 013
Maar ze kon het 040 toch echt overnemen naar het 013 gebied.
Dat 040 nummer is inmiddels zeker al iets van 2 jaar aldaar actief (in Tilburg dus).
Kan haar al die tijd gewoon bereiken op haar oude 040 nummer.

Hoe dat technisch geregeld is? Nooit intensief me daar mee bezig gehouden.

Maar nu ik er verder over nadenk, zou het een mogelijkheid kunnen zijn dat het tehuis / organisatie functionaliteiten gebruikt die via VOIP technieken toegepast kunnen worden.
Aanmelding oude nummer bij een onafhankelijke VOIP-provider, en vanuit aansturing via een VOIP domein (van die VOIP provider) en verdere SIP-gegevens, telefonie via internet doorgestuurd naar elke plek waar dat wenselijk is?

Eerder heb ik bijv. voor een kennis wel eens het oude vaste telefoonnummer ondergebracht bij "CheapConnect". Met een "Linksys PAP2T VOIP ATA adapter" waarin de instellingen van CheapConnect waren ingeregeld, kon ik dat nummer zowel bij mij thuis gebruiken (zo heb ik dat nummer namelijk met de instellingen uitgeprobeerd en ingeregeld in die ATA-adapter). Vervolgens de ATA-adapter meegenomen naar die kennis, en aldaar aangesloten. En dat werkte gewoon direct.
In dit voorbeeld echter wel binnen het 040-gebied. Nooit anders uitgeprobeerd.

Maar het zou in principe niet uit moeten maken naar welke regio je de VOIP ATA-adapter meeneemt en aansluit "op internet". In plaats van een VOIP-ATA-adapter zou men ook een VOIP-telefonie toestel kunnen inzetten, waarin je alle VOIP SIP-gegevens vastlegt.

Zou je het oude telefoonnummer niet bij een KPN of Telfort internetprovider moeten onderbrengen, maar bij een onafhankelijke VOIP-provider zoals "CheapConnect".
Informeer er eens naar bij CheapConnect wat de mogelijkheden zijn?
https://www.cheapconnect.nl/prepaid-voip/

"Overal ter wereld te
gebruiken Zolang er maar internet is
"

Als onafhankelijke "Nederlandse" VOIP-provider, zijn alle achterliggende functionaliteiten actief werkend m.b.t. speciale 0800 en 0900 service nummers e.d.
Reputatie 8
Aanvullend.

PetroZw schreef:

Maar inmiddels zit ik over 5 dagen met het oude nr van mijn schoonmoeder op mijn eigen vaste telefoon....

Dus nu zit ik inmiddels met 2 problemen 1x over 5 dagen heb ik het telefoon nr van mijn schoonmoeder ieder die mij privé dan wil bellen kan mij er niet meer aan krijgen.

Het oude nummer van je schoonmoeder is in ieder geval nog actief "vastgehouden" en niet kwijt.
(Na 3 maanden zou dat namelijk ook kunnen zijn gebeurd).
Je eigen nummer heb je nu kennelijk ook nog. (Maar over 5 dagen wordt dat afgekoppeld).
Dus beide nummers zijn nog "onder eigen beheer".

Ik zou je adviseren dat telefoonnummer van je schoonmoeder niet bij Telfort onder te brengen, maar bij een provider zoals CheapConnect. Veel goedkoper bovendien dan telefonie bij Telfort.

Je eigen nummer, ook dat zou ik laten onderbrengen bij CheapConnect.
Kun je van daaruit alsnog ook je eigen verbinding herstellen met dat telefoonnummer.

Ben je van heel het gezever af van mislukte verkeerde telefoonnummer portering, en ieder kan zijn oude nummer blijven gebruiken. Je schoonmoeder en jezelf. Moet je wel voor twee plekken investeren in een VOIP ATA adapter, of een VOIP telefonie basis station, of VOIP telefoon.
(Achterliggende hyperlinks mogelijk sorteren op oplopende prijs).
Verdien je echter vanzelf weer terug door de aanzienlijk goedkopere VOIP telefoniegesprekken.

Je kunt VOIP zelfs gebruiken m.b.v. een app via een mobiel telefoon toestel.
Zou je wel een mobiel telefonie abonnement moeten hebben, maar zelfs dat eigenlijk niet eens, als je een toestel alleen via WiFi zou verbinden met internet.

Als voorbeeld de onafhankelijke werking van een onafhankelijke VOIP provider (niet aan KPN/Telfort gerelateerde VOIP-service die juist vervelende restricties heeft) met een mobiel apparaat in een reactie die ik elders op het forum heb beschreven < HIER > (en zie vervolgreactie).

In dat voorbeeld "VoipBuster, als onafhankelijke VOIP provider.
Is eigenlijk alleen in te zetten als extra VOIP account mocht je veel internationaal bellen.
(Niet interessant voor je schoonmoeder). Het betreft een internationaal opererende VOIP-provider, die geen ondersteuning biedt aan landelijke 0800 en 0900 servicenummers e.d.

Voor "normaal" gebruik zonder restricties, ben je aangewezen op een "Nederlands" opererende VOIP-provider zoals CheapConnect. Daar kun je ook je bestaande nummers naartoe porteren.
Reputatie 5
Badge +8
Bedankt voor de informatie Babylonia. Het is nieuw voor mij. Bij ons is het namelijk niet mogelijk om het nummer mee te nemen naar een ander netnummer. Ik heb weer wat geleerd.

Reageer