beantwoord

Vaste telefoon kan niet ontvangen, wel uitbellen

• 25 november 2017
  • 4 reacties
  • 466 keer bekeken

Badge
Een nieuwe vaste telefoon bij klantnr. 1**********2 kan wel uitbellen, maar geen gesprekken ontvangen. Alles uitgevoerd vlgs. de instructies. In het modem is het telefoonnr. op poort 1 ingevuld.
De kabel zit ook in poort 1 van het modem.
Bij een tweede toestel van een kennis, na installatie hetzelfde probleem.
Wat kunnen we doen ?

Moderator edit: klantnummer afgeschermd en aan je profiel toegevoegd
icon

Beste antwoord door Wieger DB 25 november 2017, 12:18

Hoi adsl646462, welkom terug. Ik begrijp dat je wel kan uitbellen, maar niet gebeld kan worden. Dat is niet fijn. Je kan als eerste stap inderdaad eens kijken bij je modem. Knippert het voice lampje als je gebeld wordt? Zo niet, wat krijg je te horen als je naar jezelf belt? Het advies van GJC kan je inderdaad ook volgen; doe dit dan als volgt:

-Log in in je modem via http://192.168.2.254 met gebruikersnaam Admin en het standaard wachtwoord 1234. Ben je al een keer eerder ingelogd, dan kies je voor het wachtwoord wat je zelf toen ingesteld hebt
-Ga naar voice
-Ga naar account mapping
-Stel je nummer in op poort 2
-Steek de telefoonkabel over naar poort 2 op het modem.
-Bel jezelf

Werkt dit wel, dan is het eerste telefonie poortje kapot. Werkt dit niet en zie je wel het lampje knipperen, dan raad ik je aan om even met een andere telefoonkabel te testen. Wel hoor ik dit graag van je, er is ook een kans dat je modem dan kapot is. Die wil ik dan uit voorzorg omruilen.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Je kunt proberen of poort 2 wel werkt:
Log in op je modem en zet je telefoongegevens bij poort 2 (poort 1 kun je laten staan, kan geen kwaad) en dan Apply om de nieuwe gegevens vast te leggen.
Kabeltje naar poort 2 verhuizen en dan testen of het werkt.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi adsl646462, welkom terug. Ik begrijp dat je wel kan uitbellen, maar niet gebeld kan worden. Dat is niet fijn. Je kan als eerste stap inderdaad eens kijken bij je modem. Knippert het voice lampje als je gebeld wordt? Zo niet, wat krijg je te horen als je naar jezelf belt? Het advies van GJC kan je inderdaad ook volgen; doe dit dan als volgt:

-Log in in je modem via http://192.168.2.254 met gebruikersnaam Admin en het standaard wachtwoord 1234. Ben je al een keer eerder ingelogd, dan kies je voor het wachtwoord wat je zelf toen ingesteld hebt
-Ga naar voice
-Ga naar account mapping
-Stel je nummer in op poort 2
-Steek de telefoonkabel over naar poort 2 op het modem.
-Bel jezelf

Werkt dit wel, dan is het eerste telefonie poortje kapot. Werkt dit niet en zie je wel het lampje knipperen, dan raad ik je aan om even met een andere telefoonkabel te testen. Wel hoor ik dit graag van je, er is ook een kans dat je modem dan kapot is. Die wil ik dan uit voorzorg omruilen.
Badge
Geachte hr.Wieger,
We hebben alles naar poort 2 overgebracht en de telefoon werkt nu goed. Dit houdt dus in dat poort 1 defect is. Bij het installeren van een tweede telefoon zal dit een probleem zijn. Mogen we dan bij u aankloppen voor een nieuw modem ?
Vooralsnog bedankt voor de hulp. M.vr.gr.
Reputatie 7
Badge +13
Natuurlijk kan dat! Met deze tips wilde ik vooral zorgen dat je in het weekend nog kon bellen. 🙂

Er is een vervangend modem voor je besteld. Die komt in de loop van de week binnen. Dan zal je de telefoon weer op poortje 1 kunnen gebruiken.

Reageer