beantwoord

Vaste telefonie werkt niet

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
Glasvezel alles in 1 vandaag gekregen, internet en tv werkt, vaste telefonie NIET. Modem gereset al een aantal keer. Werkt nog niet. Wat nu te doen.
icon

Beste antwoord door Oev 21 augustus 2018, 20:43

Net klantenservice toch maar gebeld blijkt inderdaad ongeveer 48 uur te duren. 😯 we wachten af

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik las elders dat dat een paar dagen kan duren voor vaste telefonie het doet. Vraag me niet naar het waarom en don't kill the messenger. Er zal een logica achter zitten, maar die weet ik niet.
Enige dat je inderdaad kunt proberen is het modem resetten. Let wel: uit- en weer aanzetten is niet hetzelfde als resetten: https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Reputatie 8
Badge +18
Als je nummer overkomt van een andere aanbieder, nummerbehoud, kan het tot 5 werkdagen duren.
Net klantenservice toch maar gebeld blijkt inderdaad ongeveer 48 uur te duren. 😯 we wachten af
Hier was ongeveer 24 uur na oplevering van het glas signaal de telefonie actief, modem reset was niet nodig.
Dat klinkt veel belovend Galdor
Geen garanties, uiteraard gewoon de ervaring, ik had het ook dezelfde dag verwacht maar dat is minder makkelijk dan Internet signaal aanzetten.
Vaste telefonie werkt, bedankt voor alle reacties
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Oev, welkom op het Forum. Fijn om te lezen dat het inmiddels actief is. Als nieuwe klant duurt het inderdaad even. Het overnemen van het nummerbehoud begint pas zodra het modem online komt namelijk. Dan begint deze als het ware de gegevens in te laden.

Mocht er nog iets zijn wat ik voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag.

Reageer