Vaste telefonie werkt niet

• 21 november 2012
  • 4 reacties
  • 1637 keer bekeken

Sinds afgelopen zondag kunnen wij niet meer bellen en gebeld worden en
hebben ook regelmatig problemen met internet. We wonen in Hendrik Ido
Ambacht en hebben zowel telefoon, internet als interactieve tv van Telfort.
We hebben al van alles gedaan: modem uitgezet ("tig keer") voor langere duur, andere telefoons
uitgeprobeerd, een harde reset m.b.v. een paperclip etc. etc., maar het probleem blijft.
Er is geen gewone kiestoon: het lijkt op een toon dat we afgesloten zijn!!!!
Wat is het probleem????? We zitten dus nu al 4 dagen zonder telefoon! Graag z.s.m. hulp!!!

Met vr. gr.
Nelly Verbeek

4 reacties

Badge +2
De klantcode vermelden is niet slim. Dat is net zoiets als je Sofinummer online delen... Je probleem is overigens iets wat per definitie het snelst opgelost kan worden via de reguliere klantenservice. Via telfort.nl kan je verder vinden dat er momenteel in bepaalde regio's geplande werkzaamheden zijn, dus kijk hier in ieder geval even naar.

Succes
Badge
@chanelly

Welkom op het forum! Spijtig om te lezen dat je problemen met de vaste telefonie ervaart. Ik help je graag verder. Kun je de volgende vragen voor me beantwoorden?

Brandt het phone lampje op het modem?
Heb je de bekabeling tussen het modem en de telefoon vervangen?
Is het modem gereset? (zie ook modem reset)
Heb je een andere telefoon getest?

Ik lees de antwoorden graag in dit topic terug.

Jelmer
Het probleem is inmiddels door onszelf opgelost! We hadden voorheen 2 aansluitingen: KPN en telfort. KPN op nummer 1 en Telfort op nummer 2 (in modem). Sinds juli 2012 is KPN opgezegd en hebben we alleen Telfort (oude nummer van KPN is overgenomen). Tot voor kort geen probleem, maar nu blijkt (na uitproberen) dat Telfort 2 ineens in 1 zit. Misschien is dit ergens centraal aangepast? Dat hebben we dus nu zelf gewijzigd (als probeersel) en het probleem is nu ineens opgelost!
@Matthijs: bedankt voor het weghalen van die code! Dat was inderdaad niet slim van mij.....🆒. Ik heb me niet gerealiseerd dat deze code zo belangrijk is.
Badge
@chanelly

Prettig om te lezen dat het probleem is opgelost!

Jelmer

Reageer