beantwoord

Vaste telefonie doet het nog niet na installatie door Guidion monteur

• 18 juli 2019
  • 9 reacties
  • 218 keer bekeken

Ook hier hetzelfde probleem. De monteur geeft aan dat het 24 uur kan duren voordat de vaste aansluiting werkt. Tevens ook een slordige manier van installeren en e.e.a. wordt ook niet afgemaakt.

De telefoon aansluiting werkt nog steeds niet.

Wat moet/kan ik doen om dit op te lossen?

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic van dit topic
icon

Beste antwoord door PerryBruins 22 juli 2019, 13:42

De telefoon werkt nu, maar pas nadat ik erachter ben gekomen dat de monteur de aansluiting van de telefoon in het verkeerde modem aansluiting had geprikt. Dit scheelt me dan toch weer vijf werkdagen wachten (moest volgens de Telfort helpdesk) om er vervolgens achter te komen dat dan de telefoon nog niet had gewerkt.
Mijn conclusie is dat de monteur kennelijk alleen toegevoegde waarde biedt om het glasvezelkastje te brengen. Alles wat hij verder doet draagt niet bij tot een werkend geheel.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @PerryBruins, welkom.

Ik lees dat ook bij jou een monteur is geweest. Hij heeft alles aangesloten, maar het kon iets netter. Nu is het wel zo dat hij alleen de apparatuur aansluit. Hij zal de kabels niet wegwerken bijvoorbeeld.

Ook ging hij weg zonder dat de telefoon werkte. Ik zie inderdaad dat het nummer nog niet gekoppeld is. 😞 Zou je het glasvezelkastje even stroomloos willen maken en daarna het modem een reset willen geven? Hiermee forceer je de koppeling. Ik hoor graag of daarna de telefoon werkt.
Helaas na stroomloos maken glasvezel en reset van modem nog steeds geen telefoon. Als ik het nummer van de vaste lijn bel krijg ik de voicemail.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het inderdaad. Ik zie ook nog steeds geen actief modem. Dit zou wel moeten gebeuren na het stroomloos maken van het glasvezelkastje en de reset. Zou je het glasvezelkastje eens minstens 2 minuten stroomloos willen maken en daarna nog eens een reset willen uitvoeren zoals op de website beschreven. Ik ben benieuwd.
Helaas nog steeds geen telefoon na bovenstaande tip. Ook nog contact gehad met klantenservice maar die weten helemaal niet waar ze het over hebben (oplossing zou zijn 5 werkdagen wachten). Nu dan eerst maar zelf inloggen in het modem om te kijken of deze wel correct is geconfigureerd.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb meteen weer gekeken. Ik zie nu dat het nummer is ingeschakeld en ook geregistreerd staat op ons telefonieplatform. Technisch staat het dus nu goed en zou het in theorie moeten werken. Is dat nog steeds niet het geval, laat dan het glasvezelkastje en het modem nog eens opnieuw opstarten. Ik ben benieuwd.
De telefoon werkt nu, maar pas nadat ik erachter ben gekomen dat de monteur de aansluiting van de telefoon in het verkeerde modem aansluiting had geprikt. Dit scheelt me dan toch weer vijf werkdagen wachten (moest volgens de Telfort helpdesk) om er vervolgens achter te komen dat dan de telefoon nog niet had gewerkt.
Mijn conclusie is dat de monteur kennelijk alleen toegevoegde waarde biedt om het glasvezelkastje te brengen. Alles wat hij verder doet draagt niet bij tot een werkend geheel.
Reputatie 8
Badge +11
Nee dat is wel weer duidelijk inderdaad. Dat is niet zo handig. De telefoon zat dus op poort 2 aangesloten in plaats van 1. Dat is standaard altijd 1, tenzij je een tweede telefoonnummer hebt.

Jammer dat het zo gelopen is, excuses. 😞

Toch fijn om te lezen dat het weer werkt. En dat je de de oplossing deelt.
Geen probleem Bart.
Ook nog wel een positieve noot: de tv-ontvangers werken een stuk beter als vroeger!
Reputatie 8
Badge +11
Heel fijn. Heel veel kijkplezier gewenst en mocht er nog iets zijn, laat het dan vooral weten.

Reageer