beantwoord

Vaste bellen werkt niet meer, geen kiestoon en kan niet bellen of gebeld worden

  • 6 december 2016
  • 12 reacties
  • 1224 keer bekeken

Gegevens van de doorlopen probleemoplosser:

Dat je niet kunt bellen met je vaste telefoon
Dat je het modem hebt herstart
Dat je hebt geprobeerd te bellen met een ander telefoontoestel
Dat je de telefoonkabel hebt aangesloten op poort 1 van het modem.
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 6 december 2016, 22:30

In de modem zal je de instellingen van phone 1 moeten overzetten naar phone 2.
Je kan de modem in door op http://192.168.2.254 te klikken, wachtwoord is 1234 waarna wordt gevraagd dit gelijk te wijzigen.

Plug je telefoon in poort 2
Log in op je modem
Ga naar Voice bovenin de balk
Kies links Internal accounts.
Zet achter Account 2 een vinkje bij Enable
Selecteer bij 'Extension In' je eigen telefoonnummer, doe dit ook bij 'Extension Out'.
Druk helemaal onderaan de bladzijde op 'Apply'.
Schakel voor de zekerheid de modem uit en weer in.
Nu zou je telefoon moeten werken.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Modem herstart schrijf je heb je een harde reset gedaan en welk type modem heb je
Ik heb soft-reset en harde-reset gedaan (paperclip 15 seconden op reset button). Het is een experia v8 modem.
Reputatie 8
Badge +18
Webcare Telfort moet hier even over oordelen dus moet je ff wachten totdat ze je topic oppakken
Ik begrijp het. Dank je voor je reacties!
Reputatie 8
Badge +18
Ik begrijp het. Dank je voor je reacties!

Graag gedaan, wellicht doet phone poort 2 het nog wel
Poort 2 geeft wel kiestoon. Maar ik kan er niet mee bellen. Misschien kan telfort de poort activeren?
Reputatie 8
Badge +16
In de modem zal je de instellingen van phone 1 moeten overzetten naar phone 2.
Je kan de modem in door op http://192.168.2.254 te klikken, wachtwoord is 1234 waarna wordt gevraagd dit gelijk te wijzigen.

Plug je telefoon in poort 2
Log in op je modem
Ga naar Voice bovenin de balk
Kies links Internal accounts.
Zet achter Account 2 een vinkje bij Enable
Selecteer bij 'Extension In' je eigen telefoonnummer, doe dit ook bij 'Extension Out'.
Druk helemaal onderaan de bladzijde op 'Apply'.
Schakel voor de zekerheid de modem uit en weer in.
Nu zou je telefoon moeten werken.
Dat was de oplossing, werkt weer helemaal perfect. Hartelijk dank beiden voor jullie reacties!
Reputatie 8
Badge +16
Dat was de oplossing, werkt weer helemaal perfect. Hartelijk dank beiden voor jullie reacties!

Betekend alleen wel dat het zinvol is om een nieuw modem te krijgen, zodra namelijk poort 2 besluit te stoppen met werken heb je geen telefoon meer.

Even kijken wat webcare hier van vind........
Badge +1
Welkom erichjapink op ons forum!

Ik ben blij dat je inmiddels geholpen bent! 🙂 Het is inderdaad wel slim om het modem te vervangen zodat je er in de toekomst geen problemen mee krijgt. Stuur me je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN in een privébericht.

Na ontvangst zorg ik dat er een ander modem opgestuurd wordt!

@Tuut-Tuut, bedankt voor de goede zorgen! 😉
Badge +1
Hoi erichjapink,

Bedankt voor je berichtje! Een ander modem is onderweg nar jou! 🙂
Hoi erichjapink,

Bedankt voor je berichtje! Een ander modem is onderweg nar jou! :)
e

Hartelijk dank voor de snelle en goede service!

Reageer