beantwoord

vastbellen lukt niet meer

• 27 april 2014
  • 11 reacties
  • 1043 keer bekeken

De vaste telefoon gaat direct naar het antwoorapparaat en naar buiten bellen lukt ook niet,  hoe kan ik dit (laten) oplossen?
Toelichting:
Ik heb net glasvezel, alles in 1 werkte direct indien direct op de aansluitpunten van het glasvezelmodem aangesloten.
Nu ben ik aan het uitbreiden en de telefoons in het huis aan het aansluiten.
Bij het testen wordt direct naar het antwoorapparaat  doorgeschakeld, ook indien ik de telefoon direct op het glasvezelmodem aansluit.
Ik ben er zeker van dat ik niet ingesprek behoor te zijn. Bij het naar buiten bellen gebeurd er helemaal niets.
Het glasvezelmodem heb ik al diverse malen uit- en aangezet.
icon

Beste antwoord door joker 27 april 2014, 23:10

wacht even,bij een glasvezelmodem moet je  het modem een uur zonder spanning laten staan.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@fout-12,

Fijn om te lezen dat het weer werkt! :)

@joker,

Bedankt!

Henk
Reputatie 1
Badge
Mooi om te lezen dat het werkt.
Dit was de oplossing.
Joker bedankt.
Reputatie 1
Badge
wacht even,bij een glasvezelmodem moet je  het modem een uur zonder spanning laten staan.
Reputatie 1
Badge
Zit er aan de achterkant geen reset knopje die je kan indrukken met een tandenstoker of iets dergelijks.
Resetten: zoals je in m'n eerste melding hebt kunnen lezen, heb ik het glasvezelmodem al diverse malen uit- en aangezet. Dit versta ik nl. in dit geval onder resetten.
Reputatie 1
Badge
Dan zou het inderdaad moeten werken,je zou het modem kunen resetten vaak help dat.
Het is een bestaand nummer en ik ben binnen Telfort gebleven.
Sterker nog het heeft in eerste instantie gewerkt.
Reputatie 1
Badge
Als je van een andere providor afkomt zal je toch moeten wachten voor dat ze je nummer porteren.
Er staan 5 werkdagen voor.
5 dagen duurt veel te lang, omdat de lijn ook zakelijk gebruikt wordt!
Reputatie 1
Badge
Volgens mij kan het 5 dagen duren als het een bestaand nummer is.

Reageer