beantwoord

Vast toestel werkt niet meer

• 21 september 2013
  • 4 reacties
  • 1510 keer bekeken

Sinds donderdag is ook onze lijn 'dood'; er komt geen gesprek binnen en er kan niet gebeld worden (zelfs geen toon op de lijn.
Modem is al gereset naar factory default, kabels vervangen, toestel vervangen.
TV en internet doen het gewoon, alle lampjes branden. In de System Monitor bij VoIP zie je wel dat er een gesprek binnenkomt (Status 'Ringing' en vermeld het nummer van de beller) maar het toestel zwijgt in alle talen. 

Het antwoord van de klantenservice (kabels vervangen, modem resetten, bellen met het dure 0900 nummer) bevreemd me als dit -blijkbaar volgens dit forum- bijna een 'known-problem' is.

Ik heb via e-mail gevraagd of ik het modem bij een telfort winkel kan omruilen. Ik wacht het antwoord nog af.
icon

Beste antwoord door Henk 23 september 2013, 13:28

Jimny, held! Het werkt. Poort 1 lijkt dus overleden.

Was wel even spannend toen ik zag dat ik een wachtwoord bij de SIP provider in moest vullen (ik heb daar niets veranderd, de vooraf ingevulde 'bolletjes' laten staan.

Deze tip had me ongeveer 2 dagen telefoonloos kunnen schelen als de klantenservice dit had voorgesteld.

tnx!

Fijn dat je met deze oplossing in ieder geval gebruik kunt maken van de vaste telefoon. Ik heb je zojuist een vervangend modem verstuurd. Met 2-3 werkdagen zal deze bij je binnenkomen. Ik lees graag van je wanneer het modem is aangesloten en of alles weer naar behoren werkt.

Mijn excuus voor het ongemak.

Henk
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Het modem bij een Telfort winkel omruilen gaat niet lukken, echter na het weekend is webcare weer aanwezig op het forum en die lezen hier wel mee 
Heeft je modem nog een phone poort, zo ja probeer die eens en pas de settings voor de voip aan in je modem op phone 2
Was wel even spannend toen ik zag dat ik een wachtwoord bij de SIP provider in moest vullen (ik heb daar niets veranderd, de vooraf ingevulde 'bolletjes' laten staan.

Deze tip had me ongeveer 2 dagen telefoonloos kunnen schelen als de klantenservice dit had voorgesteld.
tnx!
Reputatie 8
Badge +18
graag gedaan en mooi dat het weer werkt en het webcare gaat jou hoogstwaarschijnlijk een vervangend modem toesturen omdat je huidige modem phone 1 poort defect is, je hoeft verder niets te doen webcare leest hier op werkdagen mee.
Reputatie 4
Badge +3

tnx!

Fijn dat je met deze oplossing in ieder geval gebruik kunt maken van de vaste telefoon. Ik heb je zojuist een vervangend modem verstuurd. Met 2-3 werkdagen zal deze bij je binnenkomen. Ik lees graag van je wanneer het modem is aangesloten en of alles weer naar behoren werkt.

Mijn excuus voor het ongemak.

Henk

Reageer