beantwoord

Vast bellen werkt weer na omzetten naar poort 2 - poort 1 is dus defect

• 18 maart 2018
  • 5 reacties
  • 172 keer bekeken

Ik had opeens problemen met mijn vaste telefoons. Na lezen van dit forum bericht https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/telefoon-gaat-niet-meer-over-72567 heb ik de poort omgezet op mijn Experiabox v8.
Alle telefoontoestellen werken nu weer, maar de conclusie is dus dat poort 1 defect is.
Moet ik nu een nieuw modem aanvragen?
icon

Beste antwoord door alexanderp 21 maart 2018, 15:43

....maar de conclusie is dus dat poort 1 defect is.
Die conclusie lijkt me op dit moment nog iets te voorbarig.
In dat draadje had de gebruiker zijn modem/router eerst getest door een fabrieksreset e.d.
Heb jezelf ook eerst die test gedaan, door je modem/router te resetten?

Ik heb geen reset gedaan; ik had meerdere reakties gevonden waarin een reset niet werkte, maar wel het omzetten naar poort 2. Maar ik zal binnenkort een keer een reset doen om te kijken of ik hiermee poort 1 kan reanimeren. Voorlopig werkt het in ieder geval, dus ik maak hier geen haast mee.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Fijn dat het werkt. Als poort 1 nog steeds niet werkt na de harde reset dan stuur ik je graag een nieuw modem sturen indien je dat wenst.
In dat draadje had de gebruiker zijn modem/router eerst getest door een fabrieksreset e.d.

Ik heb geen reset gedaan; ik had meerdere reakties gevonden waarin een reset niet werkte, maar wel het omzetten naar poort 2. Maar ik zal binnenkort een keer een reset doen om te kijken of ik hiermee poort 1 kan reanimeren. Voorlopig werkt het in ieder geval, dus ik maak hier geen haast mee.
Reputatie 8
Je kaapt het draadje van @alexanderp met je eigen probleem.
Dat is eigenlijk niet zoals het hoort. Het is namelijk niet gerelateerd aan die van de topic starter.

Kort antwoord op die van @Estherterwolbeek
Het zou kunnen dat tijdelijk een ander telefoonnummer actief is totdat je oude nummer is overgezet? Vandaar dat je mogelijk wel kunt bellen op dat tijdelijke nummer? Het kan tot 5 dagen duren voordat een oud nummer actief is overgezet naar je nieuwe abonnement nadat het is vrijgegeven door de oude provider. Maar dat had de klantenservice je moeten kunnen vertellen wat er aan de hand is.
ik heb een vraag/reactie over het vast bellen.
Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden (terwijl ik met nummerbehoud ben overgestapt).
Al diverse keren met telfort telefonisch contact gehad, maar kan nog steeds niet gebeld worden.
Alles al geprobeerd, met stekkers en snoeren verwisselen tot resetten en nieuw modem aan toe.

Kan ook geen contactformulier vinden op de website van telfort, wat ik vreemd vind.
Vandaar maar even op deze manier.
Wie kan mij vertellen hoe ik wel gebeld kan worden?
Reputatie 8

Reageer