beantwoord

Vast bellen werkt niet meer.

• 11 november 2016
  • 15 reacties
  • 624 keer bekeken

Badge
Hallo,

Na de update in het modem en het bericht via de mail daarvan werkt de telefoon niet meer.
We krijgen het niet aan de praat. Afgelopen woensdagavond contact gehad met de service desk van telfort. We zouden een email ontvangen met instellingen voor ons modem. Helaas niet ontvangen.
Die zou ik graag nog ontvangen !! Is dit nog mogelijk?

mvg Rianne Mekke.
icon

Beste antwoord door Leon 12 november 2016, 17:27

Hi Rianne en Flopro, welkom op ons forum!

Zoals one user en Franzki het al aangeven bieden wij geen ondersteuning op eigen hardware.

@Flopro, als ik jouw laatste bericht goed begrijp, is de ZyXEL het laatste modem dat je van ons hebt ontvangen. Klopt dat? Want dan kan ik je wel een nieuwe type toesturen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Als je Vastbellen van Telfort hebt en een modem van Telfort hebt, dan hoef je niets in te stellen in het modem.

Gaat het om Telfort Vastbellen? En welk merk/type modem gebruik je?
Bij mij precies hetzelfde. Heb er al een aantal dagen last van. Gebruik een FRITZ!Box 7490 en heb er ook niets aan gewijzigd. Bij zowel in- als uitgaande telefoontjes krijg ik een ingesprektoon....
Badge
Het gaat inderdaad om een fritzbox modem.
we hebben een vast bellen inderdaad.

Misschien kan een Telfort medewerker mij benaderen voor de juiste instructies? Zodat ik niet weer hoef te gaan bellen.
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Rianne1988,
Telfort is over gegaan naar een nieuw telefoon platform en Telfort verrekt het om gegevens te verstrekken!!
Ben je niet geïnformeerd door Telfort dat je Fritsbox niet meer werkt met Telfort vast bellen ???

Er is nu nog maar 1 manier om van Telfort vastbellen gebruik te maken en dat is via het (slechte) Telfort modem.
Een work arount zou kunnen zijn het telfort modem aansluiten en hier een sip host instellen en vervolgens je fritzbox zich laten aanmelden op deze host.

Ik zou overwegen om telefonie bij telfort weg te halen en naar een onafhankelijke sip provider te brengen.
Er zijn en genoeg en ze zijn ook nog eens goedkoper (denk aan Cheapconnect,Budgetphone ,betamax clonen ).
Reputatie 8
Badge +16
Het gaat inderdaad om een fritzbox modem.

Telfort ondersteunt alleen nog het gebruik het gebruik van eigen Telfort modems. Dit zijn dus meestal de Zyxel 2812 en de Arcadian Experiabox V8. Het gebruik van andere apparaten wordt niet ondersteund en inloggegevens voor SIP worden niet meer verstrekt.

Je kunt het Telfort-modem weer aansluiten. Andere optie is het wegporteren van je telefoonnummer naar een andere VoIP-provider die het gebruik van een Fritzbox wel ondersteunt. (dit schreef "one user" ook al hierboven)
Dank, one user en Franzki. Ik had de Zyxel de deur uitgedaan omdat deze dramatisch presteerde en dagelijks uitviel. Ik ga nu Telfort opzeggen.
Goed weekend!
Badge +1

Zoals one user en Franzki het al aangeven bieden wij geen ondersteuning op eigen hardware.

@Flopro, als ik jouw laatste bericht goed begrijp, is de ZyXEL het laatste modem dat je van ons hebt ontvangen. Klopt dat? Want dan kan ik je wel een nieuwe type toesturen.
Reputatie 8
Badge +16
Ik had de Zyxel de deur uitgedaan [..]

Vreemd... volgens mij is het een bruikleenmodem. Die moet je dus bewaren en terugsturen als je weggaat bij Telfort.

Als dat het probleem van steeds uitvallend internet (en dus bijvoorbeeld ook mijn Sonos-systeem) oplost en ik kan weer bellen, dan graag!
Ik had de Zyxel de deur uitgedaan [..]

Vreemd... volgens mij is het een bruikleenmodem. Die moet je dus bewaren en terugsturen als je weggaat bij Telfort.

Is overdrachtelijk......
Badge +1
Hoi Flopro, het is op z'n minst het proberen waard natuurlijk!

Stuur mij alsjeblieft een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN. Na ontvangst zorg ik ervoor dat je een nieuw modem toegestuurd krijgt.

En ik ben blij dat je de ZyXEL nog thuis hebt liggen, want die willen we inderdaad wel terug hebben! :8

Alvast bedankt voor je berichtje!
Badge +1
Hallo Flopro,

Vriendelijk bedankt voor de gegevens! Een ander modem is onderweg naar jou. Laat je het me weten als je 'm binnen hebt? 🙂
Dank je wel. IK zal het laten weten. Ook of het geholpen heeft!
Badge +1
Hi Flopro,

Ik zie dat het nieuwe modem gisteren is bezorgd. Is het gelukt om 'm aan te sluiten? 🙂
Badge +1
@Flopro,

Aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!