beantwoord

Vast bellen werkt niet, lampje ethernet brandt rood

• 17 februari 2018
  • 2 reacties
  • 313 keer bekeken

Reputatie 1
op mijn adres kunnen we niet vast bellen. dit speelt zeker al sinds 10.00 ur vanmorgen.
in de meterkast knippert het lampje ethernet rood. Er is wel tv en ook internet. alleen de telefoon werkt niet. ik heb ook een ander toestel geprobeerd. daarnaast heb ik alle voedingen verwijderd en terug gestopt.

graag advies hoe op te lossen.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 17 februari 2018, 16:05

Hoi Hamaga, wat lastig dat je telefoon het niet doet. Vanuit hier zie ik dat je telefoonnummer zich wel registreert in ons telefoniesysteem. Wat zie je al je naar het modem kijkt? Brandt het voice lampje op je modem? Zo ja, doe dan het volgende.

-Log in je modem in via http://192.168.2.254 met Admin en 1234
-Ga naar 'voice'
-Ga naar 'account mapping'
-Plaats je nummer op poort 2
-Steek de stekker van poort 1 naar poort 2 om.
-Bel jezelf

Werkt dit wel? Dan is je telefoonpoortje 1 kapot. Werkt dit niet, dan moeten we verder kijken naar wat er mis gaat. Dit kan namelijk ook komen door een breukje in de telefoonkabel of een kapot toestel.
Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Hamaga, wat lastig dat je telefoon het niet doet. Vanuit hier zie ik dat je telefoonnummer zich wel registreert in ons telefoniesysteem. Wat zie je al je naar het modem kijkt? Brandt het voice lampje op je modem? Zo ja, doe dan het volgende.

-Log in je modem in via http://192.168.2.254 met Admin en 1234
-Ga naar 'voice'
-Ga naar 'account mapping'
-Plaats je nummer op poort 2
-Steek de stekker van poort 1 naar poort 2 om.
-Bel jezelf

Werkt dit wel? Dan is je telefoonpoortje 1 kapot. Werkt dit niet, dan moeten we verder kijken naar wat er mis gaat. Dit kan namelijk ook komen door een breukje in de telefoonkabel of een kapot toestel.
Reputatie 1
hoi Wieger, ik heb gedaan wat je aan gaf en dit werkt, daarna heb ik hem terug gezet op poort 1 en toen werkte deze ook weer. Probleem opgelost .

dank je wel voor de snelle service.

Reageer