beantwoord

Vast Bellen uitzetten

• 29 april 2019
  • 7 reacties
  • 437 keer bekeken

Ivm de nieuwe verhogingen van de abonnementskosten ben ik aan het nadenken wat te doen, mijn huidige abo opzeggen en eens naar een andere partij overstappen, of mijn huidige abo eens beter bekijken om te zien of er iets af kan misschien.... Maar als "Extra" heb ik alleen de kosten voor Vast Bellen dus daar zou het dan op uit moeten komen.

Ik bedacht dus dat ik mijn "Vast Bellen" uit kon zetten, dit werd in het topic over de prijswijzigingen vermeld als "kan je zo uitzetten in je Mijn Telfort". Nu ben ik dit aan het bekijken maar ik snap niet helemaal wat er precies gebeurt als ik "Vast Bellen" uitzet. Als ik het uitzet, betekent dat dan dat ik mijn vaste telefoonnummer verlies en helemaal niet meer gebeld kan worden op dat nummer? Ik hoef namelijk niet persé met vast te bellen maar moet wel gebeld kunnen worden op het vaste nummer (want niet iedereen kan gratis of voor lage kosten naar mobiel bellen).

En betekent het uitzetten van "Vast Bellen" dat ik "een nieuw jaarcontract aanga met Telfort"? Dit las ik namelijk elders op het forum, en zou voor mij minder interessant zijn omdat ik dan allicht beter naar een andere partij kan gaan voor een nieuw contract, zodat ik van "nieuwe klant voordeeltjes" gebruik kan gaan maken.

En als ik mijn "Vast Bellen" uitzet, verlies ik dan ook het gratis "Uitgebreid TV Pakket"? Ik heb op mijn factuur "Alles-in-1 Standaard" als pakket staan, en daarnaast het "Vast Bellen" als extra onderdeel.
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 30 april 2019, 16:23

Ik bedacht dus dat ik mijn "Vast Bellen" uit kon zetten, dit werd in het topic over de prijswijzigingen vermeld als "kan je zo uitzetten in je Mijn Telfort". Nu ben ik dit aan het bekijken maar ik snap niet helemaal wat er precies gebeurt als ik "Vast Bellen" uitzet. Als ik het uitzet, betekent dat dan dat ik mijn vaste telefoonnummer verlies en helemaal niet meer gebeld kan worden op dat nummer? Ik hoef namelijk niet persé met vast te bellen maar moet wel gebeld kunnen worden op het vaste nummer (want niet iedereen kan gratis of voor lage kosten naar mobiel bellen).

Als je Vast bellen uit zet, dat betekent dat het hele nummer verwijderd wordt, je bent dat dus niet meer bereikbaar.

En betekent het uitzetten van "Vast Bellen" dat ik "een nieuw jaarcontract aanga met Telfort"? Dit las ik namelijk elders op het forum, en zou voor mij minder interessant zijn omdat ik dan allicht beter naar een andere partij kan gaan voor een nieuw contract, zodat ik van "nieuwe klant voordeeltjes" gebruik kan gaan maken.

Als je vast bellen uitzet ga je inderdaad een nieuw jaar contract aan. Dit is namelijk een wijziging in het Hoofpakket. Elke wijziging in het hoofdpakket betekent een nieuw jaar contract.

En als ik mijn "Vast Bellen" uitzet, verlies ik dan ook het gratis "Uitgebreid TV Pakket"? Ik heb op mijn factuur "Alles-in-1 Standaard" als pakket staan, en daarnaast het "Vast Bellen" als extra onderdeel.

Ja, omdat je een nieuw jaarcontract aangaat zal ook het Uitgebreid TV pakket niet meer gratis zijn. Je kan deze nog wel aanzetten voor 5 euro per maand.

Gezien je vragen lijkt het mij het beste om het abonnement zo te laten. Zo haal je het meeste voordeel uit jouw abonnement zoals Galdor68 ook al aangeeft.
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Als je Vast bellen uit zet, dat betekent dat het hele nummer verwijderd wordt, je bent dat dus niet meer bereikbaar.

Als je vast bellen uitzet ga je inderdaad een nieuw jaar contract aan. Dit is namelijk een wijziging in het Hoofpakket. Elke wijziging in het hoofdpakket betekent een nieuw jaar contract.

Ja, omdat je een nieuw jaarcontract aangaat zal ook het Uitgebreid TV pakket niet meer gratis zijn. Je kan deze nog wel aanzetten voor 5 euro per maand.

Gezien je vragen lijkt het mij het beste om het abonnement zo te laten. Zo haal je het meeste voordeel uit jouw abonnement zoals Galdor68 ook al aangeeft.
Ik denk dat je hetzelfde abonnement heb als mij, een alles in 1
Alleen ik heb nooit een vast nummer gehad.
Als ik nu vast bellen uitzet of weghaal, kan dit wel maar dan ga ik een nieuw jaarcontract aan.
Vast bellen is namelijk een essentieel onderdeel van dat abonnement.
En ik denk dat je dan ook je vaste nummer verliest, bij het weghalen ervan.
(Misschien weet iemand anders een beter antwoord?)

Met dat nieuwe jaarcontract, zal ik niet alleen het uitgebreide pakket verliezen
maar ook de snelheid van bv. 50/50.
Bij nieuwe abonnementen is het 50/5.
Als je in Mijn Telfort naar Abonnement -Wijzigen -Extra's wijzigen kiest en dit ziet dan kan je de telefoon stoppen. De tv heeft hier geen hinder van je verliest dan wel het nummer en bent zo niet meer bereikbaar.

Zie je bovenstaande niet dan zou ik het zo laten want dan ga je inderdaad dat uitgebreide tv pakket verliezen. Omdat je dan een nieuw contract aan moet gaan.

Als de personen die het vaste nummer bellen dat met mobieltjes dan dan zal het voor hun weinig verschil maken om een mobiel nummer te bellen zeker met de belbundels.
Bedankt voor het verduidelijken, Bart!
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan.

Mocht je zo nog weer vragen krijgen, dan zien we graag weer een topic van je verschijnen.
Reputatie 2
Mss is een vast nummer via een Voip provider een optie.
Ik heb voor €8,95 per jaar een nummer, uitgaand bellen is prepaid, je komt dus nooit voor verassingen te staan.
Normaal zou je je telfort nummer kunnen porteren, geen idee of dat ook kan als het in een bundel zit.

Reageer