vast bellen

  • 10 april 2014
  • 4 reacties
  • 427 keer bekeken

Badge
hallo heb sind een paar dagen internet bellen en tv had en paar dagen er door geen telefoon alles brande behalve voice lampje nu brand hij  maar heb geen kies toon  alles op nieuw aan gesloten en opnieuw op gestart nog het zelfde en vriendin van mij zei zal eens naar jou bellen als ze mij onummer belt gaat het gewoon over maar hier hoor ik niets hoe kan dat 

4 reacties

Badge
heb je een Zyxel of een Arcadyan modem?

Mocht je een Arcadyan modem hebben wil ik je het volgende adviseren:

Kun je eens inloggen op het modem: http://192.168.2.254 en dan kijken welke firmware versie je hebt. Dit staat rechtsboven onder "Information", het is dan de tweede regel. Het gaat om het gedeelte wat staat achter "Runtime Code Version". Mocht hier versie 02.00.131W4 staan dan is de firmware versie het probleem en wil ik je adviseren contact op te nemen met de technische helpdesk via het telefoonnummer 0900-9596 om de firmware te laten downgraden naar versie 02.00.125W4. Hiermee wordt het probleem van de telefonie opgelost.
Reputatie 8
Badge +16
@--paul-- :

Ben jij soms een Telfort-medewerker waardoor jij deze procedure weet?

Voor zover ik weet kan Telfort geen verschillende firmware-versies pushen naar de modems. En dan zouden deze mensen voor niks met de helpdesk bellen.
Badge
Het is inderdaad niet gebruikelijk om een downgrade uit te voeren van de firmware op het modem. I.v.m. de bekende voip storing op het Arcadyan modem ( http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Snel-naar/Mededelingen/Mededeling-Persoonlijk/Problemen-Vast-bellen-in-combinatie-met-Arcadyan-modem.htm ) wordt hiervoor een uitzondering gemaakt.

Ik kan dit zeggen omdat dit bij mij ook is gebeurd waardoor de telefonie nu wel correct blijft werken. Helaas wordt deze workaround niet echt kenbaar gemaakt.

Reageer